Nekünk tetszik

Nekünk tetszik


Gyerekfejjel az autóőrületet a Gellért és más puccos szállodák parkolójának átnyálazása jelentette, esős napokon, iskolában pedig az autóskártyával vigasztaltuk magunkat. Abban azonban már hat-hétévesen is mindannyian egyetértettünk, hogy a gigantikus méretű és főleg ritkán látott Cadillac megérdemel pár fejhangon elvisított stipi-stopit. Ilyenkor a Merciknek, BMW-knek esélyük sem volt, csak pár lúzer – akik nem halottak a sebességátváltás misztériumáról – szaladt oda hozzájuk.

Aztán valahogy elfeledtük a Cadillacet, nem is látunk belőle sokat, ami pedig a szemünk elé került nem igazán hozott lázba. Aztán egyszer csak ott termett a szerkesztőség garázsában valami meghatározhatatlan színű szörnyűség. Rögtön éreztem, hogy akarom.

Szögletes

Szögletes


Szögletes, bárdolatlannak tűnő formájával a Cadillac alaposan megosztotta a közönségét. Akinek tetszett, – ők jóval nagyobb létszámot képviselnek – annak nagyon bejött az agresszív megjelenés, míg kritikusai egyáltalán nem kímélték. Be kell valljam, én az első csoportba tarozom.

Az orron díszlő bitangméretű rács – amely csak a lökhárító alatt fogy el – és az annak közepén feszítő embléma egyértelműen uralja a frontrészt. Az autón következetesen minden szögletes, ez alól még a fényszóró, a tükör sem tudott kibújni, de a hátsó ajtókeretet is tisztán vonalzóval tervezték.

A hátulja még ennél is jobban tetszik, főleg a LED-es lámpák dobnak sokat a farán, de a hátsó lámpa is rejt szerethető, kifejezetten szép apróságokat.

Fehér holló

LED

LED


Sokáig azt hittem, ezen kívül nincs is még egy CTS az országban, hiszen szembe egy sem jött és az emberek nagy része megbámulta a kocsit. Egészen addig, amíg a Normafánál nem sikerült két hely kihagyással egy másik CTS mellé beállni. Bár az autó holland rendszáma roppant gyanúsnak tűnt: talán az is tesztjárgány volt?

Meglepetés

Szerencsére a CTS odabent teljesen elüt a korábban már nálunk járt márkatársától. Ebben már nyoma sincs a Saabtól kölcsönzött építőkockáknak, igazán egyedi, szép utastér fogadja az utasokat.

Az amerikai autóktól megszokott igénytelenségnek, ötlettelenségnek nyoma sincs. A középkonzolra kismillió gomb került, amelyek felett gigantikus – szükség esetén nagy részben, de nem teljesen eltüntethető – érintőképernyő terpeszkedik.

Kattintás után végre beindítjuk az orrban lakó benzinfaló vadállatot és alaposan megetetjük


Szórakoztatóelektronikával is rendesen kitömték, – álló helyzetben – nézhetünk benne tévét, DVD-t, csatlakoztathatunk hozzá MP3-at rejtő USB-kulcsot, de akár külső zeneforrást is, ha kifutnánk a kocsi saját, bődületes mennyiségű muzsikát rejtő merevlemezének kapacitásából.

Sötétedés után további aprósággal boldogít minket a CTS. A rafináltan elhelyezett fényforrásoknak hála, a teljes belső tér enyhe derengésben úszik. Igazán jól néz ki, remek munkát végzett a belsőépítész.

Munkára fel

Rácsszerkezet

Rácsszerkezet


Igazi amerikai autóba rendes V8-as motor dukál, de itt két hengert ügyesen megspóroltak. Mindegy, valahogy megleszünk a hiányzók nélkül is. A közvetlen befecskendezéses benzinmotor bátran forgatva 311 lóerőt présel ki magából, ami a hátsókerék-hajtással kombinálva igen szórakoztató dolog.

Az pedig, hogy a menetstabilizáló még bekapcsolt állapotban is hagyja élni a kocsit, tovább növeli a hathengeres V-motortól, illetve a csodás hangjától meglódult adrenalinszintet.

Bekeményítve

Hasonló stílusban hangolhatták a futóművet is, amelynek feszessége valahogy nem igazán illik egy luxuslimuzinhoz. Fekvőrendőrökön nyoma sincs a billegésnek és az úthibák is ijesztőbben hallatszanak az utastérben, mint amit valóban érezni belőlük. Az igazi móka azonban a kanyarokban vár ránk, egészen addig, amíg a kerekek képesek dacolni a centrifugális erővel. Mivel az autó nem a pillekönnyű kategóriába tartozik, ez a pillanat elég könnyen elérhető.

V6

V6


Az első métereken szokni kell a kocsit, főleg a kuplunggal kell másként bánni, különben a külsőhöz hasonlóan a haladásunk is szögletes, darabos lesz. Mi a motorrezonancia csökkentése miatti lágy motorfelfüggesztésre gyanakszunk, de az is lehet, hogy máshol kell keresni a hibát.

Alacsony fordulaton még a motor sem tudja teljes hatékonysággal előcsalni a benzinben megbúvó energiát, kissé akadozva tér magához, de a kezdeti dadogást hamar felváltja az “Úristen, mi ez?” érzés. Ha nem rettenünk meg a felüvöltő motortól, akkor akár 6,5 másodperces alatt is lenyomhatjuk vele a százig tartó sprintet.

Kézi munka

Kényelem

Kényelem


A hatfokozatú manuális váltóra eleinte bután meredtünk, nem fért a fejünkbe, miért kell ez ide. Aztán szép lassan hozzáedződtünk a használatához. Váltásoknál szinte érezni, amint a nyomaték a főtengelytől indulva alaposan megcsavar ezernyi vasdarabot, hogy végül a hátsó diffiben osztódjon ketté a kerekek között.

Ha a Cadillac belehúz és a CTS-hez hasonló autókkal jelentkezik Európában, akkor megszorongathatja itt-ott a jól ismert helyi menőket. A technikai tartalom ugyan még nem tökéletes, de az irány jó, és a típus ritkasága, különlegessége is sokat lendíthet a népszerűségén. Nálam – ha nem is az élre – de visszakerült a szeretjük oszlopba a Cadillac.

Már csak az adatok vannak hátra. Plusz ez a videó:


Műszaki adatok – Cadillac CTS 3,6 V6 Sport Luxury

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)3564
Furat x löket (mm)94 X 85,6
Hengerek / szelepek száma6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)229(311)/6400
Max. nyomaték (Nm/ford.)374/5200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)6,3
Végsebesség (km/h)249
FOGYASZTÁS
Tesztfogyasztás (l/100 km)16
Vegyes (l/100 km)12
CO2 kibocsátás (g/km)285
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4867/1575/1473
Tengelytáv (mm)2880
Csomagtér (liter)373
Menetkész tömeg (kg)1751
Üzemanyagtank kapacitás (liter)68
Gumiméret235/55 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)14 477 300
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeIgazán egyedi formájú, kicsit bárdolatlan amerikai rokon, aki ennek ellenére mégis roppant szórakoztató társaság.
Pontszám (max. 10)8 pont

Cadillac CTS

533 szavazat - átlag: 8.2 (10-ből)

Cadillac CTS