Második generáció
Az övvonal igazán muranós

Az övvonal igazán muranós

A lemezek egyike sem egyezik az előddel


Mintha csak egy csak egy modellfrissítés történt a Muranón. Ablakvonala ugyanolyan jellegzetes, mint a formája miatt igen sikeres elődön, a sziluettje is fedi az eddigit, mégis új autó, legalábbis erős átdolgozáson van túl. Új az összkerékhajtás, a hátsó felfüggesztés és az összes karosszérialemez is. Az öngyógyuló fényezésű kasztni 50 százalékkal merevebb az eddiginél.

Európában ebben a típusban látni először a parkolást segítő kamerát, amely a jobb külső tükörből mutatja fentről-hátulról a kerék körüli világot. A rendszer segédvonalakat húz a navigációs képernyőre, hogy a kocsi nehezen érezhető sarkával le ne kaszáljuk a másik autót.

Hűha: karcgyógyító fényezés
Hő hatására gyógyulnak a karcok

Hő hatására gyógyulnak a karcok

Hő hatására elmúlnak a karcok


Az új Murano fényezéséről maguktól eltűnnek az alapozásig el nem hatoló karcolások, mert az alsó lakkrétegeket a festékbe kevert rugalmas műgyanta megvédi a károsodástól. A gyógyuláshoz semmit nem kell tenni, egyszerűen a külső hőmérséklet segít begyógyítani a karistolást.

Minél melegebb van, annál gyorsabb, de a dolog jeges télben is működik. Ilyenkor azonban több nap kell hozzá. Aki azonnali eredményt akar, locsolja meg meleg vízzel a felületet és percek alatt eltűnnek a kisebb karcok.

Mozizás a kanapén

Nincs oldaltartásuk, de kényelmesek az első ülések

Nincs oldaltartásuk, de kényelmesek az első ülések

Nincs oldaltartásuk, de jók az első ülések


Szemfogakat idéző hűtőrácsával, 1,9 tonnás termetével afféle vezérkan, amivel szöges ellentétben áll az a szinte anyás kényeztetés, ami belül fogad. A páncélsisakos dragonyos utasteréből akolmeleg árad. A hátsó bőrkanapén el lehet nyúlni, luxusautókat idézően tágas a lábtér.

Unaloműzésként a tetőből kihajló képernyőn DVD-t nézhetünk, a ritka jó hangminőségben működő gyári hifi háttértámogatásával. A rendszer feláras, de sokat megér a hátul ülőknek, akik hátul is alapáras ülésfűtéssel.

Elrettentő ábrázata lett

Elrettentő ábrázata lett

Elrettentő ábrázata lett


Egyértelmű, hogy a Murano továbbra is Észak-Amerika autója, ahol a munkába ingázók az Európában szokottnál nagyobb távokat tesznek meg és a kocsiban eltöltött idő hosszúsága miatt sokkal jobb kiszolgálást várnak az autójuktól.

Kiürül a sáv

A Nissan 3,5 literes hathengerese minden autóban magával ragadó, legyen az Renault Vel Satis, 350Z vagy épp egy Infiniti limuzin. Az autózás csúcsához egy benzines hathengeres meglehetősen közel visz. Egészen más világ, mint a dízelek. A V6-os motor halk, csodálatos a hangja, vehemens és főleg rezzenéstelen finomsággal forog.

Ezzel az ábrázattal a Murano előtt kiürül a sáv autópályán. Az elődnél talán csúnyább, de különlegesebb autó súlyos érv a diszkó, a gyúró vagy a pláza előtt. Nehéz a 256 lóerős autóval máshogy közlekedni, mint domináns hímként.

Törésteszt: csak a tengerentúlról
Megóvja az utasokat a tesztek alapján

Megóvja az utasokat a tesztek alapján

Megóvja az utasokat a tesztek alapján


Az Euro NCAP nem tesztelte a Muranót, de mivel az elsődleges piac Észak-Amerika, ott több töréstesztben is szerepelt a cikkben látható típus. Az IIHS (közlekedésbiztonsági biztosító intézet) vizsgálatát kifejezetten jó eredménnyel zárta.

A frontális és az oldalütközésen kívül a nagyvárosi ingázókat gyakran érintő ráfutásos balesetekben is masszív védelmet biztosít. Az NHTSA (szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság) labortesztjében szintúgy jól szerepelt az autó.

A folytatásban: nem csak rombolni lehet a Muranóval, van másik arca is. Sőt, talán az az igazi


210 a vége

Romboló-üzemmódban a Nissan ötvennel átlép a fekvőrendőrökön, nem sportosan, de elég élénken gyorsul és itthon a 210-es végsebesség megközelítése is százezrekbe kerülhet.

Kicsi a csomagtér egy ekkora batárhoz képest

Kicsi a csomagtér egy ekkora batárhoz képest

Kicsi a csomagtér egy ekkora batárhoz


Csendesen, előzékenyen autózni vele még jobb, csak a gyalogosok nem hiszik el, hogy egy SUV sofőrje tényleg átengedi őket a zebrán. Mindegy, a hátsók nem mernek tülkölni, nehogy a torkukra forrassza a dudaszót egy rögtönítélő gengszter a sötét üveg mögül.

V6: szomjas és elragadó

Hömpölygés közben a Murano megingathatatlan védettségérzetet ad. Jöhet válság, jöhet sertésvész, amíg tart a benzin, semmi baj nem érhet. Két tankolás között egész sokáig húzza, de csak az öblös tank miatt.

