Dögös?

Dögös?

Dögös?


Nehéz dolog egy jól sikerült autónak utódot keríteni. Ezt érezhették a Renault-nál is, hiszen majdnem másfél évtizedig, egészen 2007-ig csak kisebb kozmetikázáson esett át a népszerű kisautójuk a Twingo. Aztán elkészült az ismétlés is, csak sajnos a varázsa kopott meg valahol útközben.

Pedig jó néhány apróságot megpróbáltak átmenteni az elődből, így a kicsiny, ovális tükrök, a kerek forma mögött megbúvó rejtett kilincs, vagy a két darab irgalmatlan méretű ajtó és a tologatható második üléssor is megmaradt.

Forma

Kitárulkozva

Kitárulkozva

Kitárulkozva


Nagyon nem hozott lázba a kifejezetten lányos forma. Ránézésre a 16,7 centivel megnyúlt autóban nem gazdálkodtak jól a plusz térrel, az idő előtt lecsapott hátsóban még lettek volna tartalékok. Ennek ellenére az alapból – négy személy mellett – 165-285 liter között variálható csomagtartó sok okosságot rejt magában.

A több emelet és a pakolást segítő variálható betétek meglepően sok csomagnak képesek helyet adni, de egy nagyobb kirándulásnál szokjunk hozzá a gondolathoz, hogy bizony gyakran fogjuk a plafonig pakolni.

Maradékok

Középre száműzték

Középre száműzték

Középre száműzték


Odabent változatos kép fogadja az utasokat. A felhasznált alkatrészek nagy része ismerős lehet a márka más modelljeiből, de ez nem annyira meglepő. Tesztautónkban az 1.2 literes motorhoz nem éreztük feltétlenül szükségesnek az orrunk elé tolt fordulatszámmérőt.

Sokkal inkább a sebességmérőnek kellene ott lennie, valahogy nem tűnik jó ötletnek középre telepíteni a műszereket. Az, hogy az anyósülésről, vagy hátulról is leolvasható legyen, ne legyen már szempont!

Hamarosan jönnek a bohóchalak is, ne menjenek sehová!


A belső kárpitozás és a műanyagok minősége sokkal jobban néz ki, mint amilyennek érezzük, ha mégis hozzádörgölőzünk. Ha viszont apróbb részleteket is szemügyre veszünk, akkor érhetnek csalódások. Furcsán félbemaradt hangulata van a csomagtérzárnak, és az üléseket rögzítő csavarok is látványosan hasítanak bele az utastérbe.

Tili-toli

Sajnos már nem alapáras az okos ülés

Sajnos már nem alapáras az okos ülés

Sajnos már nem alapáras az okos ülés


Szerencsére a belső megőrzött még valamit az előd vonzerejéből. Ülései a hátsó sorban is tologathatóak, – sajnos már az alapáras modellben ez nincs benne – ezzel saját magunk tudjuk szabályozni, hogy inkább lábtérre, vagy többé-kevésbé használható csomagtérre van nagyobb szükségünk.

Szükség esetén akár előre is hajthatóak a hátsó ülések, de ember legyen a talpán, aki így befér előre a kormány mögé és még vezetni is tud.

A váltójától egy emberként sírtuk el magunkat, hosszú úton jár, és néha még akadozik is. Egy főként hölgyeknek megálmodott autónál ez nem az igazi. Szerencsére András kollégámnak volt alkalma kipróbálni más váltót is, véleménye szerint az 1.2-es turbós motorral felszerelt változatban sokkal jobban muzsikál a sebváltó.

A sima szívómotor inkább városi üzemre termett, lámpától lámpáig nincs szégyellnivalója, de cseppet sem vagánykodhatunk vele, pedig a forma többet ígér. Nekünk a balatoni menet sem tűnt vele szenvedésnek, a szabályos tempóhoz éppen elég annyi, amit tud.

Akváriumdísz

Kékes

Kékes

Kékes


Nem lehet átsiklani a kormány mögött díszlő bohóchal-fészeknek látszó valami felett sem. A roppant furcsa kinézetű és tapintású készség az apróbb kacatok kordában tartására szolgál. Biztonsággal megtartja a telefont, kulcscsomót, de még egy átlagos termetű GPS-t is, szóval praktikus dolog.

Ha mégsem tetszik, – a világos színűvel napfénynél akadhat bajunk, mert zavaróan tükröződik a szélvédőn – akkor egyszerűen kivehetjük a helyéről. Vidám kis kiegészítő, bárki nézte is meg a kiskocsit belülről, ezt biztosan megfogdosta, megmosolyogta.

Azt, hogy mennyire lesz sikeres az új Twingo, majd az idő eldönti. Nekem speciel elsőre a korábbi kivitel kullancsformája sem tetszett, aztán idővel nem volt nehéz hozzászokni és megkedvelni a sok okos tulajdonsága, legendásan nagy belső tere miatt. Lehet, hogy ez lesz a sorsa a mostaninak is.


Műszaki adatok – Renault Twingo 1.2 Dynamique
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1149
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]) 56(76)
Max. nyomaték (Nm/ford.) 107/0
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12
Végsebesség (km/h) 170
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,7
CO2 kibocsátás (g/km) 135
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség (mm) 3600/1927
Tengelytáv (mm) 2367
Csomagtér (liter) 165-285
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 950/420
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 40
Gumiméret 175/65 R14
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 2 150 000
Tesztelt autó ára (forint) 2 550 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Elektromos ablak, tükör, szervokormány, manuális klíma,  dönthető első utasoldali ülés
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)    7, 25 pont
Mellette – Ellene
  • kicsi
  • praktikus, tágas, okos belső
  • kis fogyasztás
  • hiányzó varázs
  • gyenge váltó
  • a variálható ülések már nem járnak alapáron