A leghangosabb motor a legjobb kabrióban

Kizárt. Ez lett volna a válaszom, ha 2 héttel ezelőtt megkérdezik tőlem: kellene-e VW kabrió dízelmotorral?

25 mp alatt nyit-zár

25 mp alatt nyit-zár

25 mp alatt nyit-zár


Lassankezdünk megbarátkozni a gondolattal, hogy dízelmotorral is szerelnek sportos autókat, de a dízel kabrió még ennél is vad ötlet. Hallottunk már ilyet, de az nem VW volt. A helyzet az, hogy a kétliteres PDTDI motornál hangosabb dízelt hirtelen nem tudok mondani a piacon.

Ez a gondolat az Eosban ülve tévhitnek bizonyult. Sikerült olyan összhatást elérni, hogy az Eos még nyitottan is csendesebb, mint egy bármelyik más modell/márka hasonló motorral. Így sokkal kellemesebb az élet. Már csak az a kérdés, hogy egy másik prémiummárkában mért nem szól ugyanígy.

A 140 lóerős dízelmotor így az aranyközépút a meglepően széles motorpalettán. Az 1,6-os FSI motortól kezdve még 3,2 literes hathengeressel is szerelik a kupé-kabrió Volkswagent. Az első gyengécske egy több mint 1,5 tonnás autóhoz, utóbbi pedig kicsit feleslegesnek tűnik. Ráadásul egyikkel sem lehet 8,5 literrel elkobászolni a városban.

Szél kizárva

Jó dolog a kabriózás, de eddig inkább az alacsonyabb emberek kiváltságának számított. 192 centiméterrel a régi

Szélfogó az ablakkeretben

Szélfogó az ablakkeretben

Szélfogó az ablakkeretben


MX-5-ösben még a szélvédőkerettel néztem farkasszemet, a prémiumkabrióknál jobb volt a helyzet. A vászontető viszont nem tökéletes. A kupé-kabriók között már jóval vidámabb a helyzet, amit általában az utastérre hajlított szélvédőkerettel értek el a gyártók.

A szelet kizárni még egyikből sem tudták, így frissen beszárított séróm szinte az aktuális szélirányban állt kiszálláskor. Nem beszélve a nyakfájásról, amit még az SLK Mercedesben is sikerült beszerezni, az ülésbe szerelt meleg levegőt fújó kütyü ellenére. Utóbbit úgy lehet elkerülni, hogy 15 fok alatt nem erőltetjük a kabriózást.

Most annak kellene következnie, hogy bezzeg a Volkswagen egy totálisan szélvédett kabriót csinált. Ez nincs így, de az Eos áll ehhez a legközelebb. Mindezt úgy, hogy beszálláskor nem fejeljük le a szélvédőkeretet. Kérdés, hogy szeretnék-e egy teljesen szélvédett kabriót. Valószínűleg nem. Arra találták ki a panorámatetőt.

Persze miután a tető előadta 25 másodperces magánszámát, és egy darabból öt részre elhajtogatta magát a

Igényes a belső

Igényes a belső

Igényes a belső


csomagtérben, van még némi teendőnk. Először is rendelkeznünk kell egy 66 ezer forintos szélfogóval, ezt a hátsó ülések fölé kell elhelyezni. Ezzel kizárjuk a hátsó utasokat. Viszont ha nem tesszük fel, hátulról csúnyán bekavar a szél. És hátul amúgyis csak bukósisakban lehet túlélni.

Ezzel a hálóval legtöbbünk már megmenekül a megfázástól, a magamfajták pedig egy zseniálisan egyszerű módon menthetik meg hajhagymáikat. A szélvédő felső pereméből egyetlen mozdulattal kiemelkedik egy pár centi magas szélfogó. Így minimálisra csökkentettük a szelet, és némi fűtés ellenében 12-13 fokban is lehet meztelenkedni. Közben még a meleg levegőt sem kell a nyakukra irányítani a legerősebb fokozaton.


Tipikus Volkswagen

A Volkswagen nagyon figyel arra, hogy minden modelljét ugyanolyan jó legyen vezetni. Szinte a Polótól a Phaetonig. Ez az alapvetően dinamikus érzés kiválóan passzol az Eoshoz.
A kormányzás, a futómű akármelyik másik Volkswagenhez hasonlítható, amiben az a nagy szó, hogy az Eosnak ez tető nélkül megy. Nem csavarodik érezhetően a karosszéria, nem zörög, minőségérzetünk a maximumot súrolja.

