Steril külső

Steril külső


Mivel a sors úgy hozta, hogy a Passat CC-ből egyenesen egy “mezei” Passatba ülhettem át, így sok mindenben önkéntelenül is összemértem a két autót. A jóval érdektelenebb külső után az utastérbe ülve is elszomorodik az ember.

Nem mintha itt nagy bajok lennének, csupán a CC magasra tett mércéje után éli meg az ember visszaesésnek az egyszerű Passat belsejének hangulatát.

Tisztul a kép

Kellemes környezet

Kellemes környezet


Indítás után azonban már árnyaltabb lesz a kép, persze a 2.0 literes turbódízel nehezen mérhető össze a benzines változattal. Így inkább a helykínálat és a belső kialakítás különbségei szúrtak szemet.

Míg tágasságban, átláthatóságban, praktikumban – valamint az ötszemélyes utastérrel – mostani tesztalanyunk vitte el a pálmát, addig mind külső, mind a belső megjelenésében a CC lenne a nyerő.

Érdekes, hogy a váltó mellől, gombnyomással finomhangolható futóműnél is jobbnak mutatkozott a sima, mezei kivitel, pedig az okosabbtól várna többet az ember.

Gyors hatlövetű

Nagy kedvencünk

Nagy kedvencünk


A hatfokozatú DSG váltót már nemegyszer megdicsértük, ez most sem lesz másképpen. Fürgén, okosan vált, egyáltalán nincs hiányérzetünk, hogy nem ránk marad a megfelelő sebességi fokozat kiválasztásának feladata. Ha kell, villámgyorsan visszavált, de ha kényelmesen haladunk, szinte észrevétlenül is képes dolgozni.

Nem maradt ki a sportfokozat és a manuális üzemmód sem. Előbbi még az avatatlanok számára is érezhetően más stílusban – sokkal tovább hagyja forogni a turbódízel motort – kapcsolgatja a fokozatokat, mint normál üzemmódban.

Belsőépítészet

Szép, fémkeretes műszerek

Szép, fémkeretes műszerek


Odabent kellemes kép fogadja az utasokat, vezetőt egyaránt. A műszerfalon rend és fegyelem, csupán a kék fény okoz hideglelést, de biztosan vannak páran, akiknek ez is tetszik. De már látszik a jövő – vagy legalábbis bízunk benne, hogy errefelé tart a cég – hiszen a modellcsalád legújabb tagja, a Passat CC már nem rideg kéket éget az agyunkba, hanem kellemes fehér fénnyel világít.

A minőségre nem lehet panasz, de a látványosan műanyag fabetétek nem hiányoznának senkinek. Az ülések részben hasított bőrszerű kárpitozása pedig az egyik legjobb megoldás, amivel találkozhat az ember. Minőségi látványt, érzést nyújt és még nem is csúszkál rajta az utas.

Elkényelmesedés, Passat-kór a túloldalon


Megspórolt kézifékkar

Megszokást igényel az elektromos kézifék is, amely gombnyomással működtethető. Nem tartozik a kedvenceim közé, de megértem, kell a hely a könyöktámasz környékén, így jobb, ha nincs ott egy otromba mechanikus kézifékkar. Az automatikus váltó mellett pedig hamar megszerethető ez a megoldás.

Az “auto hold” funkcióval kiegészítve – lejtőn, emelkedőn nem gurul el az autó – pedig újabb lépést tehetünk a totális elkényelmesedés rögös útján.

CR TDI

Klasszikus autóforma

Klasszikus autóforma


A motortérben szorgoskodó négyhengeres turbódízellel a VW is beállt a közös nyomócsöves motorokat gyártók egyre népesebb táborába. A váltásból sokat nem érezni, a teljesítmény lényegében nem változott, csupán a motor hangja, járása lett kulturáltabb.

140 lóerővel még akár az autózás élvezetesebb részébe is belekóstolhatunk, de komolyabb tudatmódosító hatásra nem kell számítani. Annak ellenére sem, hogy néhány kis- vagy középvezető úgy érzi, hogy a céges dízel Passat kormánya mögött rögtön isteni képességekkel rendelkezik és minden más közlekedő felesleges, zavaró tényező az úton.

A főként városi forgalomban megtett tesztút átlagfogyasztása 7,5 literre jött ki. Nem különösebben rossz eredmény, de láttunk már ennél jobbat is ebben a kategóriában.

Választóvonal

Furcsa, de megszokható a kulcskezelés

Furcsa, de megszokható a kulcskezelés


Passatot általában nem a szívdöglesztő vonalaiért, vagy éppen az adrenalinbombaként ható vezetési élmény miatt vesznek.

Sokkal nagyobb vonzerő a klasszikus autóforma, vagy éppen a presztízs, amiben itthon sokan talán kicsit túl is értékelik a VW középkategóriás modelljét. Hiszen nagy varázslatnak nem nevezhetjük, csak szimplán egy jó, tágas autó.

Tudják ezt mások is, hiszen már több mint 14 millió darabot gyártottak belőle. Az egyelőre erős forintnak hála, a VW többi modelljéhez hasonlóan a Passat is érezhetőbben olcsóbb lett Magyarországon, így akár már 7,1 milliótól elvihető a 2.0-ás TDI Passat.

Nincs más hátra, mint az adatokkal szépen megtömött táblázat


Műszaki adatok -VW Passat CR TDI DSG
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1968
Furat x löket (mm)81 X 95,5
Hengerek / szelepek száma4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)320/1750-2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,8
Végsebesség (km/h)206
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)8,7
Lakott területen kívül (l/100 km)5,2
Vegyes (l/100 km)6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 173
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4765/1820/1472
Tengelytáv (mm)2709
Csomagtér (liter)565
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1476/614
Üzemanyagtank kapacitás (liter)70
Gumiméret215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)7 110 200
Tesztelt autó ára (forint) 9 358 278
A szériafelszereltség fontosabb tételeiABS, sebességfüggő szervokormány, ESP, elektronikus rögzítőfék, légkondi, ködlámpa, por és pollenszűrő, hővédő üvegezés
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)  8,25 pont

Mellette – Ellene
  • komoly presztízs
  • tágas, kényelmes belső
  • tűrhető fogyasztás
  • klassz DSG-váltó
  • hiányzó varázs
  • kék műszerfalfény
  • unalmas forma