Megnyílt – és időközben már be is zárt – az idei második komoly európai autós kiállítás, a kétévente tartott Párizsi Autószalon. A tavasszal tartott Genfi Autókiállítás után ezúttal az évente egymást váltva követő Frankfurti  és Párizsi Autószalon közül a francia helyszín volt soron. Itt a csilli-villi, a nagyon távoli jövőt sejteni engedő koncepcióautók és a frissen, helyben leleplezett új autómodellek mellett általában jut hely valami extra kiállításnak is. Persze valahogy ezek is szorosan kapcsolódnak az autózáshoz.

Jártunk már az elmúlt években szájtátva régi, menő filmek legendás járművei, vagy éppen autós reklámok főszereplői között, 2018-ban pedig maga az Út volt a téma. Ebbe a kőkemény, kontinenst átszelő expedíciótól a lakókocsis nyaralásig az égvilágon minden belefért. Nézzük, mit tartogat az extra pavilon!

A képekre kattintva galéria nyílik, újabb fényképekkel:

Panhard & Levassor P2D - 1890 és 1896 között 195 darab készült belőle. A maga korában 48 óra és 47 perc alatt 1190 kilométert tett meg, ami biztos nagyon menő volt akkoriban. Azok meg kemény emberek, akik ennyit zötyögtek rajta

Renault JV Torpedo. Elképesztő, bő 9 literes soros hathengeres motorja 130 km/órás tempóra tudta gyorsítani a 2,6 tonnás szörnyet

 

Nagy kedvenc a hernyótalpas Citroën C4 P17

Porsche 928 GT 1989-ből. Ugyan Porschéval nem világkörüli turnára szokás menni, de az 5 literes V8-as 330 lóereje erre is jó

Simca Chambord 1958-ból, plusz egy lakókocsi. 2,3-as, V8-as motorral

Öreg lakókocsiszag hömpölyög az antik mozgó otthon belsejében

Csodás test és 4,5 V8, 200 lóerő

1,9-es, négyhengeres motor hajtotta ezt a szerszámósbódét

DS 19 kabrió, 1911 köbcentis, 75 lóerős motorral, hidro-pneumatikus felfüggesztéssel. Sok nem készült belőle 1960 és 1971 között 1325 példányt építtek belőle

Alpine Renault A310 1972-ből. A könnyű, 840 kilogrammos 215-zel is tudott menni, pedig csak 1,6-os motorja volt

Tamás álom BMW-je

Hosszú, mint a vonatfütty ez a CX. GTI Turbo, 1987-ből. Mindig is szerettem volna ilyen autót, csodás darab, bár sok a kereke

Mai szemmel végtelenül darabos és ipari ez a Lamborghini LP5000S. V12-es motorja 455 lóerő, 5,2-es, motorja 305 km/órás csúcssebességre volt képes

Chevrolet 3100 Pick Up 1957-ből

Forrás: .