Nem fosztották meg az Eos vezetőit a DSG váltó okozta élményektől sem. A dízelmotor / DSG váltó párosítás azért

Tuti a DSG váltó

Tuti a DSG váltó

Tuti a DSG váltó


igényel némi megszokást, mert erőteljes gyorsításnál kicsit úgy szól, mintha csúsztatnánk a kuplungot. De kellően gyorsan elindul, és szinte észrevétlenül kapcsol. Közel tökéletes.

A futómű jól kezeli az úthibákat, kellően feszes ahhoz, hogy sietni is lehessen vele. A nyomaték egy parányival jobban befolyásolja a kormányzást a megszokottnál, ezt kanyarból padlógázzal való kikanyarodáskor lehet érezni rajta.

Szép a hátsója

Egy nyitott tető bármelyik autót képes feldobni. Az Eos nemcsak erre hagyatkozik, emellé még egy kellemes formát is képes volt prezentálni. A passatos hűtőmaszk is jól mutat, de a furfang hátul van.

Ugyan csúszott a bevezetés a tető miatt, de a jelek szerint érdemes volt várni rá. Nem volt szükség egy otrombán

Túl magas. Udo Brinkmann is bajban lenne

Túl magas. Udo Brinkmann is bajban lenne

Túl magas. Udo Brinkmann is bajban lenne


kipúposodó hátsóra, a látkép abszolút harmonikus. Nyitottan és zárt állapotban egyaránt. A tető bónuszban kapott egy méretes panorámatetőt, ami külön is nyitható, sőt teljesen elfedhető, ha épp elegünk van a napsütésből.

A belső kimondottan elegáns a vajszínű bőrborítással, persze ennek ára van. Ezenkívül erősen golfos. A helykínálat egy parányival nagyobb, mint a konkurensekben, de azért nem bálterem. Vállban meglepően szűkös, de két kisebb felnőtt azért átmenetileg meghúzhatja magát.

A csomagtér nem sikerült túl használhatóra, pedig alapvetően biztatóak a számadatok. Kupé állapotban 380 liter, kabrióban 205 literes. Utóbbinál egy csőszerű résen kell bedugdosni a cumókat, így kevésbé praktikus.

Piszok drága

Az Eos legnagyobb hibája egyértelműen az ára. Irreálisan drága. 7,7 millió a dízelmotorral és DSG váltóval, ennyiért már egy jól felszerelt Passatot is kapunk ugyanezzel a technikával. Nagyobb baj, hogy a konkurenseknél is milliós nagyságrenddel drágább.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
           
Műszaki adatok – Volkswagen EOS 2.0 TDI DSG
       
            MOTORADATOK       
            Lökettérfogat (ccm)                    1968       
            Furat x löket (mm)                    81,0 X 95,5       
            Hengerek / szelepek száma                    S4/16       
            Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)                    103(140)/4000       
            Max. nyomaték (Nm/ford.)                    320/1800       
            MENETTELJESÍTMÉNYEK       
            Gyorsulás (s, 0-100 km/h)                    10,3       
            Végsebesség (km/h)                    203       
            FOGYASZTÁS       
Város (l/100 km)             8,9       
            Lakott területen kívül (l/100 km)                    5,5       
            Vegyes (l/100 km)                    6,7       
CO2 kibocsátás (g/km)              177       
            MÉRETEK       
            Hosszúság/szélesség/magasság (mm)                    4407/1791/1443       
            Tengelytáv (mm)                    2578       
            Csomagtér (liter)                    380/205       
            Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)                    1570/470       
            Üzemanyagtank kapacitás (liter)                    55       
            Gumiméret                    215/55 R16        
            ÁR, KÖLTSÉGEK       
            Alapár (forint)                    7 667 000
            Konkurensek (forint)                     Peugeot 307CC: 6 843 000        
                     Renault Mégane CC Dynamique 1,9 dCi: 6 680 000        
            Tesztelt autó ára (forint)                             
            A szériafelszereltség fontosabb tételei                    ABS, ESP, automata klíma, 16 colos alufelni, CD-s rádió, vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, fejlégzsák elöl       
            ÉRTÉKELÉS       
            a vezess.hu véleménye                    Kényelmes, nem fúj be a szél, és stílusos. Marha drága       
            Pontszám (max. 10)                    8 pont