Hatalmas a verseny az alsó középkategóriában: a nagymenő Golf és Astra után itt az új Focus, és a többiek is mozgolódnak a maguk mezsgyéjén. Kénytelen volt félidőben a Toyota is tenni valamit a Corolla népszerűségének szinten tartásáért illetve javításáért. Ez leheletnyi optikai és ennél valamivel több műszaki átalakítást jelent.

Szépészeti beavatkozásként elsősorban az új hűtőrács említhető. Az egységes márkaarculat jegyében a Corolla fényezett hűtőrácsa az Avensist juttatja eszünkbe. Ettől valahogy nagyfiúsabb a Corolla, mintha serdülő bajuszszőrzete sűrű bozóttá érett volna.

Finom idősödését a lámpák fiatalításával igyekeztek ellensúlyozni. A Yarishoz hasonlóan a fényszórók belső felében könnyzsákra emlékeztető buborék jelent meg. Változtattak a hátsó lámpákon is, de itt leheletnyi csak a különbség.

Pusztán külseje alapján különösebb lelkesedést nem váltott ki eddig sem belőlünk a Corolla, és a mostani ráncfelvarrás sem ad okot a formai ömlengésre. Itt van viszont a Corolla Sport, ami egy fokkal már izgalmasabb, mint egy normál Corolla. Neve nem a hemzsegő lóerőkre utal, tüzes vadnak megmaradt a Corolla T Sport. Ez a Sport csak a látványnak szól.

Küszöbtoldat, pici szárny, egyedi dísztárcsák (a gyári TTE felnik felárasak). Pont annyi vadítás, amitől még nem fordul fel egy komoly Toyota vásárló gyomra. Gusztusos az egész autó csomagolása, és belül is óvatos kezek jártak el a sportos hatás megvalósításakor. Kék üléshuzat, bőrös kormány és váltógomb.

Módjával használták a karbonszerű festést a középkonzolon, máshol maradt a fekete plasztik. Többnyire kemény műanyaggal találja szemben magát minden Corolla-utas. Valahogy egyszerűnek érezzük a Corolla belsejét. Hiányzik belőle a tűz, a vadság, az egyediség.

Minden megvan, ami a kényelmes autózáshoz, és a praktikus elhelyezkedéshez szükséges. Hatalmas méretűek a zsebek és nyílások, nem spórolták el a pohártartót, mint az Opel Astrában. Nem szép, nem tetszik, de mindent megad, amit egy autótól elvárunk.

Két újdonságnak örvend a vezető. Valamivel hurkásabb a háromküllős kormány, ennél azonban üdvözítőbb, hogy immár tengelyirányba is állítható. Most már nem olyan az ember érzése, hogy a jól beállított üléshelyzethez ölébe kell vennie a volánt. Egy nagyságrendet javult az üléspozíció.

Helyhiány az utastérben eddig sem volt, most sincs. Egyedül a csomagtartó 289 literje miatt szorul magyarázkodásra a Toyota. Ez édes kevés egy kompakt autótól. Pozitívumként tegyük hozzá, hogy a pótkerék teljes méretű, illetve a csomagtartó szabályos hasáb formájú.

Azt vettük észre, hogy a hízásnak indult, visszafojtott benzinmotorokkal táplált alsó középkategóriás autók 1,6 literes benzinmotorral épphogy teljesítik az alapmotoroktól elvárt dinamikát. Kellemes meglepetés az 1,6-os Corolla, mely 110 lóerejével vérmesebb az átlagnál.


Nem azt akarjuk mondani, hogy ez a Corolla egy őrjöngő fenevad. Egyszerűen csak az a helyzet, hogy a kategória átlagánál, mondjuk egy 1,6-os Golfnál vagy egy 1,6-os Astránál jobban megy. Érzésre.

