A nőket kell megnyerni

44,5 centi van közöttük

44,5 centi van közöttük


Bárhogyan tagadják is sokan, az emberek jó részének nagyon is számít, mit fejez ki az autójuk. Különben az Opel Ascona-jellegű fakó, de üzembiztos családi hátasok mellett meg sem élnének a szabadidő-autók, a crossoverek és talán a kisautók is olcsó lélekvesztők maradtak volna.

A városi törpékkel jórészt a hölgyeket kell megnyerni, akiknél döntő a stílus, de a praktikum is. A nagyon menő Toyota iQ ellenfele ezért lett a kevésbé formás és különleges, de jól bevethető, viszonylag sikkes Peugeot 107, amely szolid ráncfelvarráson van túl.

iQ: a belvárosban legyőzhetetlen

Százszor fordulékonyabb az iQ

Százszor fordulékonyabb az iQ


Ma nincs olyan sorozatgyártású autó, amellyel az iQ-hoz hasonlóan fickándozhatnánk városi forgalomban. Egyrészt bepasszírozható reménytelenül szűk parkolóhelyekre, de főleg bámulatosan kis helyen megfordul.

A budapesti alsó rakpartokon nem feladat visszafordulni a felhajtóhoz, ha beáll a dugó. A jobb a jónak az ellensége, ahogy Voltaire mondta volt, és ennek igazsága ritkán nyilvánvalóbb, mint Budapesten lavírozva az iQ-val és az eleven 107-tel.

Egyforma motor, eltérő eredmény

68 lóerővel szinte sportos a 107

68 lóerővel szinte sportos a 107


Érzésre a két autó az egyformán egyliteres és háromhengeres motorhoz egyforma hosszú áttételű váltót kapott, amihez az iQ-nak rosszabbak adottságai. Autópályán talán a szélesebb és magasabb kasztni rosszabb légellenállása miatt lomhább, városban a közel egy mázsás súlytöbblet is fékezi az ezres iQ-t. Nem kirívóan gyenge, de véletlenül sem lehet olyan jót autózni vele, mint a 107-tel.

Helyenként primitív olcsósága ellenére a C1, a 107 és az Aygo élményszámba megy, mert a kényelmetlen futóművel és a pofátlanul szénné forgatható motorral igazi vadóc. Az iQ higgadtabb menetre ösztökél a korán beavatkozó és a húzós kanyarok ellen ostoba sípolással tiltakozó ESP-vel.

Teszt: Kisfogyasztású japán kisautók 1

Temérdek kép az iQ-ról a galériában

Sokkal nagyobb a 107 csomagtere

Sokkal nagyobb a 107 csomagtere


Zajszintben és rugózási kényelemben viszont a kisebb a jobb. Lényegesen nívósabb, igényes utastere miatt az iQ nem kelt játékautós benyomást, mint az olcsó műanyagokból összeeszkábált 107.

Belül: fölényben a Peugeot

A nagypályás iQ-ból hiányoltuk viszont a Peugeot ezerféle rakodóhelyét, ahová egy női retikül tartalmát is el lehet szórni. Na jó, majdnem. A Csehországban gyártott 107 nemcsak a mindennapokban döntő fontosságú hátsó ajtókkal nyújt többet az iQ-nál. Méretéhez képest az iQ zseniálisan tágas, de a 44,5 centivel hosszabb 107 a meglepően tágas hátsó láb- és fejtérrel alaposan kiosztja a japánt.

A következő oldalon eldöntjük, hogy a városi minik közül a puritán vagy a luxusjárgány ér-e többet


A kiütést a csomagtartóval éri el. Az iQ-ba az üléstámlák lehajtása előtt néhány dobozos kólát lehet csak betenni, annyira keskeny a hely. A 107-be viszont még egy összecsukható babakocsit is beszuszakoltunk a többi csomag mellé, mert muszáj volt, persze kalaptartó nélkül.

Egy literrel takarékosabb a 107

Egy literrel takarékosabb volt a 107


A langalétáknak a 107 sokkal jobb üléshelyzettel jár a kedvében, mert az iQ magas ülése a korlátozott fejtérrel számukra igen rossz párosítás.

