A tüzelőanyag-cella vagy üzemanyag-cella vízbontás elvét fordítja meg: katalitikus felületén hidrogén és oxigén egyesül, miközben elektromos áram jön létre a két pólus között, ami villanymotor hajtására használható.

A tüzelőanyag-cella a jövő egyik ígéretes energiaforrása, mivel működése során nem keletkezik káros végtermék, csupán víz.

Hátránya, hogy a hidrogéntöltő infrastruktúra kiépítése nem megoldott, jelenleg ezért csupán lokális alkalmazásaival (városokon belül; privát vagy közületi flották keretében) találkozhatunk.

Gyakorlatilag minden nagy gyártó előrehaladott kísérleteket folytat az üzemanyag-cellás elektromos jármű (fuel cell electric vehicle, FCEV) technológiákkal, bár sokan szkeptikusak annak jövőjével kapcsolatban. Elsőként (2013. februárjában) a Hyundai kezdte meg üzemanyag-cellás gépkocsi (ix35 FCEV) kereskedelmi célú gyártását .