Egy Mazda6 megvásárlásával a feltűnésre is igent mond az ember. Mindenhol alaposan megnézik az autót, formája érdeklődést kelt és nagy tetszést arat. Szemből vad és agresszív a Mazda6, autópályán nem kell kikényszeríteni, hogy lehúzódjanak a fontolva haladók, megteszik maguktól is.

A kerékjáratok olyan nagyok, hogy még a gyárilag rendelhető legnagyobb, 17 colos kerekek sem képesek megtölteni a sárvédők alatti űrt.

Jópofa húzás a műszerfali visszajelzőn a gyújtás ráadásával megjelenő Hello felirat. Minden kezelőszerv finoman működik, jó minőségi benyomást kelt. A tetőoszlopok burkolata műanyag, de a kapaszkodók csillapítottak. Szépek az illesztések, az összeszerelés alapos munkára vall. Az utastérben felhasznált műanyagok minősége közepes, a műszerfal és az ajtók tetejét borító puha fekete réteget kivéve.

Teszt: Mazda6 2.0i TE – Jól adagolt vadítás 1

A hátsó szárnyra nincs igazán szükség, anélkül is sportos a karosszéria

9 fokozatban állítható az ablaktörlés intervalluma, ami magasan veri a szemfényvesztést mindenféle esőérzékelővel és automatikus ablaktörléssel. Szép a kilométerórát és a vele egyenrangú fordulatszámmérőt keretező krómcsík.

Kimondottan hosszú úton állítható tengelyirányban a kormány, ami már-már korszakos vívmány a jórészt a magasságában állítható volánoknál leragadó japán autók között. Az ablakok közül sajnos még mindig csak a vezető oldali fut le és fel egy gombnyomásra.

A feláras CD-lejátszós audioberendezés a kormányról kezelhető, innen működtethető a széria tempomat is. A tesztautóban gumi bütykökkel csúszásmentesített fém pedálokat taposhattunk, a bal lábnak járó taposó is alumínium.

Tágas a kesztyűtartó. A középkonzol tetején a GT csúcsmodellekben a navigációs berendezés képernyője húzza meg magát. A tesztautóban ehelyett plusz tárolókapacitást nyújtott ez a rekesz, de nem sokra mentünk vele, mert fedelének nyitását ügyetlenül oldották meg.

Átlagos az anyagminőség az utastérben, a formaterv tetszetős

Átlagos az anyagminőség az utastérben, a formaterv tetszetős

Jól néz ki a titán jellegű műanyag betétekkel feldobott középkonzol, benne az olasz autókat idéző kerek levegőkilépő-nyílásokkal, amelyekkel kitűnően irányítható a levegő útja. A fűtés-szellőzés is csupa kerek forgatógombbal szabályozható, mint a műszerfalba integrált, nehezen ellopható audiorendszer.

A belső térből kilóg az üléskárpit. Nem minőségével van baj, csak a sportos hangulatú autóhoz nem illik a bársonyos üléshuzat.

Hátul kedvező a belső szélesség, a lábtér jókora. Két 190 centis ember jól elfér egymás mögött. A lendületes tetőív szabta szűk ajtónyíláson magas utasok nehezebben szállnak ki és be. Nem kell égimeszelőnek születni ahhoz, hogy hajunk hátul a tetőkárpithoz érjen. A fejtámlák magassága is maximum 180 centis embereknek szól. Értékeltük a hatékony belső világítást, összesen négy lámpa ad bőséges fényt.

Elöl a négy irányba állítható kormánnyal bármely ízlésnek megfelelő üléshelyzet alakítható ki. A térkínálat a középkategóriás autóktól megszokottan tágas.

Tágas a lábtér, közepes a fejnek jutó hely. Az üléshuzat jó minőségű, de nem illik egy sportos autóba

Tágas a lábtér, közepes a fejnek jutó hely. Az üléshuzat jó minőségű, de nem illik egy sportos autóba

Kereken fél köbméteres a csomagtartó, a zsanérok nem lógnak be a térbe. A rakodónyílás mérete átlagos, az üléstámlák 60:40 arányban előrehajthatók.

Pohártartók elöl és hátul is vannak, a kartámaszban valamint két első ajtóban is. Ezeket azonban jobb nem használni, mert a Mazda6 olyan kanyarsebességre képes, amitől garantáltan cukros lében úszik majd az utastér.

Kanyarokkal tűzdelt, szűk országúton igazi tűzijátékot lehet rendezni a Mazda6-tal. A bikásan szóló és élénken felpörgő motor megadja az izgalomhoz elengedhetetlen sebességérzetet.

