Teszt: Volkswagen Polo 1.4 - Megfontolt
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 - Megfontolt

Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt

Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt

Teszt: Volkswagen Polo 1.4 - Megfontolt
Hátsó helykínálatban jól szerepel a Polo. Egy átlagos magasságú vezető mögött elfér egy 190 centis utas is
Kellemes a beltér hangulata, a műanyagok viszont kemények
Pozitív összbenyomást kelt a Polo. Az átlagosnál jobban felszerelt és kulturáltabb
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 34
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 35
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 36
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 37
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 38
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 39
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 40
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 41
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 42
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 43
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 44
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 45
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 46
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 47
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 48
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 49
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 50
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 51
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 52
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 53
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 54
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 55
Teszt: Volkswagen Polo 1.4 – Megfontolt 56
Fotó megosztása:

[bekkep]Sok olyan motor létezik az autógyártók repertoárjában, aminek igencsak megkérdőjelezhető az értelme, mégis veszik az emberek, és csak gyártják, gyártják és gyártják. A Volkswagen esetében számomra a 100 lóerős 1,6-os benzines sikere érthetetlen, bár az anyagi okokból kijelentéssel könnyen megválaszolható a kérdés.

A VW Polóban a 75 lóerős 1,4 benzines a belépő négyhengeres motor. Ez a kivitel a háromhengeres 1,2-es után kizárólag kulturáltságban előrelépés, menetdinamikában szinte egyáltalán nem.

Szerencsére ugyanekkora térfogattal van 100 lóerős változat is, ami legalább akkor megy, ha pörgetjük, ellentétben ezzel. Aztán belegondolok, hogy szerencsére az emberek nagy része nem versenyzőjelölt, és hogy egy 75 lóerős motor azért nem vészesen gyenge egy kisautóba.

[bekkep]És lassan sikerül is meggyőznöm magam. A motorteljesítmény ugyan rendkívül harmatos, viszont rendkívül kiegyensúlyozott a járás, nem fullad, nem kimondottan hangos, és viszonylag nyomatékos is. Valószínűleg az átlagos 50 körüli Polo vásárlóknak tökéletes lesz.

Még jó, hogy a Polóba ezenkívül kevés helyen köthetünk bele. Igaz, a ráncfelvarrás előtti verzió nekem egy pirinyóval jobban tetszett – főleg hátulról – az új orr-rész jóval komolyabb benyomást kelt a korábbinál, és ezáltal masszívabbnak is hat.

Azóta már a Jettának is hasonló arcot szabtak a designerek, ami az egységes márkaarculathoz elengedhetetlen, más kérdés, hogy ez kinek mennyire tetszik, szerintem kissé unalmas dolog. A facelift óta az index a visszapillantóban kapott helyett.

Látható és láthatatlan előnyök

[bekkep]A látványos külső átalakítás mellett a belsőt szinte érintetlenül hagyták, a 2001-ben bemutatott korábbi változathoz képest. Persze azért történtek még változások, de azok a lemezek alatt, így csak a megszerzett titkos feljegyzésekből tudjuk őket.

Újdonság egy új vészfékrásegítő elektronikus kütyü, a gumik alacsony légnyomását figyelő kontroll-lámpa, valamint a tolatóradar is. Újdonságként kérhető sötétített oldalablak és hátsó szélvédő, ami inkább a sportosabb lelkületűeknek való.

Az új Polo már rendelkezik az úgynevezett “hazakísérő fény” funkcióval is, amiről, ha nem olvastuk volna, valószínűleg sosem szerzünk tudomást. Ez a sötétben való botorkálásunkat segíti, miután kiszálltunk a kocsiból, és kegyesen 30 másodpercig világít maga elé.

Aktiválnia a kulcs kihúzását követően tudjuk, úgy, hogy a reflektor bajuszkapcsolóját meghúzzuk. És lőn világosság, ajtónyitásra bekapcsol a tompított fényszóró.


Példakép

[bekkep]Félidős átalakításnál nem szokás túlságosan mélyreható változásokat eszközölni a belsőben, így történt ez most is. Az enyhén átszabott műszerek mellett új kormánykerék jár a Polóhoz, ami kifejezetten jó fogású.

