Teszt: Peugeot 406 Coupé Pack 2.2 HDi – Drága szépség 1

Teszt: Peugeot 406 Coupé Pack 2.2 HDi - Drága szépség Peugeot 406 Coupé Pack 2.2 HDi

A Peugeot-k között mindig volt egy-egy különlegesebb darab, gondoljunk csak a 304 és az 504 kabrióra, vagy a nyitható tetejű 306-osra. A jelenlegi programban a 206 CC mellett a 406 kupé sem hétköznapi autó.

Ez a modell Olaszországban készül a kisszériás gyártásra szakosodott Pininfarinánál. A különleges formájú autó karosszériáját is a torinói Pininfarina stúdióban tervezték. A tesztelt HDi dízel mellett három benzinmotorral gyártják az autót, 135 és 207 lóerő közötti teljesítménnyel. A 406 kupé a háromezres hathengeressel is kényelmes túraautó marad, amit a dízelben is nagyon szerettünk.

A francia kupé érdekessége volt a 2,2 literes dízel, mivel kupékarosszériás autókba ritkán építenek dízelmotort. A 406-osban egy 133 lóerős motor dolgozott, variálható geometriájú turbófeltöltővel. A legnagyobb nyomaték 317 Newtonméter 2000-nél. Érdekes, hogy a korábban tesztelt Citroën C5 limuzinban Garrett turbót használnak, az azonos teljesítményű 406 HDi-ben pedig KKK gyártmányút. A turbónyomás a 61 lóerős literteljesítményhez képest meglepő nagy, 1,1 bar. Nulláról százra 10,5 másodperc alatt gyorsul az autó, legnagyobb sebessége meghaladja a 200 kilométer/órát. Városban 9, lakott területen kívül 6 és 7 liter közötti tesztfogyasztást mértünk.

A belső tér jelentősen elmarad attól a színvonaltól, amelyet egy 9 380 000 forintba kerülő autótól joggal elvárhatnánk. A műanyagok puhák ugyan, de minőségük ebben az árkategóriában már kifogásolható. A széria bőrkárpit minősége közepes, a nagyon olcsó hatású műanyagból készített kilincs méltatlan egy ennyire drága autóban. A kilincs azért is zavart annyira, mert a kicsivel korábban kipróbált dízel 307-esben ugyanez az alkatrész kiváló minőségű. Praktikus részletként egy-egy akasztó van a B-oszlopok mellett. A fogas gombnyomásra ugrik elő, az autó karakterétől merőben idegen, éles csattanással.

A térkínálat nemcsak kupékkal összehasonlítva jó. Elöl bőséges a tér, hátul a lábhely a 406 limuzint idézi. A fejtér sem rossz. Hátra könnyű beszállni, mivel az első támlák előrehajtásakor az ülések előrecsúsznak. Az áttekinthetőség nem a legjobb, de ez a kupék sajátja. A tükrök mérete kedvező, az utastér belső világítása feltűnően jó. Jó ötlet, hogy az ajtózsebek alján kivehető filclap akadályozza meg az autóban utaztatott kacatok zörgését.

Kényelmesek az ülések. Oldaltartásuk nem túl hangsúlyos, de hosszú utakon sem fárad el bennük az ember. A keret nélküli ablakok mindig szépek és majdnem mindig erős szélzajt okoznak. A 406 kupé kivétel, a szélzaj 160 körül sem erősödik fel bántóan. A motor az erős kihúzatásokat kerülve nem hangos, állandó sebességnél csendesen siklik az autó.

A viszonylag magasra helyezett vezetőülésben kényelmes testtartással vezethető a Peugeot, de a túl hosszú váltó- és kuplungút miatt mégsem könnyű tökéletesen elhelyezkedni. A kormány tág határok között állítható. A rádió biztonságosan, a kormányoszlopról vezérelhető.

A finom rugózással keresztbordákon, síneken is könnyedén túljut a 406 kupé, a rugózási komfort jó. A biztonságos és megbízható útfekvés minden izgalmat nélkülöz. Alulkormányozottan sodródik az autó, veszélyes és nehezen uralható terhelésváltási reakciót provokálva sem mutatott a kupé. Az éjszakai vezetést nagyban megkönnyíti az automatikusan sötétedő belső tükör. A fékek megfelelően lassítják a kocsit.

A motor 1500-as fordulatról érzékelhetően húz. A jó áttételezésű váltóval 130-nál 2700-at fordul percenként a főtengely. Az autó nem gyorsul rosszul, a rugalmasság kimondottan kedvező. A vezetőt szép órák tájékoztatják a fordulatszámról és a sebességről. Nagyon hasznos a 607-ben is megtalálható olajhőmérséklet-mérő, amely segít meghosszabbítani a motor élettartamát.

A Peugeot 406 kupé 9 380 000 forintba kerül. Az igen büszke árú autó értékvesztése várhatóan erős lesz. A szériafelszereltség minden igényt kielégít. Alapárért jár a motoros állítású, memóriás két első ülés, a bőrkárpitozás, az automatikus klímaberendezés, a könnyűfém keréktárcsa. A hathangszórós rádiósmagnó, az erősítő és a CD-tár sem kerül külön pénzbe.

A 406 kupé nem tartozik a friss konstrukciók közé, ez lehet az oka annak, hogy az alapáron adott két első és két oldallégzsák nem egészíthető ki függönylégzsákkal. Ezt ellensúlyozza a széria menetstabilizáló elektronika. A biztonsági felszereltség része a fékutat lerövidítő fékasszisztens.

Aki sportosságot vár a 406 kupétól, nem értette meg az autó üzenetét és magára vessen, ha csalódik. Kényelmes és ritka elegáns túraautó a kétajtós 406, amelyhez pont kényelme és harmóniája miatt jó választás a kiegyensúlyozott dízelmotor.

Teszt: Peugeot 406 Coupé Pack 2.2 HDi – Drága szépség 2