Védőbeszéd
Új Focus + egy erős benzinmotor 1
Új Focus + egy erős benzinmotor 2

Új Focus + egy erős benzinmotor

Új Focus + egy erős benzinmotor

Új Focus + egy erős benzinmotor 23
Bőrülésekkel gazdagított
Új Focus + egy erős benzinmotor 25
Új Focus + egy erős benzinmotor 26
Új Focus + egy erős benzinmotor 27
Íme egy jól felszerelt modell
9,6-ot evett
Új Focus + egy erős benzinmotor 30
Új Focus + egy erős benzinmotor 31
Jól fekszik a 17-es gumikkal az úton
Torz arc
Kinetikus
Drága mulatság a használható benzinmotor
Nem kell közelebb menni, hogy lássuk a változtatásokat
Formásabb lett
Minőségre hangolva
Rezesbanda
Az amerikai Focus reklámja 3
Az amerikai Focus reklámja 2
Az amerikai Focus reklámja
Fotó megosztása:
Formásabb lett

Formásabb lett

Formásabb lett


“Nagyon nehéz helyzetben vagyok. A vád könnyedén be tudja bizonyítani, hogy védencem, a 145 lovas, benzines Ford Focus, született 2007., Valencia, vételára 5 397 000 forint. Eme tényt nem vitatom, ezen felül azonban egyéb negatívum nehezen róható fel neki. A ráncfelvarrt, kinetic dizájnnal ellátott vádlott, azonnali felmentését, a vételár mérséklését kérem a Tisztelt Bíróságtól, esküdtektől.”

De tényleg, nagyon bosszant, hogy egy ilyen motorért, – ami alig fogyaszt többet a gyalázatos 1,4-esnél – több milliós felárat kell fizetni. 9,4 literes fogyasztást sikerült egyébként produkálnunk, ami maximum 1 literre van a belépő motor adatától. Ezt ráadásul túlnyomó részt városi használat mellett sikerült elérni.

Amerikai Focus

Az amerikai Focus reklámja

Az amerikai Focus reklámja

Az amerikai Focus reklámja


Soha nem szimpatizáltam az amerikaiakkal, de ilyenkor azért irigykedik picit az ember. Ami náluk alap motor, nálunk kiváltság. Egyébként szinte felismerhetetlen az ottani Focus. A jelenleg kapható modelljük, a nálunk 2005-ig piacon lévő régire épül, de a felismerhetetlenségig torzították a kasztnit. Tavaly 191 ezer ment el belőle, idén pedig 245 ezer gyártása a cél.

Tökéletesre hangolva

Egy kollégámat vittem haza, amikor megjegyezte, milyen szép kocsi, mennyire tetszik neki. Mondta, hogy ez az a kocsi, aminek a reklámjában zenélnek az alkatrészekkel. Nekem először nem is ugrott be, de valóban ez az. Vissza is kérdeztem, hogy mi is annak a reklámnak a lényege, mondanivalója? Azon kívül, hogy ott parádéznak a kocsi alkatrészeiből tákolt hangszerekkel.
“Tökéletesre hangolva”, jött a válasz.

Rezesbanda

Rezesbanda

Rezesbanda


Jó tudni, hogy valakit azért sikeresen találnak meg a marketingesek egyre frappánsabb fantazmagóriái. Tény, az valóban nem utalna túl csavaros logikára, ha elkezdenék a “kinetic design”-al reklámozni az új Focust. Sírva fakadnának a gyerekek a tévé előtt.

Már többször leírtuk, hogy az S-MAX stílusjegyeit örökölte a C-MAX és most a Focus is. Ezeket a sajátosságokat hívják “Kinetic design”-nak, ami a sportos, dinamikus vonalakra utal. Ezzel a mondattal tényleg nem lehetne elültetni a bogarat az emberek fülében.

Milyen volt az ST után legerősebb benzines Focus? Kiderül


Nem meglepő módon tökéletes az autó futóműve, amit még a 17-es kerekek sem tudtak elrontani. Normál esetben természetesen nem hátrány a nagyobb felni, de Budapesten más a helyzet a kátyúknak köszönhetően. Ezzel nem volt gond, szerencsére egyáltalán nem volt kemény.
Jól fekszik a 17-es gumikkal az úton

Jól fekszik a 17-es gumikkal az úton

Jól fekszik a 17-es gumikkal az úton


A motor nagyon jól húzott, városi terepen és autópályán is nagyon jól viselkedett. Sajnos nincs hatodik, ezért a lendületes haladás érdekében pörgetni kellett, ráadásul ez a fogyasztás viszonylatában sem túl előnyös.

Összességében milyen volt?

Milyen lett volna? Mint az összes többi Focus. Egy kiváló futóművel, a redesignak köszönhetően frissebb és tetszetősebb külsővel. És egy nagyszerű motorral, aminél ugyan találhatóak gyengébbek a palettán, számomra a belépő kategóriát jelenti. Igaz ennél erősebb sem nagyon kellene a városban.

Sajnos a valóság nem ez. Ez egy nem létező autó. Ilyen Focust senki nem fog venni, legalább is nagyon kevesen. Pláne nem ilyen felszereltséggel. A bőrülés mellet a sportos 17-es felniken át, épp csak a navigációs rendszer nem volt benne. Ilyen felhozatallal bizony már 6 millió forint körül járunk.

Sajnálatos, de ez az átlagautó elérhetetlen számunkra.

Műszaki adatok – Ford Focus 2.0
MOTORADATOK
Max. nyomaték (Nm) 185
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW/LE) 107/145
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,2
Végsebesség (km/h) 206
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 169
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4337/2020/1500
fordulókör 10,6
Csomagtér (liter, teljes pótkerékkel) 282
Megengedett össztömeg 1895
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 397 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt találhatóak
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nagyon jól megy, nagyon jó autó. De az  ára nem a mi pénztárcánkhoz van méretezve. Ennek ellenére 8-as jár neki.
Pontszám (max. 10) 8 pont

Színek:

a kép nagyobb mint 150px!