Ezt bizonyos szinten alátámasztják a számok is. 10,2 másodperc alatt éri el a 100-at a Corolla, végsebessége 190 km/óra. És még egy szám: 9,3 literes átlagfogyasztást mértünk vegyes használatban. Előbbi kettő nem kiemelkedő, utóbbi elviselhető.

Motorjában, motorjának hangolásában mutatkozik meg a Corolla erőssége. Ereje élvezhető, hangja élces, majdhogynem vadító. Ez a motor is VVT-i, vagyis a fordulatszám függvényében szívó oldalon változik a szelepek nyitási ideje. Ezért van az, hogy az 1598 köbcentis motor kedveli a magas fordulatot. 4000-es fordulat felett sem akar szívelégtelenségben kimúlni, bátran vállalhatjuk a 6000-es fordulatig való hajszolást.

Ebben segít a váltó, rövid fokozatai követelik az alapos motorhúzatást. Bár ötödikben elkelne valamivel hosszabb fokozat, mert így 110-nél már 3000-es fordulaton pörög a motor. 130-nál 4000 felett jár a mutató, 170-nél lépi túl az 5100-at. Ehhez kapcsolható tény, hogy míg városban, és 130-ig autópályán olyan a Corolla utastere, mint egy trezoré, nagyobb sebességnél már szívesen lehalkítanánk a motorzajt.

Mint ahogy fentebb már említettem, a Sport-csomag csak a látványnak szól. Semmit sem módosítottak az autó futóművén, nincs leültetés, vagy keményebb futómű. Ennek ellenére a tudathasadásos vezető nyugodt szívvel, autó és személyi sérülés nélkül használhatja ki kedvére a Corolla nyújtotta lehetőségeket.

Kedvező a Corolla kormányzása, kellően direkt és kellően kemény. Csatolt lengőkaros hátsó futóművével is jók az autó kanyarvételi képességei, egyenesfutása remek, rugózása elegendő tartalékokkal bír a helyenként borzalmas fővárosi úthálózat kiegyenlítésére.

Jó autó a Toyota Corolla, de nem lehet lelkesedéssel beszélni róla. Érzelmi vonalon gyakorlatilag teljesen hidegen hagy, nem az a fajta autó, aminek puszta látványára izzani kezd a kulcscsomó az ember kezében. Aztán ahogy telik-múlik az idő, azon veszi észre magát az ember, hogy beleszeretett. Rossz érzés kiszállni. Rossz érzés más autóba átülni. Mert a Corolla jó autó. Egyszerűen jó.


Műszaki adatok – Toyota Corolla 1.6 Sport
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1598
Furat x löket (mm) 79,0×81,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)81(110)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 150/4800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,2
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,0
Lakott területen kívül (l/100 km)5,9
Vegyes (l/100 km)7,0
CO2 kibocsátás (g/km)168
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4180/1710/1475
Tengelytáv (mm)2600
Csomagtér (liter)289
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)1135/520
Üzemanyagtank kapacitás (liter)55
Gumiméret195/60 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)3.850.000
Konkurensek (forint)Honda Civic 1.6i LS: 4.439.000
Opel Astra Enjoy 1.6: 4.049.000
VW Golf 1.6 Trend: 4.075.000
Mazda3 1.6 TE: 4.449.900
Renault Mégane 1.6 Dynamique: 4.055.000
Tesztelt autó ára (forint)4.325.000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiABS, EBD, 4 légzsák, elektromos ablakemelők elöl, központi zár, elektromos mozgatású tükrök, CD-s rádió, 4 hangszóróval
Sport-csomag: kormányról vezérelhető audio, ködfényszóró, első, oldalsó, hátsó szoknya, bőr kormánykerék és váltógomb, kék ülésborítás, egyedi sport dísztárcsák
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeKorábban a Corolla jelentős felárral bírt konkurenseihez képest. Mára a többiek hozzá drágultak, miközben a Toyota engedett az árból. Így most az 1,6-os Corolla kifejezetten kedvező vétel, de légkondi nincs a szériafelszereltségben.
Pontszám (max. 10)8,0 pont