A szériaközeli X1 koncepció

A szériaközeli X1 koncepció

A szériaközeli X1 koncepció


Másfélmillió emberrel a Párizsi Autószalon a világ legnagyobb látogatottságú autószalonja, ebből a szempontból veri a detroiti show-t, a németek gigantikus seregszemléjét Frankfurtban, sőt még az óriási lakosságú Tokió Autókiállítást is. Több tucatnyi világpremier várható az X1-es BMW szabadidő-autótól a Michelin villanyhajtású kísérleti járművén és a Suzuki Altón át a Ferrari Californiáig. Néhány fontosabbat kiemelünk felvezetésképp.

Mégane-váltás: az ötajtós kezdi

Aki hazai terepen van, az mindig kitesz magáért, a Renault is mostanra időzítette a Mégane leváltását. A sokszereplős modellcsaládból az ötajtós jön ki elsőként, de megmarad a kétféle hosszúságú Scénic, a kombi, a szedán és a kupékabrió is. A 3 ajtós szintén csak később debütál és jóval sportosabb lesz az ötajtósnál.

4,2 liter benzint fogyaszt a Toyota iQ

4,2 liter benzint fogyaszt a Toyota iQ

4,2 liter benzint fogyaszt a Toyota iQ


Négyféle dízelmotor várható 90 és 160 lóerő között, a benzinesek között a kétféle teljesítménnyel (100 és 110 lóerő) létező 1,6-osnál érdekesebb az 1,4 literes turbómotor 130 lóerővel. Az új kompakt autó forgalmazása még idén megkezdődik.

Toyota: rossz év után sok újdonság

A hazai gyártók mellett a Toyota is degeszre tömött pakkal érkezik, benne három új autóval. Kellenek is az újdonságok a harmatos idei eladások fényében, az első félévben Nyugat-európában eladott 440 000 autó 70 ezres mínusz 2007-hez képest.

Új Avensis kombi 2009-től

Új Avensis kombi 2009-től

Új Avensis kombi 2009-től


Van a tarsolyban két városi és egy középkategóriás autó. Az iQ értelmesebb és valószínűleg jobb is, mint a smart.

Három méter alatti hosszával, átlagosan 4,2 litert fogyasztó benzinmotorjával illetve még takarékosabb dízeljével hasonlóan csekély környezetterhelést és könnyű parkolást ígér, de négy utasnak.

Az iQ hiába csöpp kis autó, az ezres benzinmotor ellenére nem lesz egy olcsó darab. Az Urban Cruiser olyan, mint a RAV4 volt a kezdetekben, tehát egy kompakt, rohangászós városi szabadidő-autó, igény esetén négykerék-hajtással.

Ebből lesz az Astra

Ebből lesz az Astra

Ebből lesz az Astra


A középkategóriás konkurensek két év alatt alapjaiban megújultak, most az Avensisnél is eljött a modellváltás ideje. Merőben más karakterű autó, mint kényelmes és barokkos elődje. A dinamikusabbra vett formaterven kívül a kínálat is változhat, eddig legalábbis csak a lépcsőshátúról és a kombiról láttunk gyári képeket, ötajtós ferdehátúról nem.

Újdonság az ütközés következményeit automatikus fékezéssel és az övek megfeszítésével csökkentő rendszer. A motorokról a Toyota hallgat, az átdolgozott motorok takarékosabbak és erősebbek lesznek, de ezt nem nehéz kitalálni. Az Avensis értékesítése csak 2009-re várható.

Lapozás után: az Opel nem engedi át a terepet teljesen az új Golfnak, lássuk mivel!


Az Opelnél közeleg az új Astra

Az Opel nem adja ingyen a terepet a GTI-ként is debütáló VI-os Golfnak. A hírek szerint egy tanulmánnyal jelzik, hogy az Astrából sem kell sokat várni az újra.

A következő generáció a GM globális padlólemezére épül, amelyre a Párizsban bemutatandó elektromos Chevrolet Volt és a Lacetti szemrevaló utódja, a Cruze is. A kocsiról eddig egy szál rajzot adott ki a gyár, azóta is nagy a csend körülötte. Nagyon kíváncsian várjuk, mi lesz belőle, mert a sorozatgyártású új Astra bemutatója nincs messze, 2009 második felére tehető. (Ám a párizsi Opel-standon nyomát sem láttuk a beharangozott autónak, ráadásul a magyar és a nemzetközi sajtóoldalon sem leltük a korábbi sajtóközleményt, a képpel együtt eltűnt. Talán túl korai volt beharangozni a koncepcióautót? Látszik, hogy a jövőt nem látjuk előre.)

