Az új Renault Mégane körül sétálgatva olyan érzése támadhat az embernek, hogy a Golf VI bizony erős ellenfelet kap a franciáktól. Míg a németek szokás szerint a korábbihoz valami nagyon hasonlót építettek, addig a franciák mertek újból változtatni.

Az ötajtósról már láttunk korábban hivatalos képeket, a Mégane Coupé viszont igazi világújdonság itt a párizsi standon, amely olyan nagy, hogy szinte nem is látni a végét. Azt viszont könnyű kiszúrni, hogy mindkét kivitel

Látványra és minőségre verheti a Golf VI-ot is

Látványra és minőségre verheti a Golf VI-ot is

Látványra és minőségre verheti a Golf VI-ot is


látványos javuláson ment keresztül, legalábbis ami a minőségérzetet illeti.  Több, a Lagunából származó stílusjegy is felfedezhető a Mégane-on. Nekünk nagyon bejön az új modell belseje.

Motorok terén az 1,4 literes turbós benzines az egyik legaktuálisabb motor, ez TCe130 néven fut. Ez a motor kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki, mint egy 1,6-os szívó benzines, viszont olyan erős, mint egy 1,8-as, és olyan nyomatékos, mint egy kétliteres. Dízelből is lesz elég, a 85 és 105 lóerős motorok mellé, dCi90 és dCi110 néven jön két részecskeszűrős változat. Egyik motor károsanyag-kibocsátása sem éri el a 120 g/km-t.

Izomautónak tűnik, de nem az

Izomautónak tűnik, de nem az

Izomautónak tűnik, de nem az


Forradalmi Lacetti utód

A Kia cee’d és a Hyundai i30 elleni küzdelemben kicsit alulmaradt az utóbbi időben a Lacetti, így épp itt az ideje egy ütős családi autót kihoznia a Chevrolet-nek. Világpremierre akadtunk a GM szintén óriási standján, a Chevrolet Cruze személyében.

A Cruze szemből akár egy agresszív izomautó is lehetne, ehelyett egy igazi családi autónak ígérkezik, amelyik dinamikus, kupészerű formát kapott. A GM nem fejlődni akart a Lacettihez képest, hanem forradalmat csinálni – mondta az autó vezető tervezője.

A Lacetti utóda

A Lacetti utóda

A Lacetti utóda


Nem csak a kupészerű formával, de az utastérrel is nagyobbat alkottak a korábbinál, mivel tapintásra és látványra is kellemes a minőség. Már az olcsónak tűnő, műanyagjáték szerű műszeregység is átalakult, kifejezetten pofás lett.

A Cruze-hoz dinamikusabb vezetési élményt is párosítottak, ezt egy feszes futómű, valamint az új 150 lóerős dízelmotor, és a 140 lovas, 1,8-as benzines teszi lehetővé. A 2009 március környéki bemutatón egy 1,6-os, 112 lóerős verzió lesz az alapmotor.