Szinte tökéletesen új terepjárós palettával készül a 2009-es évre a Mitsubishi. Amellett, hogy az Outlander külsőleg megújul, hamarosan ellátják duplakuplungos váltóval is. Ennél azonban sokkal komolyabb a látványban és felszereltségükben szintén feljavított Pajerót és az L200-at érintő változások sora.

A legerősebb

Két évvel a bevezetése után az új Pajero teljesen átdolgozott – szinte teljesen új – motort, automatikus váltóművet kap. Módosítottak többek között a hengerfejen, a dugattyúkon, de a turbófeltöltő és a befecskendező rendszer is más. Ennek köszönhetően a 2009-es 3,2-es turbódízel motor már 200 lóerős, korábban 160, illetve 170 lóerős változatokban készült. A nyomaték is emelkedett, most már 441 Nm.


Az adatok fényében a Mitsubishi hangsúlyozza: “a Pajero az igazi 4×4-esek mezőnyében az élre ugrott”. Vagyis autójuk erősebb, mint a konkurens Toyota Land Cruiser, illetve Nissan Pathfinder.

A változások nemcsak a teljesítményben, de a fogyasztásban is mérhetőek, itt azonban fordított arányosság jellemző, azaz 10,3 helyett már átlagosan 9,3 liter gázolajjal is beéri a nem épp aprócska Pajero 100 kilométerenként. Az új modell 11,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 180 km/óra.

Platóval is száguld

Szinte másolja testvére jó tulajdonságait az L200, amely szintén erősebb motorral gazdagodott. Itt azonban nem tűnik el a korábbi 136 lóerős blokk, továbbra is a kínálat része marad. Aki azonban komolyabb erőre vágyik, az biztos a jól megnevezett High-Power modellt választja majd, amely közel 30 százalékkal több erőt kínál.

Erővel újulnak a 4×4-es Mitsubishik 3


Abban ugyanis a 2,5 literes dízelmotor 178 lóerős. A blokk maximális nyomatéka manuális váltóval 400, automatával 350 Nm. A Mitsubishi L200 HP átlagfogyasztása 8,5 liter, ami csupán 0,1 literrel több, mint a gyengébb kivitelé. A plusz erővel jelentősen dinamikusabban vezethető a pick-up, hiszen csak 11 másodperc kell, míg álló helyből eléri a 100 km/órát, miközben a végsebessége 179 km/óra.

Azon túl, hogy a motortérben is kutakodtak, az utasteret is ellátták néhány újítással a Mitsubishinél. Az eddigi elsők mellé rendelhető lett az oldal-, illetve a függönylégzsák, de pluszpénzért tempomattal is felszerelhető a jármű.