Mivel két síkban is állítható, szinte bárki kényelmesre hangolhatja az üléspozíciót a vezetőülésben, legyen 160 vagy 190 centiméter magas. Kisautóhoz mérten a hátsó is meglehetősen tágas, egy átlagos magasságú vezető mögött egy magasabb utas is elfér.

Komfort terén itt példakép lehet a Polo. Számtalan pakolórekesz mellett egy polccal gazdagították a belsőt a kesztyűtartó alatt, van pohártartó elöl-hátul, sőt egy fiók is az anyósülés alatt.

270 literes a viszonylag jól pakolhatócsomagtér. Ezt a Comfortline felszereltséggel mi már 1000 liter fölé is bővíthettük a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla segítségével.

[bekkep]A műanyagok cseppet sem mondhatóak puhának és kellemes tapintásúnak, sőt kifejezetten kemények. Ennek ellenére mégis otthonos a Polo beltere, nem kopog menet közben sem, hacsak direkt nem kopogtatjuk.

A jó összeszerelési minőségnél is fontosabb, hogy a Polo az átlagos kisautókat messze übereli futóművével. Kényelemre, útfekvésre és kulturáltságra bőven egy kategóriával magasabban is megállná a helyét. Nem túlzottan kemény, ugyanakkor lehet vele sportosan is közlekedni, jó az egyenesfutása és a nagyobb úthibákat is kellemesen kisimítja a kategória átlagához képest.

Ez már önmagában is magas minőségérzetet keltene, de ehhez még párosul a megfelelően direkt kormányzás, valamint a precízen működő 5 sebességes kézi váltó. Utóbbi akár a Passatban is lehetne, kellően pontosan jár a kar, de könnyen és gyorsan is kapcsolható.
Jól adagolhatóak a fékek is, így a megállás sem okoz gondot.

[bekkep]Kár, hogy ezen tulajdonságokat közel sem tudjuk kihasználni a gyengécske 1,4 motorral, de persze jó, hogy van tartalék és lehet erősebb változatot is választani. Ha nem hajszoljuk, és nem pörgetjük agyon – amire nincs is szükség- még akkor sem tudunk városban 9 liter alatt maradni a fogyasztással, ez kicsit sok.

A gyári adatok szerint 12,9 másodperc kell a 100 km/órás sebességhez, a végsebesség pedig 172-nél van kézi váltó esetében. Az engedélyezett autópályatempó még tartható ezzel a motorral, többel nem érdemes száguldozni, mert a rövid váltóáttételek miatt sokat forog a motor, és a fogyasztás is drasztikusan megnő.

Alapfelszereltségéhez képest nem kifejezetten drága a Polo, bár tesztautónk közel 3,5 millióba került. 3 millió alatt is találni már jó Polót a háromhengeres, 1,2-es benzinmotorral, amiből a 12 szelepes változat csak nyersebb járásával tud kevesebbet az 1,4-esnél. Akár így, akár úgy, de jó választás a Polo.


Műszaki adatok – VW Polo 75 Comfortline ICE
 
MOTORADATOK
 
Lökettérfogat (ccm) 1390
 
Furat x löket (mm) 76,5 x 75,6
 
Hengerek / szelepek száma S4/16
 
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 55 (75)/5000
 
Max. nyomaték (Nm/ford.) 126/3800
 
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,9
 
Végsebesség (km/h) 172
 
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,7
 
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
 
Vegyes (l/100 km) 6,6
 
CO2 kibocsátás (g/km) 158
 
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3916/1650/1467
 
Tengelytáv (mm) 2466
 
Csomagtér (liter) 270-1030
 
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1021-1199/559-381
 
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45
 
Gumiméret 185/60 R14
 
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 103 000
 
Konkurensek (forint) Skoda Fabia Ambiente 1.4: 3 126 000
  Ford Fiesta 1.4 Fresh: 2 930 000
  Renault Clio 1.2 Authentique: 3 070 000
  Opel Corsa 1.2 Cosmo: 3028 000
 
Tesztelt autó ára (forint) 3 434 000
 
A szériafelszereltség fontosabb tételei

ABS, 4 légzsák, autamata klíma, el. ablakok elöl, el. és fűthető külső tükrök

Kormányoszlop magasság és axiális állítással,

 
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Kulturált, kényelmes és kiforrott kisautó benyomását kelti az új Polo. A 75 lovas motor nem túl élénk.
 
Pontszám (max. 10) 7,25 pont