




Légzsák (1974) – Ma már kivétel nélkül minden autó légzsákokkal ellátva gurul ki az üzemből. Az 1974-es Cadillac, Buick és Oldsmobile modellek voltak az elsők, amiket sorozatgyártásban ilyen életmentő szerkezetekkel szereltek fel, mint például a képen látható 1975-ös Buick Electra. Az 1987-es Porsche 944 Turbóban volt először kettős légzsák, és 1994-ben a Volvo 850-ben használtak elsőként oldallégzsákokat is.

Ülésfűtés (1966) – Ez még számos autóban ma is az extra felszereltség listáját hosszabbítja, a zsebünket pedig jó pár ezressel rövidíti. A legtöbb forrás a Saab 1971-es újdonságai közzé sorolják az ülésfűtést, de az igazság az, hogy a Cadillac Series 75 modellekben volt először választható opció ez a megoldás.

Az első sorozatgyártásban alkalmazott turbómotort az 1962-es Oldsmobile F-85 Jetfire kapta meg. A széria teljesítménye ezzel az opcióval 215 lóerőre duzzadt, turbónyomásmérő, és fordulatszámmérő fokozta a sportos jelleget. Bár a Jetfire sokkal gyorsabb volt, mint a standard kivitelű F-85, sok kritikát kapott,hogy ugyanazt a lágy futóművet kapta meg. A Jetfire 9,2 másodperc alatt érte el a 100 km/órát, végsebessége pedig 177 km/óra volt. Összesen 3765 alkalommal talált gazdára.

Távirányítós központi zár – Az 1982-es Renault Fuego volt az első sorozatgyártású autó, amelyet távirányítású központi zárral láttak el. A kétajtós kupék között az egyik legkelendőbbé tette Európában. A kisebb-nagyobb módosításokkal 1992-ig gyártott modell megmaradt példányai nagyon népszerűek a gyűjtők körében.

Navigáció – 1981-ben Honda és az Alpine Electronics elkészítette első autós navigációt, az Electro Gyrocatort, aminek még semmi köze nem volt a GPS műholdakhoz. Ahhoz, hogy látni tudja a sofőr merre halad, egy átlátszó térképet kellett a monitor elé feszítenie, amin meg kellett jelölnie, hogy hol áll éppen, és menet közben egy giroszkópos rendszer segítségével mozgott a pont a térképen, figyelembe véve a sebességet és az irányváltásokat. A rendszer rendkívül pontatlan volt így nem igazán terjedt el.