Az úttartás biztonságos, nagyon merészen be lehet szállni a kanyarokba. A széria ESP beavatkozása nem bántóan durva. Hasznos szerkezet, ha az ember nem akar semmit kockáztatni. Az élmény persze akkor teljes, ha kikapcsoljuk a menetstabilizálót. Ilyenkor sem vagyunk teljesen saját képességeinkre utalva, mert a tervezők nem áldozták fel a jóindulatot az agilitás oltárán. Terhelésváltásra ESP nélkül sem érzékeny a Mazda.

Kereken fél köbméteres a csomagtér

Kereken fél köbméteres a csomagtér

Élvezetesen terelhető az autó, a kormányzás pontos, megfelelő visszajelzést ad az útról. A tesztelt TE kivitelhez járó bőrbevonatú kormány jó fogású. Tetszett a direkt áttételezés, a két végpont között 2,7-et fordul a volán. A fordulékonyság átlagos, a fordulókör átmérője 11,5 méter.

Nagyon jó a lassulás, a fékek nagy sebességről is határozottan rántják le a tempót. Az 1,8 literes alapmodellnél nagyobb, 283 milliméter átmérőjű első féktárcsákat kapnak az erősebb modellek, a hátsó tárcsák átmérője marad 280 milliméter. Hegyi szerpentinen tempósan leereszkedve nem melegszenek el a fékek, megőrzik hatékonyságukat.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros felfüggesztés fejlettségét a kiváló kanyarstabilitás mellett elért jó rugózási kényelem igazolja. 17 colos felnikkel sem döccen nagyokat az autó, keresztirányú úthibákra is jól reagál.

Városban közel 12 literes fogyasztást mértünk, ami elég sok

Városban közel 12 literes fogyasztást mértünk, ami elég sok

A komfortból autópályán sokat elvesz az intenzív motorzaj. Hosszabb úton túlzottan harsány a motor, ilyenkor az állandó fordulatszám miatt nem vérpezsdítőnek érezni a motorhangot, hanem tolakodónak. 160-nál 4500-on áll a fordulatszámmérő mutatója. A szélzaj jelen van, de eltörpül az országúton és városban élvezetes motorhang mellett. Az ülések jók, a vezetőé állítható deréktámaszt kapott.

Rövid áttételezésű, nagyon pontosan kapcsolható váltójával a Mazda6 sokkal jobban megindul annál, mint amit a kétliteres limuzinoktól megszoktunk. Az eddig tesztelt kétezres autók közül csak a Ford Mondeo mérhető hozzá.

Az izgalmas motorhangnak köszönhetően a kétliteres változat dinamikusabbnak tűnik a korábban vezetett 2,3 literesnél. A motor kiválóan harap, remekül veszi a fordulatot. A rövid váltóval kettesben 90-nél éri el a 7100-as leszabályozási fordulatot. Autópályán és országúton is megmarad az élénkség.

A Mazda6-ban egyetlen kiábrándító részletmegoldás van: a kocsikulcs. Az olcsó műanyag fejből kiálló tollat elnézve egy használt 323-asra tippelnénk a nyolcvanas évekből, ha nem tudnánk, melyik típushoz tartozik.

Sikkesek az órák. A motor nagyon hamar bemelegszik

Sikkesek az órák. A motor nagyon hamar bemelegszik

Egy középkategóriás Mazda mellett ma már sokkal inkább érzelmi okokból döntenek a vásárlók, de szigorúan a racionalitás talaján maradva is sok érv szól a Mazda6 mellett. A három év/100 000 kilométeres garancia a japán autók régi aduja a példás megbízhatósággal együtt, amit megelőlegezhetünk a Mazda6-nak is. Érdekes, hogy a gyertyákat elég 100 000 kilométer után lecserélni. Minden Mazdához jár a MES, ami egy japán autónál is megnyugtató. A kötelező szervizlátogatások évente vagy 20 000 kilométerenként következnek, az átrozsdásodás elleni garancia 12 év.

Városban a mért fogyasztás sajnos igazolta a 11,8 literes gyári adatot. Országúton és autópályán lepkeláb nélkül is 8 liter körül tartható a fogyasztás, ami nem rossz.

Kétliteres motorral nagyon “egyben van” az autó. Menetteljesítményei hozzák a külső sugallta sportosságot, az üzemanyagköltség elfogadható. A motorhang izgalmas, az ár kedvező: ha a fogyasztás nem elsődleges szempont, akkor a harmonikus kétliteres akár a szintén nem drága dízeleknél is jobb választás lehet.

Teszt: Mazda6 2.0i TE – Jól adagolt vadítás 7