Jön az új családi egyterű
Jön az új családi egyterű

Jön az új családi egyterű

Jön az új családi egyterű

Jön az új családi egyterű
Még idén kapható lesz itthon a C4 Picasso
Automata váltóval felszabadul a tér elöl középen
Hatalmas utasteret ígér a Citroën, akár 2 köbméteres csomagtérrel
Fotó megosztása:
Vékony oszlop, jobb kilátás

Az őszi Párizsi Autókiállításon mutatkozik be a C4 Picasso. Az autó egészen hatalmas panoráma szélvédővel könnyíti meg a kilátást, ami az egyterűkben a vastag első oszlopok miatt majdnem mindig problémás, kivéve talán a Renault Espace-t.

A Citroën tervezői is ugyanazt a módszert követték, mint kollégáik a Renault-nál: vékony, de nagyon erős tetőoszlopokat vetnek be. A panoráma napfénytetővel együtt 6,4 négyzetméternyi az üvegfelület, lakótelepen ez már félszobának számít.

A biztonság miatt aligha kell aggódnunk, mivel az utóbbi időben a C4 és a C5 is bekaszálta az 5 csillagot az új Citroënek közül, a C1 pedig kis méretei ellenére egészséges 4 csillaggal távozott a szabványos lezúzás után.

Eltűnik a váltó és a kézifék

A cserélhető illatosító patron a Citroën C4 és a Peugeot 207 után az új Picasso-ból sem marad ki. Ugyanígy a C4-ből jön a rögzített közepű kormánykerék, amelynek csak koszorúja forog. A kézi váltó az eddigi helyén marad, aki viszont felárért megrendeli az új hatfokozatú automatizált kézi váltót, vagy hagyományos automatára áldoz, az autójában egyben felszabadítja a két első ülés közötti területet a műszerfalon.

A hűtött plusz kesztyűtartóban elfér egy 1,5 literes és két félliteres palack. A térnyerésben az automatikusan vagy gombnyomásra működtethető rögzítőféknek is szerepe van, amellyel eltűnt a helyet rabló kézifék.

Elemlámpa és DVD-lejátszó

Sok kis apróságra gondoltak, például az első üléstámlákba épített olvasólámpákra, vagy a megvilágított ajtórekeszekre, amelyek világítása bekapcsol, ha valamiért odanyúlunk. Az első ülések háttámláiba építik be jó pénzért a DVD-lejátszóhoz tartozó képernyőket, vezeték nélküli fejhallgatókkal.

Nem új, de ügyes megoldás a csomagtérben elhelyezett elemlámpa, amely menet közben töltődik. A csomagtér eleve nagy dobás lesz a C4 egyterűben, mert teljesen hátratolt középső és padlóba süllyesztett harmadik üléssorral 576 literes tér marad. A maximális tér 1951 liter, ami közel két köbméter. A csomagtér ezért is ilyen tágas, mert a C4 Picasso méretei kilógnak a kompakt egyterűk közül. Hossza 459, szélessége 183, magassága 166 centiméter. A Zafiránál jó 12 centivel hosszabb a C4 Picasso.

Túlerőben a dízelek

Felárért az autó légrugós hátsó szintszabályozással is kapható, amivel fel-le liftezhető a csomagtérküszöb a könnyebb rámolás érdekében. Ugyanilyen luxusextra a négyzónás légkondicionáló, oldalanként külön szabályozható hőmérséklettel az első két üléssorban.
Három motorral van szó egyelőre. A kétliteres, 143 lóerős benzinesnél vonzóbb alternatíva a 109 lóerős HDi és a 138 lóerős kétliteres dízel. Mindkettőhöz elérhető a részecskeszűrő. Az autóhoz kapható lesz egy berendezés, amely a parkolóhely hosszának felmérésével segíti a beállást. Induláskor a visszagurulást meggátoló fék támogatására számíthat a vezető.

Marad a Xsara Picasso

A konkurencia többféle módon szolgálja ki az 5 és 5+2 személyes egyterűre vágyók igényeit. A Renault kétféle hosszban gyártja a Scénicet, a Mazda, a Toyota és a VW felárért ad plusz két hátsó ülést kompakt egyterűjéhez, míg az Opelnél helyből 7 személy utazhat a Zafirában. A Citroën másként válaszol ugyanerre a kérdésre, ők ugyanis a C4 Picasso mellé megtartják az 1999-ben piacra dobott Xsara egyterűt, amely kezdettől fogva igen sikeres típus.