El tudják képzelni az X5-ösben ülő, két kerekén billegő, buckákon egyensúlyozó BMW vezetőt? Nem? Mi sem. Pedig az autó sok más olyat is tud, amit jó eséllyel sosem fognak vele kipróbálni.

A varázslat

Más, négykerék-hajtású modelleket is gyártó márkához hasonlóan a BMW is meg van győződve arról, hogy a saját portékája a legjobb. A bajorok elsősorban az xDrive rendszer gyorsaságát és hatékonyságát emelik ki, ők úgy érzik, ebben jók. És ezt készséggel meg is mutatták.

Videón az X1-es:

a videó a hirdetés után indul

A varázslat abban áll, hogy az xDrive rendszerben az elektronikus szabályzású, lamellás tengelykapcsoló fokozatmentesen variálja a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Alapból előre negyven, hátra hatvan százalék jut, de szélsőséges esetekben, ha valamelyik tengely kerekei elvesztik a tapadást, akár 0-100 százalék is lehet a tengelyek közötti nyomatékarány.

X-Nap: BMW xDrive-túladagolás 2

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Mindez fokozatmentesen szabályozható és a javak újraelosztása a másodperc tört része alatt lejátszódik. Kipróbáltuk, valóban működik még akkor is, ha az autó átellenes kerekei a levegőben lógnak. Miután a régebbi modellek nyúzásával végeztünk, végre megkaparinthattuk az X1-esek kulcsait is.

Nem Amerikából jön

Nem Amerikából jött

Nem Amerikából jött

Nem Amerikából jött


A nagyobb X5-ös, X6-os modellekkel ellentétben az X1-est nem Amerikában gyártják, hanem Európában, egészen pontosan Lipcsében. Ugyanott, ahol az 1-es sorozat autói gördülnek le a gyártósorról. Ez nem véletlen, hiszen az X1-es vele, illetve a szinté ugyanarra az alapra épülő 3-as sorozattal van igen közeli rokonságban.

Gazdaságos kivitel

Bár a mai próbaautózás leginkább az xDrive-ról és az összkerékhajtás nagyszerűségéről szólt, de megtudtuk azt is, hogy sok más, magasabb építésű szabadidőautó-gyártóhoz hasonlóan a BMW az X1-esből készít csupán kétkerék-hajtású modellt is. Szerencsére az sDrive néven árult modellben – az S Standardot jelent – a hátsó tengelynek jut a nyomatékból.

Beltér

Világos belső

Világos belső

Világos belső


Nem meglepő, hogy az X1-es is hozza a BMW-től elvárható szintet. A kárpitok rendben vannak, a műszerfal nem okoz semmi meglepetést, egyedül a műanyag-fetisiszták kaphatnak a szívükhöz, ha nem tudják leküzdeni a műszerfal alsóbb régióinak kopogtatása iránti vágyukat. Ott bizony már keményebb plasztikfelületek is megtalálhatóak.

Ülései kényelmesek, a kipróbált, jobban felszerelt változatokban villanymotorok állítják a megfelelő pozícióba. A többi X-es szabadidő-autóhoz képest alacsony építés és az emberközeli méret kifejezetten jót tesz az autó hangulatának, a vezető így nem érzi magát rögtön legyőzhetetlennek.

Hely

A sorozat legkisebb tagja

A sorozat legkisebb tagja

A sorozat legkisebb tagja


Az első ülések helykínálatába a legtöbb autónál nem lehet belekötni, így ezzel itt sincs baj. Ha nem langaléta csapat ül előttünk, akkor a második sorban utazni sem problémás, pláne, hogy az ülések háttámlájának dőlésszöge is állítható.

A 420 literes csomagtér a hátul ülők derekának derékszögbe állítása után 490 literesre növelhető, ha pedig nem csak megdöntjük, hanem le is hajtjuk a hátsó ülések háttámláját, akkor 1350 liternyi teret kapunk.

Jól megy az xDrive

Semmi változás, tiszta BMW

Semmi változás, tiszta BMW

Semmi változás, tiszta BMW


Idehaza jól fogynak az összkerék-hajtású BMW-k. A tavaly eladott autók 41 százaléka – 658 darab – volt xDrive-os. Az idei arány még inkább errefelé tolódott el, az októberig értékesített autók pontosan fele összkerekes. Itthon tavaly az X5-ös volt a legnépszerűbb, amit idén az X6-os taszított le a trónról.

Mikortól, mennyiért?
 
Itthon már megrendelhetőek az új X1-es BMW-k. A legolcsóbb X1-es sDrive 18d 8 990 000 forintba kerül, ugyanez xDrive hajtáslánccal hatszázezerrel kerül többe. A legdrágább dízel a 204 lóerős X1 xDrive23d 11 150 000, míg a 258 lóerős benzines X1 xDrive28i 13 676 000 forintba kerül.

Műszaki adatok:

Összkerékhajtású modellek xDrive18d xDrive20d  xDrive23d xDrive28i
Hengerűrtartalom 1995 cm3 1995 cm3 1995 cm3 2996 cm3
Teljesítmény 143 LE 177 LE 204 LE 258 LE
Nyomaték 320 Nm 350 Nm 400 Nm 310 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,1 s 8,4 s 7,3 s 6,8 s
Végsebesség 195 km/h 205(213) km/h 205 (223) km/h 205 (230) km/h
Átlagfogyasztás 5,7 liter 5,8 liter 6,3 liter 9,4 liter

Hátsókerék-hajtású modellek sDrive18d sDrive20d
Hengerűrtartalom 1995 cm3 1995 cm3
Teljesítmény 143 LE 177 LE
Nyomaték 320 Nm 350 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 s 8,1 s
Végsebesség 200 km/h 205 (218) km/h
Átlagfogyasztás 5,2 liter 5,3 liter