Idén a Frankfurti IAA autó-kiállítással évenkénti váltásban megrendezett Párizsi Autószalonon a Toyota kizárólag hibrid autókat állított ki a standra, még a lendületesebben vezethető modellnek szánt Yaris GR Sport is hibrid hajtású volt. Így a tiszta lelkiismeret fehérjében posztoló RAV4-est éppúgy a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinesre épülő, 197-ről 222 lóerőre növelt rendszer-teljesítményű hibridrendszer hajtotta, mint a sötétkék és szürke autókat. A RAV4 a nagyobb Toyoták alapjaként szolgáló GA-K padlólemezre épül, amire a Camry is. Így a motortér felépítése, elrendezése közös.

Mind a sima, 2,0 literes benzines, mind a hibrid Toyota RAV4 rendelhető összkerékhajtással, de nagyon eltérően megvalósítva. A kétliteres benzines hajtása mechanikus, de nincs benne hátsó differenciálmű. A fordulatszám-különbséget a jobb és a bal oldali kerekek között elektronikusan szabályozott kuplungok biztosítják, akárcsak a Ford Focus RS-ben, persze driftüzemmód nélkül.

Video: nem lett asszonyterepjáró az új Toyota RAV4 1

A hibridváltozat elektromos, kiegészítő villanymotorral megvalósított hátsó hajtásával a rendszer 0-100 közötti erőelosztást biztosíthatna, legalábbis elméletben. A gyakorlatban a forgatónyomaték legfeljebb 80 százaléka juthat hátra, ha a kerekek tapadási viszonyai ezt indokolják. A hátsó kerekekre vezérelhető nyomaték 30 százalékkal nagyobb, mint az elődben, 953 helyett 1300 Nm. (A motor illetve a hibrid hajtásrendszer nyomatékát megsokszorozza az erőátvitel áttételezése.)

Hazánkban a RAV4 is jövőre jelenhet meg, amikor az első félévben a Toyota rengeteg új autót vezet be az Aurist leváltó Corolla modellcsaládtól az Avensis pótlására visszatérő Camryig.

Jó vagy rossz irányba mozdult el az új RAV4 elődjéhez képest?
átlag
8.01
szavazat
526
Jó vagy rossz irányba mozdult el az új RAV4 elődjéhez képest?