A hatótávolság-növelő hálózatról tölthető elektromos járművek és a hagyományos kettős üzemű (belső égésű és elektromos hajtást egyaránt alkalmazó) hibridek közötti űrt kitöltő hajtási módozat. 

Az elektromos járművekre jellemző, nagykapacitású akkumulátor mellett belső égésű motorral is rendelkezik, amiben a konnektoros hibridekre hasonlít. Azokkal ellentétben azonban a benzin- vagy dízelmotor nem vesz részt közvetlenül a hajtásban: nincs közvetlen fizikai kapcsolata a hajtott kerekekkel, kizárólag áramfejlesztésre, az üzemi akkumulátorok töltésére szolgál, amennyiben a hálózatról felvett töltés nem bizonyul elegendőnek. 
A megoldás előnye, hogy a belső égésű motor generátorként optimalizált fordulatszámon működtethető, méretét pedig nem a jármű méretéhez, tömegéhez és menetjellemzőihez, hanem a szükséges töltési kapacitáshoz kell szabni, ezért könnyebb és kisebb lehet, mint amit a jármű kategóriája indokolna. 
Ilyen hatótávolság-növelő rendszert fejlesztett új elektromos kisautójához, az i3-hoz a BMW. A gyártó azonban a rendszert elsősorban alkalmi használatra ajánlja, huzamosabb hosszú távú közlekedésre deklaráltan alkalmasabbnak tartják a konnektoros hibrid járműveket.