Jutányosabb hibrid a Hondától

Bő fél év és utcai autó lesz belőle

Bő fél év és utcai autó lesz belőle

Bő fél év és utcai autó lesz belőle


Elvileg még koncepcióautóként fut, de aki ránéz a Honda Insightra, az egy teljesen szériagyártásra érett autót lát.

Jövőre meg is kezdődik a gyártása. A vonalvezetésével a Toyota Priusra emlékeztető autó hajtáslánca szintén hibrid, de a japánok még semmilyen műszaki adatot nem közöltek.

Biztosra vehető, hogy átlagfogyasztásban veri majd a Civic Hybrid 4,6 l/100 kilométeres értékét, csomagtere pedig bővíthető lesz a hátsó üléstámlája lehajtásával, amit az akkuk elhelyezése miatt a hibridek között nagy szó. A Toyota Prius II példul tudja ezt.

Csak részleteket láttunk a Lambo sportkupéjából

Csak részleteket láttunk a Lambo sportkupéjából

Csak részleteket láttunk a Lambo sportkupéjából


Az Insight új padlólemezre épül, csökken vele a benzin-elektromos hajtás felára és a Honda szerint 20 év fejlesztőmunkájának tapasztalatait hordozza. Nevét az első Insighttól vették át, amely 1999-től a világ 2. sorozatgyártású hibrid személyautója volt. Az áramvonalas kisautó talán a kétszemélyes utastér miatt nem lett piaci siker.

A Lamborghini borsot tör a Porsche orra alá

Egészen más célt szolgálnak a telivér olasz sportautók. A Ferrari és a Lamborghini vetélkedésében a Lambo új frontot nyit egy négyajtós kupéval. Ennek aligha örül a Panamerával ugyanebben a kategóriában induló Porsche, amely több áttételen keresztül a Lamborghini főtulajdonmosa, de az olaszokat nem könnyű lebeszélni a tervről.

Egyterűs és SUV-s is a Peugeot Prologue

Egyterűs és SUV-s is a Peugeot Prologue

Egyterűs és SUV-s is a Peugeot Prologue


Ha zöld utat kap, 2012-re lehet utcai, megvásárolható modell a négyajtós tanulmányból. Az öt méternél is hosszabb koncepcióautóban a Gallardo V10-es motorja tombol 550 lóerő körüli teljesítménnyel, az első tengely mögé beépítve, ami jó súlyelosztást biztosít. A tanulmányon igencsak durva, elöl 22, hátul 23 coll átmérőjű kerekek lesznek.

Egyterű, másként a Peugeot-tól

A Peugeot szerintünk legizgalmasabb újdonsága a Prologue HyMotion4, amelyről előzetes infókat adott ki a gyár. Érdekes a hajtása, érdekes a koncepciója és érdekes benne az is, hogy a hazai márkakereskedésekben is látható, valódi autó lesz belőle.

Az Insight mellett az üzemanyagcellás Honda és a kis hibrid sportkocsi

Az Insight mellett az üzemanyagcellás Honda és a kis hibrid sportkocsi

A környezetvédelem a fő csapásirány


A feltehetően 3008 néven piacra kerülő modell kívülről szabadidő-autós, de a kompakt egyterűkhöz is közel áll 5+2 személyes utasterével. Hajtáslánca dízel- és villanymotort tartalmaz, utóbbiak minden bizonnyal a hátsó kerekeket hajtják, mint a Lexus RX400h-ban. A dízel 200 lóerős, az elektromos teljesítményéről nincs adatunk, az összfogyasztásról azonban igen: a 109 g/km szén-dioxid-emisszióból kiindulva százon mindössze 4,1 liter a szabványos átlagfogyasztás.

Csütörtöktől Párizsi Autószalon

Mi nemsokára felülünk a repülőre, végignézzük a sajátos színházi kísérletet a maszkok felvételéről, lepontozzuk a stewardesseket és este már a párizsi előpremiereken faggatjuk az illetékeseket. Lesz mit fotózni, mert az autóiparban egyre csak gyorsul a tempó és élesedik a verseny.