10 és 20 liter között fogyasztott

10 és 20 liter között fogyasztott

10 és 20 liter között fogyasztott


Sovány gázzal osonva 9,7 literre lenyomható az étvágy országúton. A CVT-váltós autó képes egyenletes, mondjuk 1400-as motorfordulattal is gyorsítani, ahogy a váltó mind hosszabb áttételpárokat állít be.

Városban a fogyasztás veri húsz litert, ha élvezni akarjuk a motorhangot. A zene ugyanis csak nagy fordulaton jut keresztül a zajszigetelésen. Reálisan 14 liter elfogy átlagban, míg egy dízelnek tíz liter elég volna, ha nem a V6-os benzines lenne az egyetlen motorváltozat.

Murano, az eredeti

Muranót az autóbuzik a Nissan szabadidőautó miatt ismerik. Szélesebb perspektívából nekifutva Murano az üveg- és tükörgyártásról híres, amióta a velencei üvegfúvókat áttelepítették erre az apró szigetre, a 13. század végén. A helyi üvegművesek európai hegemóniája évszázadokkal ezelőtt megtört, de az üvegfúvás ma is fontos az ottaniak megélhetésében. Murano Budapesttől körülbelül 900 kilométerre van.

Vert helyzetben

Nem bírja a sportos vezetést

Nem bírja a sportos vezetést

Nem bírja a sportos vezetést


Autópályán elemében van a Murano. A CVT-automata nagyon hosszú áttételekkel csökkenti a zajszintet, a rendkívül halk motor helyett a szél hangja tűnik fel nagyobb sebességnél. A zajszegény környezetben szinte egyáltalán nem érzékelni a sebességet.

Kanyarokban viszont kár sietni. Az autó erre dől, arra dől, a komfortra hangolt futóműnek nem fekszik a sportos vezetés. Az első fotelek nem zavarják holmi oldaltámaszokkal az utasokat, akik kanyarban kapaszkodnak, amibe tudnak.

Hat év után váltotta le az első generációt

Hat év után váltotta le az első generációt


Gyári képek a Muranóról a galériában!
13,8 millióba kerül csurig extrákkal

13,8 millióba kerül csurig extrákkal

13,8 millióba kerül, csurig extrákkal


Az erős autó az egyenesekben gyors, de a pontatlan, érzéketlen, agyonkönnyített kormány is a vonulásról szól, nem a tépésről. Ésszel vezetve utazni jobb vele, mint megérkezni. A 3498 köbcenti ellenére a Murano karaktere inkább a ráérős vezetésre ösztönöz.

12,9 milliótól felfelé

Az összkerékhajtást észre sem venni, pedig fejlődött. Alapesetben az autó továbbra is fronthajtású.

Közepes a minőségérzet, de nem gagyin amerikás a belső tér

Közepes a minőségérzet, de nem gagyin amerikás a belső tér

Közepes a minőségérzet a belső térben


A hajtóerő maximum fele mehet hátra, ha a különféle gyorsulás- és kerékkipörgés-érzékelők jelei alapján a rendszer agya rászól az elektronikusan vezérelt lamellás kuplungra. Bár van fix fele-fele erőelosztást biztosító gomb, a Murano nem való terepre.

A sikkes SUV 13 millió forinttól kapható. Nálunk a Premium-kivitel járt 13,8 millió forintos áron, amelyben a metálfényen és a DVD-alapú mozizáson kívül minden extra benne van. A hasonlóan dizájnos Mazda CX-7 ára sokkal jutányosabb, de a Murano nem rossz vétel a német konkurensekhez mérten. A rengeteg extra és a különleges forma talán ellensúlyozza azt a hátrányt, hogy a Nissan nem prémiummárka.

VetélytársakListaár, forint
Mazda CX-7 Revolution SD 10 049 900
Mercedes-Benz ML 350 19 074 000
Subaru Tribeca 3.6 Exclusive13 390 000
Volvo XC60 T6 Summum14 530 000
Nissan Murano Premium 13 750 000

Az előnyök és a hátrányok jönnek a túloldalon, a műszaki adatokkal együtt


 
Műszaki adatok – Nissan Murano Premium
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)3498
Furat x löket (mm)95,5 X 81,4
Hengerek / szelepek száma6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)188(256)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)334/4400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)8,5
Végsebesség (km/h)210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)14.9
Lakott területen kívül (l/100 km)8.6
Vegyes (l/100 km)10.9
CO2 kibocsátás (g/km) 261
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4834/1880/1730
Tengelytáv (mm)2825
Csomagtér (liter)402/838
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1862/520
Üzemanyagtank kapacitás (liter)82
Gumiméret235/65R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)13 750 000
Konkurensek (forint) Subaru Tribeca 3.6 Exclusive 13 390 000
Mazda CX-7 10 049 900
Mercedes ML 19 074 000
Volvo XC60 14 530 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételeiEz egy link az extrákra!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeTetszett a Murano, mert karakteres és kényelmes autó. Persze sokat zabál, ami a pazar V6-os benzinessel jár. A gyors kanyaroknak nem barátja, de ez nem műfajidegen.   
Pontszám (max. 10) 7,5 pont
Mellette – Ellene
  • Zavartalan kényelem
  • Tágas utastér
  • Csodás motorhang
  • Nívós motor-váltó egység
  • Igen gazdag felszereltség
  • Reális, de magas fogyasztás
  • Rossz áttekinthetőség hátra
  • Kiadós oldaldőlés kanyarban
  • Szűk csomagtartó