Első pillantásra azt hihetnénk, a tavasszal bemutatott 2008 DKR tért vissza újracivilizált fizimiskával, pedig a Quartz nem erre, hanem a 308-as padlólemezére épül, így nagyobb, mint a városi kisterepes. 

Félezer lóerős Peugeot terepes 1
Félezer lóerős Peugeot terepes 2

Félezer lóerős Peugeot terepes

Félezer lóerős Peugeot terepes

Félezer lóerős Peugeot terepes 10
Félezer lóerős Peugeot terepes 11
Félezer lóerős Peugeot terepes 12
Félezer lóerős Peugeot terepes 13
Félezer lóerős Peugeot terepes 14
Félezer lóerős Peugeot terepes 15
Félezer lóerős Peugeot terepes 16
Fotó megosztása:
Félezer lóerős Peugeot terepes 17
A 23 colos kerekeken gördülő autó 4,5 méteres hosszához 206 centis szélesség tartozik, és mivel vázszerkezetét mezei acél helyett ultramerev, ragasztott kompozitok adják, a tervezők elvethették a B-oszlopot, és Lambo-ajtót szerkeszthettek, amely mögött sportos ülésekkel tárul fel a négyszemélyes utastér; a beszállást rejtekéből előbújó fellépő segíti. Az üléskárpitokat műanyag palackok újrahasznosításából nyert műszálból készítik, a különleges eljárás hulladékmentes gyártást ígér. 
A hajtás a PSA konszern 270 lóerős, 330 Nm nyomatékú, 1,6 literes, benzines turbómotorja és tengelyenként egy-egy, 115 lovas villanymotor összeházasításából ered. A teljes propulziós erő kisebb mint 500 lóerő, mivel az első villanymotor elsősorban generátorként, illetve a sebességváltásokkor bekövetkező terhelésváltás kiküszöbölésére szolgál. 
Félezer lóerős Peugeot terepes 18
Az is igaz viszont, hogy a három választható üzemmód között ott van a versenymódus, amikor mindhárom erőforrás teljes erőbedobással dolgozik. Ennek ellenpólusa az elektromos üzem, amelyben akár 50 kilométert képes megtenni az autó. 
A Quartz mutatványai ezzel még nem értek véget. Egyrészt ott a futómű, amely egy kamera alapú érzékelőtől kapott jelek alapján felméri az utat, és automatikusan szabályozza a szabad hasmagasságot 30 és 35 centi között, másrészt különleges a műszerfal is: a kezelőszervek szinte kivétel nélkül a kormánykeréken kaptak helyet, a hagyományos műszerparkot pedig egy head-up kivetítő egészíti ki.
Félezer lóerős Peugeot terepes 19