Vélhetően a BMW is látja azt a jelentős kínálatot, amivel a tuningcégek bombázzák az ügyfeleket, mert a bajor gyár is beszáll a piacra,  gyári erősítést kínál a kétliteres dízelmotorjaihoz. A nagyobb töltőlevegő-hűtő és a módosított motorvezérlés hatására az eredetileg 184 lóerős motor teljesítménye 200 lóerőre nő. A maximális nyomaték eközben 380 newtonméterről 420 newtonméterre emelkedik.

Nemcsak papíron mutatnak jól az adatok: a 120d, 320d, 520d modellek a teljesítménykúra után a korábbihoz képest egy másodperccel rövidebb idő alatt elérhetik a 100 km/órás tempót.  

A négyhengeres dízelhez kidolgozott módosítás azonban csak egy az M Performance néven a jövő heti Párizsi Autószalonon bemutatkozó tuningelemek közül. Az új Hármas BMW-hez kérhető erősebb fékrendszerrel elöl 370 x 30 milliméter méretű perforált, belső szellőzésű sportféktárcsák, hátulra 345 x 24 mm-es tárcsák kerülhetnek.

Sportosabbra szabható az autó külseje is, a 20 colos keréktárcsákon túl egyedi lökhárítók, küszöbök, hátsó spoiler, karbonjellegű külsőtükör-borítás, magas fényű fekete hűtőmaszk is kérhető. Az utastérbe többek között BMW M Performance kormánykerék, rozsdamentes acél pedálok, Alcantara borítású sebességváltókar és kézifékfogantyú választható.

A BMW közleménye nyilvánvalóvá tette, hogy hamarosan a benzines modellekhez is kínálnak majd motortuningot, de pontos dátumot nem közöltek.