3 dízel, 3 benzines plusz az S5 van

3 dízel, 3 benzines plusz az S5 van

3 dízel, 3 benzines plusz az S5 van


Monte-Carlo – Ragyogó napsütés

Egy nappal előbb a közelben lévő Ford Focus RS bemutatón még az esővel kellett megküzdenünk a francia Riviérán, itthon hideg volt, a müncheni átszálláskor pedig havas eső esett. Bármelyik végzetes lenne egy elegáns kabrió bemutatóján, de a kaszinók és a fényűző autócsodák városa megkegyelmezett nekünk.

Szebb helyszínt nem is kívánhattunk volna az A5 Cabriolet-nek, amely az Aston Martin-, Ferrari-, Bentley-modellektől zsúfolt utcaképbe is tökéletesen illeszkedett. Még akkor sem jöttünk zavarba, amikor egy nálunk is fiatalabb, celebnek öltözött ficsúr haladt el mellettünk egy SLR McLarennel. Veszíteni tudni kell, ahogy Kovács Kati mondaná.

Sebesség, szél nem akadály

15° Celsius, napütés. Ennyi kell ahhoz, hogy kompromisszumok nélkül élvezhessük az A5 kabrió nyújtotta szabadságot. A fejünk fölé hajló, alumíniummal szegélyezett szélvédőkeret, valamint a hátsó ülések helyére szerelt viharháló ilyen körülmények között már kellemes szélcsendet biztosít az utastérben. Mindezt autópálya-tempó mellett, akár Nizza repterére menet.

Ez az S5-ös belseje

Ez az S5-ös belseje

Ez az S5-ös belseje


A megfázástól megóv minket a Mercedes SLK óta nyaksálként emlegetett szerkezet is, amely nem más, mint egy ülésbe épített “hőlégfúvó”. Három lépcsőben kapcsolható a levegő intenzitása, a hőfok viszont nem állítható, ki tudja miért.

Kipróbáltuk három személlyel is az A5-ös kabriót, amely a konkurensekhez hasonlóan nem sok helyet kínál a hátsó sorban, pedig a 2,75 méteres tengelytáv nem épp apró. Két 180 centi körüli utas némi kompromisszum híján azért még elfér egymás mögött, a fejtér pedig kifejezetten tágasnak mondható, ha valaki véletlenül hátulra kényszerülne. A szélfogónak ilyen helyzetben a csomagtérben a helye, így nem árt egy adag búzafűlét is csomagolni, mert ilyen időben könnyen meghűlhetünk.

15 másodperc a nyitás, 17 a zárás

15 másodperc a nyitás, 17 a zárás

15 másodperc a nyitás, 17 a zárás


A tetőkérdés

Vászon vagy fém? Míg a BMW piackutatások eredményeire hivatkozva kizárólag keménytetős kabriókat hoz ki mostanában, az Audi ennek épp az ellenkezőjét teszi. Szerintük az igazi kabrió vászontetős, ami nem csak elegánsabb, de a csomagtér szempontjából jóval praktikusabb is a fémnél.

Ebben a kategóriában ugyan még golfzsákokban méricskélnek, de hagyományos számokban kifejezve sem rossz a helyzet. Fedetten 380 liter, míg kabrió üzemmódban 320 liter jut a csomagoknak, ezt a hátsó támlák ledöntésével egészen 750 literig lehet feltornázni.

Sajtófotókért katt a képre!

Cikk még nem ért véget. A következő oldalon vezetjük az S5-öst.
 


A vászontető mellett szól annak egyszerűsége és könnyedsége is, ami nemcsak a megbízhatóságot, de az autó súlypontját is javítja. Belülről nem tűnik hangosabbnak a kupénál a kabrió, nem kell csupasz vasakat sem bámulnunk, sőt a feláras akusztikus tető még LED-es világítást is tartalmaz. Zárt garázzsal, kerttel nem is gondolkodnánk, biztos ilyet választanánk. A vászontető négy külső és három belső színben választható.
Az S5-ös szeptemberben jön

Az S5-ös szeptemberben jön

Az S5-ös szeptemberben jön


Mi ugyan kizárólag a feketét láttuk, de fürgesége miatt azt is azonnal megszerettük. Mindössze 15 másodperc szükséges a nyitáshoz, és két másodperccel több a záráshoz. Hab a tortán, hogy ezt 50 km/órás sebességig bármikor megtehetjük, így nem kell azon matekozni, hogy melyik lámpánál csukjuk vagy nyissuk a vásznat. Gyakorlatilag bárhol belefoghatunk, anélkül, hogy feldühítenénk vele autós társainkat.

