Tovább frissül a SEAT kínálata, az új Alhambra, Mii és Toledo után elkészült az új Leon. Elsőként ötajtósként ismerjük meg a harmadik generációt, de a SEAT vezetői nyilvánvalóvá tették, hogy további Leon-változatok várhatók, amelyekből egy teljes modellcsalád áll majd fel. Egyelőre nem tudni pontosan, milyen karosszériaváltozatok lehetnek, de a kombi igen valószínű. Az új Leon a SEAT növekedési stratégiájának talán legfontosabb darabja. Sportos külsővel és elegánsnak mondható utastérrel harcol a vevőkért.


Az Audi A3 után a Leon a második modell, amely a Volkswagen-csoport új moduláris padlólemezére épül, amely több tucat autóban lesz közös és amely jelentős gyártásiköltség-csökkentést hoz a konszernnek. Ráadásul az új modellek könnyebbek lehetnek, a Leon például 90 kilót fogyott elődjéhez képest.

4,26 méter hosszú az ötajtós spanyol így 5 centivel rövidebb, mint elődje, de tengelytávolsága 6 centivel hosszabb, így az utastér és a csomagtartó nem veszített méretéből. A rövidebb túlnyúlásokkal sportosabbnak hat az autó, az első tengely pl. 40 milliméterrel került előrébb. A csomagtartó 40 litert nőtt, 380 literes.

Széles motorkínálattal kezd az új kompakt, motorjai 1,2-2,0 liter hengerűrtartalom közöttiek, mindegyik közvetlen üzemanyag-befecskendezéses és turbófeltöltős, átlagosan 22 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint korábban.

SEAT 3,8 literes fogyasztással 3


A legkisebb benzines 1,2 literes, 86 és 105 lóerő teljesítménnyel kerül a Leonba, az 1,4 TSI 122, az 1,8 TSI 180 lóerős. Dízelből az 1,6-os 90 és 105, a 2,0 literes 150 és 184 lóerős. Öt- vagy hatfokozatú manuális, illetve hat- vagy hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó tartozik a motorokhoz.

Ezúttal is készül Ecomotive változat, a start&stop rendszerrel is felszerelt 1,6-os dízelmodell szabvány szerinti fogyasztása csupán 3,8 liter, CO2-kibocsátása 99 gramm/km. Mint a képek elárulják, ezúttal is készül majd FR sportváltozat, eleinte várhatóan a legerősebb dízellel, de később 200 lóerő feletti benzines kivitel is valószínű. Érdekesség, hogy kétféle futóművel készül az autó, 150 lóerőig torziórudas hátsó felfüggesztést alkalmaznak, míg ennél nagyobb teljesítmény esetén multilink kivitelt.    

Számos különleges megoldás teheti vonzóvá az új Leont, ilyen a Drive Profile elnevezésű megoldás az FR-ben, amellyel gombnyomásra változik a kormányrásegítés mértéke, a motor reakciója illetve a motor hangja. Eco, komfort és sport módok választhatók. Vezetőtámogató rendszerekből elérhető fáradtság-felismerő és sávtartó asszisztens, automatikus fényszórókapcsoló is. Továbbá a kompakt kategóriában először teljesen LED-es fényszórók is választhatók.

Az új Leonnal egy időben mutatkozik be a márka átdolgozott logója is, amelyet a járműhöz hasonlóan ősszel a Párizsi Autószalonon lepleznek le hivatalosan. A kompakt modell forgalmazása még idén megkezdődik Európában.