| Röviden – Škoda Octavia Combi | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Az új Octavia, nagyobb fenékkel |
| Mit tud? | Nagyon tágas, nagyon praktikus, 140 lóerővel erős is, de kicsit sem sportos |
| Mibe kerül? | 4 998 950 Ft az alapmodell listaára, a tesztelt változaté 6,2 millió Ft, amiből lejön 600 ezer forint |
| Kinek jó? | Azoknak, akiknek a Combi tetszik vagy ez a cégautós előírás. Olyan ember kevés lehet, akinek ne volna elég az ötajtós csomagtere |
Adatlap
Teszt: Škoda Octavia Combi 1,4 TSI Elegance
| Motor | 1395 cm3, Benzin, S4 |
| Teljesítmény | 140 LE |
| Nyomaték | 250 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,5 sec |
| Végsebesség | 212 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 5,3 l / 100 km |
Egy kombiban az autó hátulja a lényeg. A derék Octaviától hiába áll távol immár 17 éve, hogy érzelmi kitöréseket keltsen, a Combi azért piszkálja a fantáziánkat. Mi mindent lehetne kezdeni a pótkerék helyét is beleszámítva 610-1740 literes csomagtérrel?
Nagyok a többiek, még nagyobb az Octavia
Kigyúl a hobbi lakberendezők, barkácsapukák, világjárók, költözködők fantáziája. Ki gokartot lát bent, ki sátrat verne bent a gyermekekkel, más lapra szerelt szekrényt, ingaórát vagy majdnem háromméteres deszkákat vinne az utas oldali üléstámla ledöntésével (26 670 Ft).
Csomagtérben a Škoda Octavia nemcsak a kategória többi autójánál, de még a szent Golfnál is nagyobb lehet, amely 605-1620 liternyi helyet kínál. Az Auris Touring Sports értéke például 530-1658 l, az Astráé 500-1550 l, a Hyundai i30 kombi pedig 528-1640 litert mutathat fel.
De nagynak a Dacia Logan MCV is bazi nagy és abból a turbós benzines mellé még egy dízelt is adnak az Elegance Octavia listaárából. Mit tud a Škoda plusz hárommillióért? Minden másban sokkal többet, nagyon, nagyon sokat.
Sok ötlet, pár igénytelen megoldás
Például a csomagtér oldalfalában tépőzáras rögzítő elemeket találunk, a padlóborítás megfordítható, hogy a bolyhos szőnyeg helyett egy gumis, könnyen tisztítható felületet koszoljunk.

Nagy kár, hogy a csomagtér közepén akadály marad az üléstámlák lehajtása után. 26 670 forintos felárért az üléstámla a kar meghúzásával lehajtható a csomagtér felől is
Cserébe vannak szatyorakasztó kampók és a Bluetooth-kihangosítást használva a motor leállításakor a kocsi figyelmeztet, hogy a telefont ne felejtsük az autóban. Ez a funkció ki is iktatható, ahogy szinte minden testreszabható az érintőképernyőt nyomkodva. Még az is, mennyire halkuljon el a rádió, ha a tolatóradar akadályt jelez.
| A tesztelt Škoda Octavia Combi és konkurensei | |
|---|---|
| Škoda Octavia Combi 1,4 TSI Elegance (140 LE) | 6 171 160 (5 571 160 Ft*) |
| Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Style (135 LE) | 6 249 000 (5 749 000 Ft) |
| Opel Astra Sports Tourer 1,4 Turbo Cosmo (140 LE) | 5 980 000 Ft |
| Toyota Auris Touring Sport Style 1,6 (132 LE) | 5 930 000 Ft |
| Volkswagen Golf Variant 1,4 TSI Highline (140 LE) | 6 755 360 (6 005 360 Ft**) |
*Az árlistában/konfigurátorban feltüntetett engedménnyel
**Használtautó-beszámítási kedvezménnyel
Jó dolga van embernek, csomagnak
Az egyenként összevadászható extrákkal végképp összerakhatjuk a szívünknek kedves autót. 30 480 forintért konnektorunk lehet, 109 220 forintért hátra is kapunk ülésfűtést, 113 030 forintért az autó még arra is képes, hogy villanymotorral nyissa-csukja a csomagtérajtót.

Rendben van a minőségérzet. A furcsa felszereltségpolitika miatt a kormányról csak felárért távirányítható a rádió
A Škoda Octavia Combi csomagokat és embereket is magas színvonalon szállít. A vezetőnek kellemes az üléshelyzet, mögötte egészen hatalmas a lábtér és a kombi magasan futó tetőíve miatt a fejnek is bőven-bőven van hely. A minőségérzet rendben van, de az Elegance-ba beszállva nem érezni, hogy ez volna a csúcsmodell a kínálaton belül.
Remekelt az 1,4 TSI
A 140 lóerős turbómotor páratlanul kulturált. Bársonyosan finoman jár, az alapjáraton kicsit emelve megjön az ereje és remekül megindul gázadásra. Ha kell, villámgyorsan előzhetünk, de a halk és készséges motor egyáltalán nem inspirál vadulásra.

Kilenc centivel hosszabb az új Octavia Combi elődjénél. Halk és simulékony utazóautó, 6,3 literes városon kívüli fogyasztással
Térkínálatban a Škoda verheti a Volkswagent, az nem gond a házon belüli erősorrendben, de a futóműhangolást kicsit azért elrontják, hogy ne legyen olyan kényelmes, mint a Golfé. A rugózási komfort közepes, éles peremű úthibákon ütnek a kerekek. Milyen szép, hogy a rázkódás simán ráfogható a magas terhelhetőségre méretezett futóműre.
Csendes, gyors, takarékos
Jó úton észre sem vesszük és az autó elgurul öt-hatszáz kilométert. A kényelmes ülések a csendes motor, a jól csillapított szélzaj sem hívja fel a figyelmet a megtett távra, ahogy a sűrű tankolások sem akasztják meg a menetet. Bár a tank csupán 50 literes, a 6,3 literes Budapesten kívüli átlaggal 700 kilométert centizés nélkül megtehetünk az autóval, ha nem hajszoljuk.
Ezúttal hajmeresztően magas, 11,1 liter volt az autó városi fogyasztása. 220 városi kilométer után majdnem 25 liter szaladt a tankba. Nyilván sok hiányzott belőle átvételkor, csak a pontatlan óra akkor is telit mutat, amikor valaki előttünk már kijárt vagy 80 kilométert a kocsiból a teletank óta. A reális érték 7,5-8 l/100 km lenne, az A3 limuzinban például 7,7 litert fogyasztott ugyanez a motor Budapesten, automatikus váltóval.Dízel helyett TSI?
Az erősebbik 1,4 TSI sokkal jobb autó a 105 lóerős dízelnél, és még kevesebbe is kerül nála. Elegance kivitelben az 1,6 TDI ára 6 478 180 Ft. Aki a csak ötfokozatú váltó és a 17 forinttal drágább üzemanyag ellenére a rosszabb autót választja, az 5,0 literes gázolaj- és annál 30 százalékkal magasabb, 6,5 literes benzinfogyasztással számolva 59 0000 kilométer alatt autózza ki a dízel felárát. A dízel legfőbb előnye, hogy 900 ezres felárért négykerék-hajtással is kapható, ami a benzinesek közül csak az 1,8 TSI-hez rendelhető.
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|






