A DS4 alig egy hete mutatkozott be Magyarországon. Az ötajtós, kupés, és SUV jegyeket is felvonultató autó kedvező kritikákat kapott. Érdemeit az Euro NCAP is elismerte, hiszen töréstesztjét öt csillaggal jutalmazta.

Felnőttutas-biztonság


Talán le sem kellene írni, de a frontális ütközést az utascella sértetlenül megúszta. Az elöl ülők térdei és combcsontjai jól védettek, függetlenül az utazók magasságától és az üléspozícióiktól. Az oldalütközés elleni védelemre maximális pontszámot kapott a DS4.

Az oszlopteszt során bebizonyosodott, hogy a mellkasi és hasi részek megfelelő, míg a fej és a medence védelme jó minősítésű.
Az ülés és a fejtámla kialakítása az ostorcsapásos sérülések ellen közepesen véd.

Gyermekutas-biztonság


A Ford Focushoz hasonlóan a DS4 is kiemelten vigyáz a gyermekekre. A hároméves gyermekek mind frontális, mind oldalirányú ütközés esetén maximális biztonságban vannak, itt nem vesztett pontot az autó. Az utasoldali légzsák inaktiválható, így hátrafelé néző gyerekülés is behelyezhető.

A kapcsoló jó helyen van, a légzsák státuszáról egyértelmű információ kap a sofőr.
Az első utas ülésére menetiránynak háttal rögzített gyerekülés és a bekapcsolt légzsák által okozott veszélyre jól olvasható felirat hívja föl a figyelmet.

Gyalogosvédelem

A DS4 lökhárítóját nem érheti panasz, jó védelmet nyújt a gyalogosok lábainak. A motorháztető éle viszont csak közepesre és gyengére vizsgázott. A gyerekek fejének védelmét is jónak értékelték. Ám a felnőttek feje olyan sérülésveszélynek van kitéve a motorháztetőn, hogy erre egyetlen pontot sem adtak az Euro NCAP szakemberei.


Biztonsági segédeszközök

A menetstabilizáló elektronika (ESP) minden DS4-hez alapfelszereltségként jár, valamint a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés is, amely az összes utasra figyel. Az alapár tartalmazza a sebességhatárolót is, amely ugyancsak pontot ér a vizsgálaton.

Citroën DS4
Felnőttutas-biztonság90%
Gyermekutas-biztonság80%
Gyalogosvédelem43%
Biztonsági segédeszközök97%
Végeredmény*****