Mindent tud, amit városban kell

Mindent tud, amit városban kell

Mindent tud, amit városban kell


Kollégáimmal alkalomadtán felelevenítjük az elmúlt időket. Az első Kia, amelyből úgy szálltunk ki, hogy ez meglepően jó autó, néhányunk szerint a Picanto volt, mások a Sorento elsőségéhez ragaszkodnak. Bármi is a helyzet, a mindössze háromcsillagos töréstesztjétől eltekintve az akkori Picanto ma is kedves emlék.

Második felvonás

Tavaly a gyár felfrissítette a nagyvárosi törpét, amely merőben különbözik elődjétől. Az átdolgozás óta a hűtőrács a Carens és a Cee’d maszkjához igazodik, eltérő a lámpa, más a motorházfedél.

Hátul újak a lámpák

Hátul újak a lámpák

Hátul újak a lámpák


Az oldalsó irányjelző felköltözött a tükörházba, átalakult a lökhárító elöl és hátul, ami 4 centivel hosszabbá tette az autót, bárminemű kézzelfogható haszon nélkül. A műszerek narancssárga megvilágítása is Cee’det követi.

Ennyi elég

A Picanto belseje pont eleget tud a városi rohangászáshoz. Nincs benne semmi különösebb truváj, de belekötni sem lehet. Ezért a pénzért az anyagminőséget egyikünk sem pocskondiázta. Látszik, hogy szerény keretekből ugyan, de normális színvonal volt a cél, ami sikerült.

Szépségápolás csajoknak
Lehúzott ablakkal kiszárad a bőröd

Lehúzott ablakkal kiszárad a bőröd

Lehúzott ablakkal kiszárad a bőröd


A Picantót nagy arányban vásárolják hölgyek, akiknek a brit Kia-importőr szépségmegőrzési tanácsokat ad.
– Ne fűts erősen, mert kiszárítja a bőrt
– Nyitott ablakkal a huzat károsítja a kirúzsozott ajkakat
– A menetszél tönkreteszi a frizurát is
– Legyen a kezed ügyében hidratáló permet
– Tarts púderkészletet a kesztyűtartóban, jól jön egy hosszú út után
– Hangold össze a fényezést a bőrszíneddel. Az olíva árnyalatúaknak a kék jól áll, a vörös haj üti a pirost
A többi jótanács az autó ápolására vonatkozik: mosasd le legalább hetente, mert úgy szebb. Fóliáztasd az üvegeit, de kíméld meg a bolyhos dobókockáktól, a fölösleges spoilerektől és egyéb rémségektől.

Váratlanul sok a hely hátul

Váratlanul sok a hely hátul

Váratlanul sok a hely hátul


Egészen váratlan helykínálat fogadott hátra beülve. Olcsó fordulattal azt mondhatnánk, hogy belül nagyobb, mint kívül, bár szigorúan véve ez lehetetlen. A meglepően normális hátsó lábhelyet és a több mint tisztességes fejteret ki nem néztük volna a kis vakarcsból.

A Picanto tudománya nem áll meg a méreteknél. A hátsó üléstámla háromféle állásban rögzíthető. Van kényelmes, de a pakkoknak kevesebb helyet biztosító beállítás, de a háttámla kardot nyelt pozícióban is rögzíthető, ami hajszálnyival több csomag elnyelését teszi lehetővé. A padló alatt egy kiegészítő rejtekmélyedés is található.

Folytatjuk a fogyasztással, ami örömteli, és az árral, ami kevésbé


Pedálozik

Ennyire kicsiny autókban nem akadunk ki a hangos motoron, mert a Picantót sem arra találták ki, hogy a Lada-gyárig ücsörögjünk benne. Ha nyüstöljük a motort, akkor a hangja is megjön, de legalább van mit aláfesteni a zajjal.

Pörgős, vagány városi mini

Pörgős, vagány városi mini

Pörgős, vagány városi mini


Főként középes fordulaton villog a választható két motor erősebbikje. 64 lóerő nem a világ, de a Kia gyorsan erőre kap, szépen szalad és még autópályán is bírja a tempót. Ha a biztató kezdésen nekibuzdulnánk, kihúzatáskor csalódás ér: legfelül a motor inkább szenved, semmint felszabadultan tolná alánk az erőt.

A Sport-kivitel dögös külseje, a menő fekete fényezés bennünket is felvillanyozott. A Picantóval vagányan haladtunk, van benne valami üdítően fiatalos, sok benne az élet és kifejezetten szerethető autó.

Jól fogyaszt, sokba kerül

2,94 millió Ft túlzás az EX Sportért

2,94 millió Ft túlzás az EX Sportért

2,94 millió Ft túlzás az EX Sportért


A négy apró henger kevéske benzinnel beérte. Amikor az utak fele Budapesten kívülre esett, csupán 5,8 litert kellett tankolnunk száz kilométeren, a teljes tesztfogyasztás a hajtós fővárosi üzemben 7,0 literre jött ki némi osztás-szorzás után. Egyik sem szenzációs, de kedvező érték, ezért sem kapható belőle mifelénk az 1,1 literes, háromhengeres turbódízel.

Magyarországon az összes városi mininek az a baja, hogy az igazi kisautók (például a Swift, a Corsa, a 207, a Yaris) árban sokkal közelebb vannak hozzájuk, mint méretben. Magyarán alig többért méretesebb, gyakran kényelmesebb, jobban felszerelt és biztonságosabb autót is kapni. 2 939 000 forintért a Picantóval ugyanez a helyzet, hiába a számos extra, az ára húzós.