Zséda énekelt
Zséda énekelt

A3 Cabrio: Szávay Ági is mellette döntött

A3 Cabrio: Szávay Ági is mellette döntött

Zséda énekelt
Közel 1500 kiló
Alig olcsóbb 8 milliónál
Több féle fényszóró van
Győrben csinálják, de drágán mérik
Színtiszta Audi
9 másodperc alatt nyit
A feláras tető teljesen automata
Tényleg gyors
Hátul is elférni
Nem versenyautó
Sportcsomag
Igényes és csendes a belső
Merev a kasztni
A3 Cabrio: Szávay Ági is mellette döntött 38
Ez koppan a fejünk helyett
Tudják mitől döglik a légy
Elegáns a lámpája
Sajnos nincs quattro
Szávay Ági kapott egy A3 kabriót
Túl sokat keres
Fotó megosztása:
Szávay Ági kapott egy A3 kabriót

Szávay Ági kapott egy A3 kabriót

Szávay Ági kapott egy A3 kabriót


A Győrben összeszerelt A3 Cabriolet igazi réteg modell, éves szinten mindössze 40-50 darabos eladásra számítanak itthon. Azt is teljesen biztosra veszik az Audinál, hogy a vásárlók nagyobbik része nő lesz. Csajosnak tényleg csajos az A3 kabrió, de azért nem szenvedne csorbát a férfiasságom sem, ha egy ilyen autóval kellene furikáznom. Pedig az Audi szerint ezt inkább ajándékba kell adni a lányoknak, asszonyoknak.

Így járt legfelkapottabb teniszezőnk, Szávay Ági is, aki a Porsche Hungaria jóvoltából  egy kétliteres dízel A3 Cabriolet-val gazdagodott. Ági igazi nőként a piros bőrülésekbe szeretett bele elsőre, de gyanítom ennél mélyebb vonzalom is szövődik majd közötte és az autó között.

Én vagyok Tiger Woods
Aki Audival jár, annak nem árt, ha jártas egy úri sportban, például a golfban. A VII. Audi quattro Golf Kupán így golfütőt ragadtam és próbáltam beleélni magam Tiger Woods szerepébe, aki néhány lendítéssel évek óta dollármilliókkal többet keres nálam, szerintem teljesen igazságtalanul.
Túl sokat keres

Túl sokat keres

Túl sokat keres


Mivel a golfot főleg a nyugdíjasok sportjának gondoltam, nem hittem, hogy bármi nehézséget okozna golfütővel hadonászni. Pedig nem is olyan könnyű, mint gondolnánk. Nekem az átlagnál kicsit magasabbról kellett volna eltalálnom a labdát, de ez kezdőként statisztikailag elhanyagolható mértékben sikerült csak. Jó pár luftut ütöttem, amit a hátam bánt, és adtam munkát a gyepmesternek is rendesen.

Lehet, hogy nem ártana némi gyakorlás. Tatán, 10 ezer forintért két főt okítanak 90 percben az alapokra. De az csak egy hátfájásra lesz elég.

Az új 140 lóerős common rail dízelmotor elfogadhatóan mozgatja a kabriót, de azért a 9,9 másodperces gyorsulási érték arról árulkodik, hogy méretéhez képest nem könnyű az autó. Pár kiló híján 1,5 tonnát nyom a kabrió, aminek azért vannak pozitív oldalai is.

A legpozitívabb a karosszéria merevsége, amit nyitott tetővel szinte meg sem lehet megkülönböztetni egy normál autótól. Szinte hullamerev a kasztni, nem csavarodik a szélvédőkeret, nem nyiszognak a fémek, nem zörögnek a

Igényes és csendes a belső

Igényes és csendes a belső

Igényes és csendes a belső


műanyagok, olyan mint bármelyik másik Audi.

Hűen a hagyományokhoz az A3-as is vászontetőt kapott, amiből az alap kétrétegű mellett egy háromrétegű akusztikus tető is választható. Ez jobban szigetel, automatikusan végzi a reteszelést, sőt 30 km/órás sebességig is működik.

Maga a tető gombnyomásra tűnik el 9 másodperc alatt a hátsó utasok mögött, akiknek meglepően “bő” lábtér jutott. Az összehajtogatott vászon szerencsére nem a csomagtartóból foglalja a helyet, így az nyitott és csukott állapotban egyaránt 260 literes. Nem túl bő, viszont állandóan kihasználható, és a támlák ledöntésével bővíthető is.
 
Van kerregős is, quattro nincs

Aki nem híve a száguldásnak, az választhat a jó öreg 1,9-es dízelmotorból is egy 105 lóerős példányt, ezt próba híján egyelőre nem ajánlanám senkinek. Talán egy jó erős hangszigeteléssel nem zavaró a kerepelő motorhang, de mi biztosan a 160 lóerős TFSI motort választanánk, amelyik 200 ezer forintos felárért már elvihető.

Sajnos nincs quattro

Sajnos nincs quattro

Sajnos nincs quattro


Aki sokkalja az így már 8 milliós alapárat, annak érdemes várnia még néhány hónapot, mert később lesz 1,6-os benzinmotorral egy alapmodell. Quattro viszont nincs, és nem is lesz, ami felettébb szomorú egy Audira nézve. Most mind a négy motor az első kereket dolgoztatja, a gyengébbik dízeltől a 200 lóerős 2.0 TFSI motorig egyaránt.

A vezetési élményt a duplakuplungos S-tronic váltóval lehet kicsit megfűszerezni, ami fél millióért gyorsabb, és a kormányról is kapcsolható váltást ígér. Ez viszont megéri a pénzét.

Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI  Ambition S-tronic – 8.536.000 Ft
Motoradatok
Lökettérfogat 1798
Hengerek/szelepek S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 118(160)/5000-6200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 250/1500-4200
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,0
Végsebesség (km/h) 218
Fogyasztás
Város (l/100 km) 10,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,8
Vegyes (l/100 km) 7,6
CO2 kibocsátás (g/km) 180