Ha valaki közepes prémium kupét szeretne, akkor az Audi A5, a BMW-3-as és a Mercedes C Coupé adhatja a fő vonalat a keresgélés során. A szedánok után azonban ezen a téren is szeretne beszállni a harcba a Lexus.


Erre utal új tanulmányautójuk. Az LF-CC egy középkategóriás kupét formáz, természetesen egyelőre igen high-tech formában, de a lényeg, hogy egy jövőbeli modell előfutára. Elképzelhető, hogy a 2014-ben esedékes új IS-ből terveznek a szedán és a kombi mellé kupét is. Ha csak a sziluettet nézzük, garantált a siker, klasszikus forma: hosszú motorháztető, míg az utastér eltolva a hátsó tengely felé.

Nem kétséges, hogy a tervezők mindent megtettek, hogy agresszívnak hasson a kocsi. Él a formaterv. A Lexus-jellegzetességnek számító orsó hűtőmaszk itt még inkább emlékeztet egy ordító predator szájára.  De a karosszéria többi része, a lökhárító, a küszöbök is különlegesek az egymásba futó íveknek köszönhetően.

Viszonylag nehéz lenne a LED-es fényszóró formáját is egy szóval leírni, de érdemes olyan látványos megoldásokat is megnézni, mint a visszapillantók formája, a “vállövbe” süllyesztett kilincsek, vagy a cápauszonyszerű antennába integrált harmadik féklámpa.
Ha nem tudnánk, hogy Lexus, akkor is egyértelmű lenne a japán hatás az utastérben. Neonfények és videojátékok hangulata keveredik a sportkocsis génekkel.


A karosszériánál is előbb várható a LF-CC hajtásláncának piaci bemutatkozása, az ugyanis hamarosan bekerül a márka már létező modelljeibe. A kupét vadiúj hibrid rendszer mozgatja, amelyben 4 hengeres, közvetlen befecskendezéses, 2,5 literes benzinmotor, állandó mágneses villanymotor és nagy teljesítményű akkumulátor alkot egységet.

A Lexus közleménye szerint az autó 100 g/km körüli széndioxid-kibocsátást produkál majd, ami nagyjából 4,2 liter/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg, ugyanakkor célként a grammonkénti 2 LE elérését tűzték ki, vagyis 200 LE lehet a rendszerteljesítmény. Igazán biztató.

Addig is, amíg jövő héten, a Párizsi Autószalonon további részleteket árul el a Lexus, nézzék meg videón is az autót!