A "Ki tud többet Szicíliáról" verseny győztese
A varázsló
Ezt kell érezni. Menni fog?
Kilátás
Ránk várnak
43 fotó
Kilátás

Kilátás

Kilátás


Még alig estünk túl az Opel felfrissített küllemű hétülésesének menetpróbáján, máris itt az újabb megszépült sokszemélyes egyterű, ezúttal a Mazda háza tájáról.

Bevált recept

Kívülről a ráncfelvarrásoknál szinte kötelezően újrarajzolt első és hátsó lökhárító, az újratervezett lámpatestek, és a sportosabb hűtőrács tűnhet fel annak, akinek behunyt  szeme előtt ott dereng a régebbi Mazda5-ös. Mostantól új – a csendesebb menet érdekében megerősített oldalfalú – alufelnik, egyedibb Sport optikai csomag és hét teljesen új szín közül válogathatnak majd a vásárlók. 

Nyomogatnivaló

Nyomogatnivaló

Nyomogatnivaló


Az utastérben új anyagok, színek tűnnek fel. Így a műszerfal háttérvilágítása kifehéredett, bár ez így most kicsit elüt a középkonzol tetején virító LCD-kijelző zöld világításától. A középkonzolt – felszereléstől függően – a Mazda6-ban már megismert érintőképernyős navigációs berendezés uralja, könnyen porosodó zongoralakk-hatású keretben.

Eleinte ijesztőnek tűnik a rengeteg információ, amit ránk zúdít, de rövid ismerkedés után nagyon jól, könnyen használható berendezés. Elméletileg a kellemes hangú útmegmondó-lány hallgat a szavunkra is, de nekünk ez valamiért nem jött össze. Biztos nem az oxfordi akcentusunk miatt jött zavarba a lelkem.

Átlátszó

Átlátszó

Átlátszó


Mindezek ellenére odabent talán mégis inkább az automatikus váltó, illetve az elektromosan nyíló, csukódó – akár a távirányítóról is vezérelhető – ajtók tartoznak a leglátványosabb újítások közé. A villanymotor igen fürgén tárja fel az utasok előtt az autó belsejét, mindössze 4 mp-re van szüksége a mutatványhoz. A zárás nehezebben megy, ott plusz egy másodpercet hozzá kell adni a szintidőhöz, de az eredmény így is igen jó.

Kár, hogy a kézifékkar nem lett szebb és néhány apróságot is hiába kerestünk az autóban. Így az elindulás után automatikusan záródó ajtók és a megvilágított sminktükör is hiányzik a fegyvertárból. A sajtóanyagban büszkén hirdetett 45 darab tárolórekesz leltározásába nem mertünk belefogni. Akárhová nyúlunk az autóban, biztosan találunk egyet, még a leglehetetlenebb helyeken is.

Karakuri

Névjegy

Névjegy

Névjegy


A hét ülés tág határok között, könnyen, logikusan variálható, minden lehetséges kombinációt kirakhatunk belőle, akár egy Rubik kockával. A második sor középső traktusa azért nem kifejlett embernek való hely, azt inkább tartsuk állandóan elrejtve.

Azonban hatszemélyes felállásban máris szebb az élet, igaz, így sem túl nagy a hely. Inkább a gyerekekkel töltsük fel a kocsit, felnőtteket ne kínozzunk a hátsó padon.

A következő oldalon rejtettük el az árakat. Érdemes megnézni, mert nem lett drágább


Motor

A gépháztető alatt is találni újdonságokat szép számmal, bár ezek kevésbé látványosak. A Mazdánál úgy érezték, a kétliteres benzinmotorra fér rá a legtöbb reszelés, így azt alaposan meg is dolgozták. A végeredmény 4 százalékkal kevesebb üzemanyagigény, csökkentett károsanyag-kibocsátás és kisebb fordulatszámon érkező csúcsnyomaték, gyorsabb gázreakció. Hasonló mértékben a dízelek is takarékosabbak lettek.

Új színek is vannak

Új színek is vannak

Új színek is vannak


Sajnos az 1535 kilogrammos acéltest dinamikus mozgatásához elkelne még néhány lóerő. A plusz erő iránt érzett hiányunkat a roppant csendes utastér feledteti, a motorból alig hallani valamit, egyedül a tükrök hasítják kiabálva a szelet.

Menet közben külön öröm, hogy a hatodik fokozat kifejezetten hosszú lett, csak komolyabb tempónál vesszük igazán hasznát, városban teljesen elfelejthető.

Öt vagy hat?

Csillog villog

Csillog villog

Csillog villog


Míg a csupán a 2,0 literes TX Plushoz rendelhető, 300 ezres felárért kapható automatikus ötfokozatú váltó, addig a dízelekhez, illetve a kétliteres benzinesekhez hatfokozatú manuális jár. Nekünk kézi váltós tesztautó jutott, és nagyon szerettük. Határozottan működő, pontos darab.

Különös, hogy a Mazdánál egyre jobban a gazdagabban felszerelt autók irányába tolódik el a kereslet súlypontja. Így itthon az 5-ösből a TX felszereltségű, dízelmotorral érkező modellek fogynak a legjobban.

Annak ellenére, hogy már a legolcsóbb CE modellek is aránylag jól kistafírozva, ABS-szel, menetstabilizálóval, hat darab légzsákkal, – nem véletlen a járgány ötcsillagos töréstesztje – cd-s rádióval, illetve légkondicionálóval felszereltek.

Mazda5 árak és motorválaszték:
Benzimnmotorok
1,8 CE 5 199 900 Ft
1,8 TE 5 449 900 Ft
1,8 TX 5 729 900 Ft
2,0 TX Plus 6 279 900 Ft
2,0 GTA 7 079 900 Ft
Dízelmotorok
2,0 CE (CD 110) 5 669 900 Ft
2,0 TE (CD 110) 5 919 900 Ft
2,0 TX (CD 110) 6 199 900 Ft
2,0 TX Plus (CD 143) 6 719 900 Ft
2,0 GTA (CD 143) 7 519 900 Ft