107: Budapesten, 5,7 literből

A 107-tel autópályán és országúton 5,1 literrel jó tempóban haladtunk. Ha nincs így telerámolva és jobban ráérünk, a hosszabbik apróság 4,5 literrel eljut száz kilométerre. A 107 városi fogyasztása is szenzációs: 5,7 litert mértünk, igaz, takarékosan vezetve.

Az iQ 3,6, a 107 2,5 millió forinttól kapható

Az iQ 3,6, a 107 2,5 millió forinttól kapható


Hasonló körülmények között a nehezebb, biztonságosabb és komolyabb iQ pont egy literrel fogyasztott többet, ami bőven elfogadható.

Árak: csak látszólag nagy a különbség

Hasonló felszereltséggel a 2,6 milliótól kapható ötajtós 107 és a 3,6 milliós alap iQ között alig marad árkülönbség. A tesztelt 107 Trendy 1.0 2,8 milliós listaára egy légkondit hozzáadva épphogy hárommillió forint alatt marad.

Azonos felszereltséggel az iQ behozza hátrányát. Drágább, de sokkal jobban felszerelt

Felszereltségével az iQ behozza hátrányát Drágább, de sokkal jobban felszerelt


A csak kétajtósaként gyártott iQ tehát 3,6 milliótól indul, de ezért a pénzért a Toyota könnyűfém felnivel, légkondicionálóval, oldal- és függönylégzsákkal, vezető oldali térdlégzsákkal, CD-s rádióval, fedélzeti számítógéppel és ESP-vel is kicsinosítja.

A Peugeot viszonylagos drágasága miatt a biztonságosabb és sokkal jobban felszerelt  iQ ár/érték arányban majdnem egálra menti a meccset.

Egálszagú, de csak az egyik győzhet

Egy összehasonító tesztben mégsem veszíthet a takarékosabb, tágasabb, plusz két ajtót, elfogadhatóbb csomagtartót és sokkal több rakodóhelyet nyújtó autó. A 107 (és az Aygo vagy a C1) így legyőzi az azonos motorú iQ-t, de nem féltjük a legkisebb Toyotát. Biztonságosságával és főleg különlegességével bármilyen autót kiüt a nyeregből, ha a tehetős vevőjelölt beleszeret.

Aston Martint, Toyotából?

A sportautóktól kapja az orrát és az anyagokat. A képen egy Aston Martin DBS

A sportautók adják az orrát és az anyagokat képen egy Aston Martin DBS


Ulrich Bez, az Aston Martin igazgatóságának elnöke eredeti megoldással rukkolt elő a környezetszennyezés csökkentésére. Nem görcsölnek hibrid sportkupékkal vagy elektromos hajtással, inkább egy saját mikroautót vetnek be. A silány smart fortwo nem felelt meg, de a Toyota 298,5 centis minije még nekik is kellően nívós alap.

Bez szerint a Toyota iQ-ból faragott Aston Martin Cygnetnél nincs stílusosabb és előkelőbb városi közlekedési eszköz. Az ügyfeleik városban ezzel a takarékos kisautóval furikázhatnának, hosszabb utakra pedig elővehetnék a garázsból a V8-as vagy V12-es Aston Martint.

Két iQ árába kerülhet a Cygnet

Két iQ árába kerülhet a Cygnet


A zseniális kisautót a luxuskupékban használt bőrkárpittal nemesítené a gyár. A Cygnet, amely magyarul hattyút jelent, kívülről is astonos lesz a jellegzetes hűtőnyílás átvételével. Még nincs információnk a kiválasztott motorról, de a luxusmárka aligha terhelné egy dízellel vagy egy háromhengeres benzinessel az úri közönséget. Az 1,3 literes, 100 lóerős benzines a többi iQ-ból hiányzó start-stop automatika miatt is megfelelőbb.

A Cygnetet csak az Aston Martin-tulajoknak lesz módja megvásárolni, az iQ árának (minimum 3,6 millió Ft) duplájával érdemes számolni – mondta Bez az auto motor und sportnak adott interjúban.