Magyar kötődés
Ejtik a Renault kisteherautóit

Ejtik a Renault kisteherautóit

Ejtik a Renault kisteherautóit


Alapjában véve egy márkának nem igazán használ, ha valamely autója csak az emblémában különbözik egy konkurensétől. Miközben a Nissan a haszonjárművek között leépíti a Renault-klónokat és közös alkatrészekkel, de saját modelleket fejleszt ki, felvett a kínálatába egy 4,6 litert fogyasztó új Suzukit. Hogy is van ez?

Kérdéseinkre François Goupil de Bouillé, a Nissan Europe értékesítési alelnöke válaszolt a Párizsi Autószalonon.

Az úrnak magyar felesége van, de nem ettől ismeri az unióson kívül a hazai piacot is: áprilisig ő irányította a visegrádi országokban működő kelet-közép-európai Nissan-vezérképviseletet.

Pixo az Altóból

Évi 40 000 Pixo kelhet el Európában, ami elég soknak számít

Évi 40 000 Pixo kelhet el Európában, ami elég soknak számít

Évi 40 000 Pixo kelhet el Európában


Egy légkondicionált interjúhelyiségben találkozunk, lakótelepen ezt eladnák félszobának. A harsány neonfény rontja, a vendégmarasztaló fotel, a nyugtatóan fehér alapszín és a korábbi ismeretség javítja a hangulatot. Először az Altóval megegyező Pixóra térünk rá. A Suzukival közös fejlesztés megadta a Nissannak a lehetőséget, hogy belépjen egy új piaci szegmensbe, amelynek az autói keresettek és alacsony CO2-kibocsátásuk miatt jól jönnek a flottaemissziós előírások teljesítéséhez is.

“30 000 darabbal akartunk kezdeni, de az autó jó fogadtatása miatt most 35 ezerrel számolunk, amiből lehet 40 000 is – sorolja a terveket az értékesítési alelnök. A Pixót mindenképp olcsóbban kell adni a Micránál, amely légkondival és nagyobb motorral 2,5 millióért megvehető. A jó árat azonban az indiai gyártás alacsonyabb költségei lehetővé teszik, még a vámmal és a szállítási költséggel együtt is.

Mérlegelt modellek

Nincs kizárva egy utód a 100 NX-nek

Nincs kizárva egy utód a 100 NX-nek

Nincs kizárva egy utód a 100 NX-nek


A Nissan továbbra sem összpontosít minden kategóriára: a személyautókon belül főként a szabadidő-autókra/crossoverekre, a 4×4-es modellekre és a sportos autókra figyel. A Nissan mérlegeli egy a Qashqainál kisebb crossover esélyeit, de túl korai volna bármi mást mondani – hangsúlyozza a menedzser az SX4 konkurensének esélyeiről.

Foglalkoznak egy kis kupéval is, de döntés nem született.

Ez lehetne a 100 NX örököse egy jelenleg kihalt szegmensben, mert a megfizethető kis sportkupék (a 100 NX-en kívül a Ford Puma, a Honda CRX, a Mazda MX-3, az Opel Tigra és a Toyota Paseo) egyike sem kapott utódot.

A villanyautók ársávjával és egy meglepő kijelentéssel folytatjuk a magyar autóvásárlók igényeivel kapcsolatban


Villanyautó és kis egyterű a japán piacról

Körülbelül 2010-re a balkormányos piacokon is megjelenik a Nissan Cube utóda, így hazánkban is reális az esély a rendkívül okos kisautó forgalmazására. A négykerekű kockából létezik három üléssoros is Cube Cubic néven, pedig rövidebb egy Fiestánál.

Nem lehet méregdrága a villanyautó

Nem lehet méregdrága a villanyautó

Nem lehet méregdrága a villanyautó


Ekkor már közeleg a Nissan városi villanyautójának bemutatása is, amelyhez jó támpontot biztosít a tőlünk néhány méterre forgó Nuvu tanulmány. Az elvárt hatótáv 100 kilométer, mert az európai autósok 90 százaléka nem tesz meg többet ennél naponta.

“Meg vagyok győződve róla, hogy az elektromos autóknak ugyanabban az ársávban kell mozogniuk, mint a maiaknak” – mondja a lehetséges árakról az értékesítési alelnök.

Nagyon bíztató a helyzet, mivel ezek szerint a lítium-ion akkuk drágaságára rövid időn belül sikerül megoldást találni.

Magyar szemmel: nemcsak az ár fontos!

A magyarok fogékonyak az újra - mondja a francia menedzser

A magyarok fogékonyak az újra – mondja a francia menedzser

Mi, magyarok fogékonyak vagyunk az újra


A villanyautók után rátérünk a magyar és a nyugat-európai vásárlók elvárásai közötti legfontosabb eltérésekre. Itthon alacsony értékesítési áron kelnek el az autók, nehéz nyereségesen működni, de nekünk sikerült ezt elérni – meséli François Goupil de Bouillé. A piac azonban az áron túl a divatra is erősen fogékony. “A magyarok jól fogadják az új autókat, az új irányzatokat, az új márkákat. A piac egy fontos szelete erősen reagál a divatra, amit a Qashqai bemutatásakor láttunk” – sorolja tapasztalatait.

Ha az ár az elsődleges, de a külcsín is döntő, akkor meg sem kell kérdeznünk, nálunk miért nem keresett a drága és sajátságos külsejű Tiida. A Tiida átvétele az európai kínálatba nem stratégiai, hanem rövidebb távra szóló taktikai lépés volt. Bár külföldön nem ilyen rossz a helyzete, a Tiida számára a Nissan rövid és középtávon nem tervez utódot” – árulta el a francia menedzser.