Rendhagyó szakértői összeállításunkban most Varga Tibor helyett Szörényi András válaszol a kérdésekre. 

Öreg Opel helyett jöhet a Toyota Prius?

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Közeljövőben korosodó C Vectrámat fiatalabb évjáratú kocsira váltanám. Max 7 éves autóban gondolkodom, az évi 15 ezer km, a fogyasztás és a magasabb szervizszámlák miatt se dieselt, se benzinest nem szeretnék, 2013-14-es Priusokban, azon belül 190 cm-em és a minél nagyobb csomagtér miatt Prius+-ban gondolkodom. Ezek a gépkocsik a magas, jellemzően évi kb. 40 ezres futásteljesítmény mellett mennyire megbízhatóak, vannak-e típushibáik 6-7 évesen és mennyire költséges a szervizelésük?

Üdvözlettel, Tibor

Kedves Tibor!

Varga úr egy időközben megoldott technikai hiba miatt nem fért hozzá a kérdésekhez a Vezess felületén, emiatt én próbálok segíteni. Én pont ugyanilyen magas vagyok és meredek háttámlával vezetek, ahogy egészséges és rendesen tart az ülés. Ennek ellenére elférek a sima III-as Priusban is. De a csomagtartó miatt valóba a Prius+ előnyösebb Önnek.

Felejtsük el a turbót, ha használt benzines Škodát akarunk 1

Technikáját nézve a használt Toyota Prius III rendkívül megbízható. 200-300 ezer kilométerrel is meg lehet venni őket, de csak akkor, ha igazolt az olajcserék elvégzése a MEGFELELŐ motorolajjal. A temérdek újraindítás miatt nem szabad eltérni a gyári előírástól, aki a könnyű futást biztosító 0W20 helyett 5W30-as vagy más olajat használ, tönkreteszi a motort. A nem megfelelő olaj eredménye a japán szívó benzines autókat, köztük a Toyotákat 180 ezer km felett egyébként is fenyegető olajzabálás.

Inverterhibára számítson a biztonság kedvéért a használt Toyota Prius III-nál, de az sem általános a III-as Priusoknál. Tehát a legfontosabb az olajcsere 10-15 ezer km után, a megfelelő olajjal és akkor a használt Toyota Prius III megbízhatóan szolgálhat 300 ezer km felett is. Az autó fő baja a lopásveszélyeztetettség, így járművédelemre mindenképpen áldoznék!

Üdvözlettel, Szörényi András

Benzines legyen, kombi és automata!

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Segítséget szeretnék kérni autóvásárlással kapcsolatban. Benzines, kombi, automata váltós autót keresünk, maximum 11 literes városi fogyasztással. A rendelkezésre álló pénzünk 2 millió forint.

Felejtsük el a turbót, ha használt benzines Škodát akarunk 2

Eddig 4 modellben gondolkodtunk:

– Kia Ceed SW
– Hyundai i 30
– Škoda Octavia 1.2 DSG
– Škoda Fabia 1.2 DSG

Legszívesebben az Octavia kombit választaná a család, de én tartok az 1.2-es motortól. Kicsinek találom ekkora autóhoz. Ha esetleg valamilyen más modellt is tudna ajánlani, amire én nem gondoltam, várom a véleményt.

Segítségét előre is köszönöm! Zsolt

Kedves Zsolt!

Tibor egy időközben megoldott technikai hiba miatt nem fért hozzá a kérdésekhez a Vezess felületén, emiatt én próbálok segíteni. A TSI-DSG kombináció 120-150 000 km felett olyan kockázat használtautó-vásárláskor, ami miatt sem a Fabiát, sem az Ocaviát nem tudom javasolni ezzel a motorral. De az 1,4 vagy 1,8 TSI-vel sem, tehát nemcsak az 1,2 TSI fokozottan kockázatos. Ne a motor méretétől tartson, mert a turbófeltöltésnek köszönhetően ereje bőven elég az Octaviához, inkább a javítási költségeitől! Ha kipróbálja, nem lesznek averziói az 1,2 TSI viselkedésével szemben. Jobb, mint az 1,6-os szívó benzinesek és sokkal takarékosabb.

Felejtsük el a turbót, ha használt benzines Škodát akarunk 3

Mivel ezek a Škodák sokat nyújtanak kényelemben, térkínálatban, használati értékben, emiatt a Fabiából keresnék 1,4-es vagy 1,6 literes szívó benzinest az AQ250 kódjelű, nem duplakuplungos automatikus váltóval. Ez hatfokozatú, 300 Nm-re méretezett sebességváltó, tehát nem éri terhelés. Elvileg a gyári olajtöltete a teljes élettartamot kiszolgálja, de ebben nem hinnék, érdemes cseréltetni a folyadékot a gyári előírásnak megfelelőre. Hét liter váltóolaj kell bele. A második generációs Octaviából szintén az 1,6 MPI-t venném, a szívó benzinest, ha talál belőle automatát. A típusról részletesen is írtunk:

Automatikus váltóval a Cee’d és az i30 sokkal jobb megoldás használt autóként a TSI-DSG-s Škodáknál. Itt az 1,4 és az 1,6 literes benzinesnél is vezérműlánc-nyúlásra, szakadásra készüljön fel. A láncos vezérlés megelőző cseréje alig kerül többe egy szíjas vezérlés periodikus kicserélésénél. A JE Cee’dről itt olvashat részletesebben

Üdvözlettel, Szörényi András

A majdnem-Ford Volvo

Olvasónk kérdez 

Kedves Tibor!

Használtautó vásárláson gondolkodunk. Érdekelne a véleményed a Volvo S40-ről. Évjáratból kb. 2001-2004-es autók jöhetnek szóba, 1.6 vagy 1.8 benzinmotorral. Az is érdekelne, hogy hasonló kaliberben milyen autót ajánlanál.

Köszönöm válaszod!

Tisztelettel: Gönczöl Tamás

Szakértőnk válaszol

Kedves Tamás!

Tibor egy időközben megoldott technikai hiba miatt nem fért hozzá a kérdésekhez a Vezess felületén, emiatt én próbálok segíteni.

Felejtsük el a turbót, ha használt benzines Škodát akarunk 5

Sajnos 16-19 éves autókról nagyon nehéz bármi érdemit mondani, mert ennyi évvel a gyártásuk után nem az eredeti tulajdonságaik számítanak, hanem a szervizelésük, karbantartásuk. Gyakorlatilag az, hogy mennyit volt hajlandó áldozni rá a kocsi csekély értéke ellenére a tulajdonos. Az S40-V40-ről itt olvashatsz részletes használtautó-bemutatót

Alternatíva lehet az Opel Vectra második generációja, ha találsz belőle egy nem agyonrozsdásodottat. Mechanikusan a benzinesek jók a B Vectrából, akár az 1,6-os, akár az 1,8 literes. 

Megbízható autó és árban kb. a V40 szintjén van a Suzuki Liana

Saját magamnak ennyire nyomott árszinten az S40 helyett inkább G Astrát vennék vagy az 1999-es modellfrissítés utáni Renault Mégane I limuzint. Sokkal jobbak az 1,4 és az 1,6 literes motorjai, takarékosabb autó és biztonságban sem sorolnám az S40 mögé.

Felejtsük el a turbót, ha használt benzines Škodát akarunk 7

Üdvözlettel, Szörényi András

Kapcsolódó címkék: használt autó szakértő