A VinFast a vietnami szellemiség, az olasz dizájn és az európai technológia ötvözésével fejlesztette ki nemzetközi színvonalú újdonságait. A márkát Vietnam első számú magánvállalkozása, a Vingroup alapította, és bár eddig senki nem hallott róluk, azzal, hogy megnyerték az ügynek David Beckhamet, egy csapásra a reflektorfénybe került a cég.

A jövő szeptembertől gyártásba kerülő LUX A2.0 szedán és a LUX SA2.0 szabadidőjármű meglehetősen méretes darabok: a négyajtós 4973 mm hosszú, tengelytávja 2968 mm, a crossover azonos adatai 4940 mm, illetve 2933 mm.

Mindkettő motorja ugyanaz a változó szelepvezérléses, kétliteres benzines turbó, amelyet az osztrák AVL fejlesztett számukra. Ez két teljesítményszinten: 176 és 231 lóerővel lesz elérhető (a gyengébbik csak a szedánhoz rendelhető). A nyolcfokozatú automata váltót a ZF, a szabadidőjármű összkerékhajtását a Borg Warner szállítja.

A négyajtós modell 8,9, illetve 7,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a crossover azonos adata 8,9 másodperc a hátsó-, illetve 9,1 az összkerékhajtású verzió esetében.

A két modellnek azonos formátumú, ráadásul meglehetősen igényesen hangzó a futóműve: elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros.

Azt is tudni lehet, hogy a fedélzeti rendszerek kezelésére egy konfigurálható, 10,4 colos érintőképernyő szolgál, amelynek grafikája és színvilága a vietnámi természetet hivatott idézni, ugyanúgy, ahogy az utastér számos más eleme, például a dupla analóg órából és közéjük helyezett, 7 colos monitorból álló műszeregység árnyékolója is. A képen a SUV belseje látható, a szedáné majdnem pontosan így néz ki.

A 3,5 milliárd dolláros beruházással létrehozott, 3,35 millió négyzetméteres üzemben évente akár negyedmillió autót is tudnak gyártani.

A gyártás beindítása után egy évvel megkezdődik a típusok exportja, és addigra ki is bővítik a palettát egy városi kisautóval, egy elektromos személygépkocsival, valamint egy elektromos busszal – ez utóbbiaknál a Chevrolet, az eDAG és a Siemens a Vinfast együttműködő partnerei.