1976-ban a Peugeot mentette meg a csődtől a Citroënt a két cég fúziójával, és az erőviszonyok azóta sem borultak fel a vállalaton belül. A PSA is a Peugeot Société Anonyme (Peugeot részvénytársaság) rövidítése.

A Citroëné volt a pálya

Ez a Peugeot első kompakt egyterűje

Ez a Peugeot első kompakt egyterűje

Ez a Peugeot első kompakt egyterűje


Volt azonban egy terület, ahol a Citroën zavartalanul kifuthatta magát: az egyterűk között. A Peugeot beérte az Espace ellenfelének szánt 806 és 807 értékesítésével, a kisebb kategóriákban a Citroën szabad kezet kapott és a különféle Picassókkal igen nagyot alkotott.

A helyzet azonban fokozódik, ezért a Peugeot a 308-családot nemcsak a 3008-cal egészítette ki, hanem egy kompakt egyterűvel is. Az 5008-ba beülve kicsit furcsa a kompakt egyterű kifejezés, mert jókora darab gépjármű.

150 ezer forintért még két ülés

Magas felnőtteknek nem való a 3. sor, de értékes kiegészítés rövid távra

Magas felnőtteknek nem való a 3. sor, de értékes kiegészítés rövid távra

Magas felnőtteknek nem való a 3. sor, de értékes kiegészítés rövid távra


Egészen hatalmas csomagtartójába 150 ezer forintos felárért még két ülést kapunk, mint a tesztautó esetében is. A hatodik és a hetedik szék nyitását és elrámolását rugók segítik, egy kézzel működik a dolog.

Dicséretesen könnyű beszállni leghátulra, mert a középső szélső ülések ülőlapja felcsapható és az egész ülés előrecsúszik. A harmadik sorban szokás szerint csak tömzsi felnőtteknek jut hely, ez a két hely inkább a gyerekeknek szól.


Kedvcsináló a galériához

Hol a vészvillogó?
Melyik lehet a vészvillogó?

Melyik lehet a vészvillogó?

Melyik lehet a vészvillogó?


Középen kedvünkre terpeszkedhetnénk, ha a feláras üvegtető burkolata a szélső helyeken nem korlátozná a fejteret. A panorámatetőről mégsem mondanánk le, mert az üvegen át a holdat csodáló kisgyermekek nyugalmáért hálás lesz egy megtépázott idegzetű szülő.

Egy mobiltelefonnak nehéz a váltó körül könnyen elérhető helyet találni, de egyéb rakodóhely van bőven, a padlóban, az ajtókban és a két első ülés közötti dobozban. A belül míves, jó anyagokból kialakított műszerfal mindannyiunknak tetszett, de a vészvillogót nem szabad így eldugni. A középső kapcsolósorban sem élénk színével, sem formájával nem emelkedik ki a síkból.

240 Nm, 110 lóerő

Országúton 5,6 literrel beérte az 1,6 HDi

Országúton 5,6 literrel beérte az 1,6 HDi

Országúton 5,6 literrel beérte az 1,6 HDi


110 lóerőnél és 1560 köbcentinél többet mutat az S80-nal is megbirkózó univerzális dízelmotor. Hamar húzni kezd, az autó súlyát alig érzi és ezúttal is igen takarékos volt. Csak országúton és autópályán használva 5,6 litert fogyasztott nyugodt tempó mellett.

Az 5008-cal valóban gazdagodott a kategória. A Peugeot kompakt egyterűje tágas és kulturált autó, amely okos üléshajtogatási rendszert örökölt házon belüli konkurensétől, a Citroën Grand C4 Picasssótól.

6,4 millió forint

Hasznos a polikarbonát lapra a tempót és a követési távolságot kivetítő kijelző

Hasznos a polikarbonát lapra a tempót és a követési távolságot kivetítő kijelző

Hasznos a polikarbonát lapra a tempót és a követési távolságot kivetítő kijelző


Kétféle felszereltségben kapható az autó, nálunk a Premium, a jobbik járt. Ezzel a dízellel és öt üléssel 6 445 000 Ft a listaára, ami a jó felszereltség tükrében sem jelentéktelen tétel.

Legközelebb a bordó dízelnek egy Renault Scénic-kel kell megmérkőznie, amely nemrég a Versót, a Mazda5-öt és a Zafirát is maga mögé utasította összehasonlító tesztünkben. Hamarosan jelentkezünk az 5008-Grand Scénic meccs eredményével.