Szavunk sem lehet a térkínálatra

Szavunk sem lehet a térkínálatra

Szavunk sem lehet a térkínálatra


Emlékszem Adrian Mole felsülésére az iskolaújsággal, amikor megírta benne az igazságot Barry Kentről, az őt rettegésben tartó zsarolóról. Egyetlen példányt sikerült eladni az iskolában, éppen a leleplezettnek, akit érdekelt az igazság saját magáról.

Opel is van belőle

A Splash tesztjével biztosan nem járunk így, mert a Suzuki apró egyterűi kitörölhetetlenek az utcaképből. Van akinél Wagon R pozitív, az igazán tréfásaknál vagyonőr névre hallgat. Ezek a nevek talán idétlenek, de látszik belőlük, hogy valamiféle kötődés jött létre sok magyar és a Suzuki mikroegyterűje között.

Szebb az eddiginél, ami nem volt nehéz

Szebb az eddiginél, ami nem volt nehéz

Szebb az eddiginél, ami nem volt nehéz


Egy időre a Wagon R+ teljesen eltűnt, de most visszatért az átkeresztelt autó. A Splashnek már a nevében (csobbanás) is több lett az élet. Az elszánt hűtőláda-designt a japán tömegnyomor diktálta (minél kisebb alapterületen minél több helyet), az új viszont egy Európának szánt kisautó.

Változatlan maradt a rokonság az Agilával, amelyet az Opelnek megéri ikertestvérével együtt gyártatni Esztergomban.

Szemből a Suzuki erősen eltér az Agilától, előbbinek a hűtőnyílása az újabb Audikéra emlékeztet. Hátulról az Agila és a Splash között a legfeltűnőbb különbség a rendszám elhelyezése: az Opel a lökhárítóban hordja, a Suzuki meg a csomagtérajtón.

Létminimum? Szó sincs róla

Megszűnt olcsó dobozautónak lenni

Megszűnt olcsó dobozautónak lenni

Megszűnt olcsó dobozautónak lenni


Jól jön a nyakigláb kasztni, mert meghökkentően tágas belső szorult a masszívnak tűnő lemezek közé. Ha egy kicsit segítenek az elöl ülők, akkor az igazán nyurgák könnyen beférnek hátra. A minimálprogramon jóval túlmutat a csomagtér is. Térfogatra kicsi, de van alatta még némi hely az alsó rekeszben, kibővítésekor az ülés lesüllyed, ezért a padló sík. És két akasztót is kapunk a szélére, hogy ne boruljanak fel a szatyrok.

Kanyarsebességben a Splash többet tud az ülésnél, amely ebben a kategóriában kényelmes ugyan, de nem sokat tart. Érdemes felpörgetni a tempót, a Splashben együtt élünk a futóművel és a kormányzással. Szép határozottan, felnőttesen viselkedik az autó, nincs semmi bénázás. A büszke hasítás árát a nagyon pocsék utakon kell megfizetni, ahol a rugózás kényelmetlen.

A következő oldalon kiderül, a Splash miért drágább a Swiftnél


Ezzel együtt a komfort van annyira jó, hogy nekivághassunk hosszabb távoknak. A tesztautót próbaképpen ellátták kiegészítő hang- és rezgéscsillapító elemekkel, az ajtókba és a csomagtérkárpit alá is jutott belőlük. Egyetlen Splash után nem tudjuk, hogy a külön zajvédelem híján milyen volna az autó, de ha ez a megoldás átkerül a sorozatgyártásba, akkor egy kulturált kiskocsi jön le a szalagról.

Életerő, egészség

Budapesten 7,9 litert fogyasztott

Budapesten 7,9 litert fogyasztott

Budapesten 7,9 litert fogyasztott


Szerencsénk volt az 1,2 literes motorral. Életerős darab, kényelmesen elég a Swifttel közös padlólemezt használó kiskocsihoz.

A 86 lóerőtől kicsivel több tüzet, nagyobb felszabadultságot vártunk magas fordulaton, de így is jó vele menni. Az autó egész eleven, ha a szorosan járó váltóval gyorsan ugrálunk a fokozatok között.

Az 1,3-as dízelt ismerjük más autókból, így tutira a nagyobbik benzines a legélvezetesebb motor a választékban. Ha nem csakis és kizárólag városi autónak vennénk a Splasht, akkor rászánnánk a 191 000 forintot az 1,2-es motorra. A 7,9 literes budapesti fogyasztásnál alacsonyabb értéket vártunk, de ennél jobbat is ki lehet hozni.

A végén a Swift kerül kevesebbe

3,2 millió Ft a tesztelt modell ára

3,2 millió Ft a tesztelt modell ára

3,2 millió Ft a tesztelt modell ára


Mi a legerősebb motorral és a leggazdagabb felszereltséggel kaptuk meg az autót, ami 3,2 milliós árat jelent, de a szubsztancia van annyira jó, hogy szerényebb változatban is legyen minek örülni.

Árban a legújabb Suzuki a Swifthez áll közel, mármint papíron. Aki betér egy kereskedésbe, hamar rájön, hogy a kedvezményeket is számolva a Swiftet olcsóbban el tudja hozni az apró egyterűnél.

A következő oldalon jönnek az adatok és az ár


Műszaki adatok – Suzuki Splash 1,2 GS

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1242
Furat x löket (mm)73,0 X 74,2
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)63(86)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.)114/4400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,3
Végsebesség (km/h)175
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)6,9
Lakott területen kívül (l/100 km)4,7
Vegyes (l/100 km)5,5
CO2 kibocsátás (g/km) 131
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3715/1680/1590
Tengelytáv (mm)2360
Csomagtér (liter)178-573
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1065/420
Üzemanyagtank kapacitás (liter)45
Gumiméret185/60 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)3 206 000 (a tesztelt GS-kivitelben)
Konkurensek (forint) Chevrolet Spark 1,0 Premium, 2 857 000
Fiat Panda 1,2 Emotion, 2 870 000
Suzuki Swift 1,3 GS, 3 400 000
Toyota Yaris 1,3 Sol Plus, 3 550 000
Tesztelt autó ára (forint) nincs adat
A szériafelszereltség fontosabb tételeiLásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeA Splash nem olcsó, de egy velejéig praktikus és aranyos kisautó. Két embernek hosszabb utakra is megjárja, városban nyerő. A motor eleven, csak még egy kis tűz kéne bele.
Pontszám (max. 10) 7,5 pont

Suzuki Splash

1,822 szavazat - átlag: 5.9 (10-ből)

Suzuki Splash