Dízel vagy benzines?

Manapság egyáltalán nem ciki a dízel a kabrióban, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az A5-ben három ilyen is van.  Két V6-os és egy belépő négyhengeres. A középső 190 lóerős, 2,7 literes verziót nem próbáltuk, a 3.0 TDI-t és a 2.0 TDI-t viszont igen.

Az erősebbik 240 lóerős dízel (500 Nm) az egyik legjobb választásnak tűnik a kabrióhoz. Nekünk jobban tetszett, mint a 3,2 literes FSI benzines, ráadásul vegyes használatban a gyár szerint 6,8 literes fogyasztással is beéri. A 6,4 másodperces gyorsulás, a temérdek nyomaték és a 247 km/órás végsebesség mind szép érték, semmi okunk panaszkodni.

Menekülő gomb

Menekülő gomb

Menekülő gomb


Kicsit féltünk tőle, de a helyiek noszogatására kipróbáltuk a 170 lóerős, kétliteres verziót is, és kellemesen csalódtunk. A 350 newtonméteres nyomaték könnyen elbánik az 1,7 tonnás kabrióval, sőt az elsőkerék-hajtást sem éreztük rangon alulinak. Itt a kézi váltó okán találkoztunk az Audi új start-stop rendszerével is, amely a konkurensekhez hasonló motorleállítás mellett új funkcióval is bővült.

Nem csak az optimális sebességfokozatra kapunk tanácsot a kijelzőn, de különböző tippeket is olvashatunk, amivel csökkenthetjük a fogyasztást. Ilyen például az ablakok felhúzása bekapcsolt légkondinál, vagy a bekapcsolva felejtett hátsóablak-fűtés kiiktatása.

Szívó, turbó, kompresszoros

A benzinesek közt szintén három választásunk van, de mi a negyedikre várunk leginkább. Elsőként érkezik a 3,2 literes 265 lóerővel, valamint a 2.0 TFSI két teljesítményszinttel, 180 és 211 lóerős kivitelben.

Pöcögtetni is lehet

Pöcögtetni is lehet

Pöcögtetni is lehet


Előbbihez 320, utóbbihoz 350 newtonméter párosul, kedvezőnek mondható fogyasztási értékek mellett. Valószínűleg utóbbi mellett szavaznánk, és a 3,2 FSI helyett az S5-öst választanánk, amire sajnos szeptemberig kell várni.

Szerencsére nekünk nem kellett addig türelemmel lenni, és a próbát már most megejthettük, hogy néhány óra leforgása alatt felejthetetlen élményekkel gazdagodjunk. A csúcsmodellt az A6-ban is kipróbált, kompresszoros háromliteres benzinmotor hajtja, ezúttal 333 lóerőre felpumpálva.

Ez ugyan nem nyolchengeres, de hihetetlenül könnyen pörög, és mellette olyan szépen szól, hogy egyszerűen nem tudtunk betelni vele. Az összes alagútban, házfalak között padlógázon élveztük a koncertet, aminél egy Maserati sem szólhatna szebben. Elképesztő.

1,5 millióval drágább

Az A5 kabrió március végétől rendelhető és 1-1,5 millióval lesz drágább a kupénál. A kétliteres, elsőkerék-hajtású dízelnél ez 11,5 millió forint körüli induló összeget jelent. Az a baj, hogy a BMW vagy a Mercedes háza táján közel-távol nincs hasonlóan szép kabrió, így mi nem is elemeznénk az árat. Szívesen megadnánk érte ennyit, ha megtehetnénk.

MOTORVÁLASZTÉK:
 

Dízelek2.0 TDI2.7 TDI3.0 TDI
Max. teljesítmény 170 Le 190 Le 240 Le
Max. nyomaték 350 Nm 400 Nm 500 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h)9,3 s 8,6 s 6,4 s
Végsebesség 222 km/h 230 km/h 247 km/h

Benzinesek2.0 TFSI
2.0 TFSI
3.2 FSI
3.0 TFSI
1.2 16V 75 LE 180 Le 211 Le 265 Le 333 Le
Max. nyomaték 320 Nm 350Nm 330 Nm 440 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h)8,9 s 7,5 s 6,9 s 5,6 s
Végsebesség 219 km/h 241 km/h 250 km/h 250 km/h