Alapvetően nem számít új autónak a múlt év elején bemutatott VW Caddy, most mégis számtalan újdonsággal rukkolt elő az anyacég. A duplakuplungos DSG váltó bevezetése mellett egy új TDI motorral bővült a motorválaszték, valamint mostantól részecskeszűrő is rendelhető hozzá.

DSG – mint a villám

[bekkep]Elmúltak azok az idők, amikor a DSG váltó kiváltságnak számított még a VW konszern modelljei között is. Mostantól akár a Caddy 105 lóerős dízelmotorjához is választható a duplakuplungos automata váltó, ami nemhogy egy kishaszonjármű, de egy sportautó vezetési élményét is képes megadni.

A 6 fokozatú DSG váltóban két kuplungszerkezet található, ami a gyakorlatban szinte észrevétlenné teszi a váltásokat. Nem érezni a húzóerő megszakadását egy pillanatra sem, váltsunk le vagy fel, a fordulatszámmérő villámgyorsan esik, vagy éppen szökik feljebb.

[bekkep]A 105 lóerős dízelmotorból már élvezhető menetdinamikát képes kicsalni a DSG, ami a Caddy kategóriájában nem kis teljesítmény. Gyorsaságán és kényelmén kívül más előnyös tulajdonsága is van a váltónak. Elmarad a hagyományos automata váltókra jellemző fogyasztásnövekedés, a DSG a kézi váltós változatokhoz hasonló étvággyal bír.

Mivel a DSG a manuális váltónál is gyorsabban kapcsol, szinte folytonos a nyomatékleadás is, ami fontos szempont lehet egy megpakolt haszonjármű esetében. A váltó a normál automatákhoz hasonló fokozatkiosztással rendelkezik, van sportfokozat, sőt kézzel is kapcsolhatóak a sebességek.

A DSG nagyjából egy automata váltó feláráért élvezhető, a Volkswagen szerint meglehetősen sokáig. A jelen lévő műszaki kollega elmondása alapján a DSG váltó 2,5 éves pályafutása alatt eddig nem volt gond egyetlen váltóval sem. Ez egyes esetekben már 200-300 ezer futott kilométert is jelent problémamentesen, ami elismerésre méltó teljesítmény.

[bekkep]A Caddyhez a DSG kizárólag a 105 lóerős dízelmotorhoz rendelhető. A már most is széles körben alkalmazott DSG váltó további elterjedését az korlátozza, hogy a szerkezet maximum 350 newtonméterig képes nyomatékot továbbítani.

DPF – le a korommal

Szintén a 77kW-os dízelmotor kiváltsága lesz év végétől a dízel részecskeszűrő. A felhalmozott koromrészecskéket észrevétlenül semmisíti meg a rendszer bizonyos időközönként, külön hozzáadott adalék nélkül. A művelet észrevétlen marad a vezető számára.


SDI utód? – új 75 lóerős turbódízel

[bekkep]Egy új 75 lóerős TDI motorral bővült a Caddy motorpalettája, ami nagy valószínűséggel a dízel alapmotor szerepét veszi majd át a kétliteres SDI szívódízeltől. Utóbbi már kizárólag a zárt áruszállítóba választható 69 lóerővel és 140 newtonméteres nyomatékkal.

Az új 1,9-es TDI-hez 210 newtonméteres nyomatékot párosítottak, valamint egy ötsebességes kézi váltót. Erősebbik testvérénél kevésbé kulturált járású, de az üres Caddy Life-fal viszonylag jól elboldogult.

EcoFuel – gázzal olcsóbb

A gázzal autózás nem titkolt előnye, hogy a még a dízel üzemhez képest is jelentős, akár 30 százalékos megtakarítás érhető el használatával. A Caddy EcoFuel 2 literes motorja földgázra van optimalizálva, ezzel 109 lóerőt teljesít. Gázzal13,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 180 km/óra.

[bekkep]26 kilogramm földgáz fér el a tartályban, amit teljesen észrevetlénül rejtettek el hátul a padlóban, még a szönyegen sem látni eltérést. A műszerfalon az üzemanyagszint-jelző a gáztartály telítettségét mutatja, a benzintanké e felett egy digitális kijelzőről olvasható le.

Gázzal átlagosan 430 kilométer tehető meg a Caddyvel, ha ez elfogy, akkor benzines üzemmódra vált a rendszer. Az indítások is benzinnel történnek, benzin nélkül 5 vészindításra van lehetőség.

Az EcoFuel Caddynek hazai szempontból egy súlyos hibája van, mégpedig az, hogy az itthon elterjedt LPG autógázzal nem, csak CNG földgázzal működik. Ennek ellenére a magyarországi forgalmazás tervben van, de bevezetéséről még nem született döntés.

Volkswagen T5 California

[bekkep]Hannoverben egy családias hangulatú üzemben készítik a T5-ös Transporter alapjaira a California lakóautót, körülbelül 4500 darabot évente. A California beépített konyhával, és elektromosan felnyitható tetővel rendelkezik, ami alatt egy 120X200 centiméteres fekhely található.

Nem kell feltétlenül felmásznunk, ha aludni szeretnénk, a hátsó két sor ülés lehajtásával is egy ágyhoz juthatunk. Az utastér teljesen lesötétíthető, az ablakfelületek fényzáró rolókkal elfedhetőek.

A konyhabútor a beépített szekrényeken kívül gáztűzhelyt és hűtőszekrényt is tartalmaz, de evés után lehetőségünk van elmosogatni is. Konnektor is van a Californiában, az áramot a lakókocsikhoz hasonlóan külső áramforrásból nyerhetjük.

Jó időben a California elősátora alá is kiülhetünk, ami alá pont elfér az oldalajtóban és a csomagtérajtóban elrejtett összecsukható asztal valamint 2 szék. A California modellt Magyarországon nem forgalmazzák.