Aki használt 10-15 éves prémium autó vásárlásán gondolkodik, az jobb, ha becsukja az excel táblát, kukába dobja a költségnaplós füzetet, mert pár év alatt úgyis akkora összegre duzzad a fenntartás, amit nehéz megemészteni. Még akkor is, ha jó az autó, ha pedig egy lerúgott, elhanyagolt darab, akkor ráadásul csak állva eszi a pénzt, és nem használva. Többek között ezt a régi igazságot erősíti meg szakértőnk aktuális olvasói levél válogatásunkban.

Egy használt prémium autó mindenképp pénztemető

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Autóvasárlás előtt állok és sokszor ellentmondásos információkat kapok, ezert fordulok inkább hozzad, mint szakértőhöz.

Több márkájú kocsi is tetszik de a rossz híresztelések ellenére mégis csak nemet autóban gondolkodok.

A következőkben:
– Audi A4
– Bmw 3
– Mercedes C
Benzines is lehet, de a dízel sem kizárt, 2008-2010 évjáratú és 150-200 ezer kilométert futott példányt keresek.

Ezek közül melyik a legmegbízhatóbb? Bar nekem az Audi tetszik a legjobban, de róluk tényleg nagyon rosszakat mondanak főleg a benzinesről.

Köszönöm segítséged!

Szakértőnk válaszol

Kedves Balázs!

Bármelyik prémium márkáról olvasol, általában negatív véleményt fogsz találni. 10 évesen jellemzően már széttaposták őket itthon, vagy tőlünk nyugatra. Az utolsó pár évükben senki nem költött rájuk egy melegszendvics áránál többet, viszont legtöbbször visszatekerték az órájukat.

Aztán megvette a hazánk fia/lánya, szintén alig költött rá, hajtotta fél évet és amikor kihullott alóla a technika, telefröcsögte a netet, hogy milyen hulladék az Audi/BMW/Mercedes… Szerencsére található a piacon jó állapotú példány is, de általában magasabb áron. Ezek gazdái ritkán írják le, hogy elégedettek az autójukkal. Az emberek szeretik csak a rosszat megosztani másokkal.

Nem az a fontos 10 évesen, hogy melyik márka a legjobb, hanem, hogy a konkrét autó milyen állapotban van és hogy Önnek melyik a szimpatikusabb. Ha ez megvan, nézesse át szakértővel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

A használt prémium autóra akkor is sokat kell költeni, ha jó 3

Családi átlag álomautó baráti áron

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

A segítségére lenne szükségem!

Van két gyerekem, őket hordom oviba, iskolába. Olyan autót szeretnék vásárolni, ami tágas,megbízható, benzines és persze nem horror áron van hozzá alkatrész. Legalább 8 évig tudjam használni..

H Astra típust néztem eddig és tetszik még a Mazda3-as szedán is. Átlagban napi 20-30 kilométert mennék, alkalmanként van, hogy többet ezért kell benzines.

Ön melyik típust ajánlaná?
Válaszát előre is köszönöm :
Zsanett

Szakértőnk válaszol

Kedves Zsanett!

Ön megfogalmazta az álomautó tulajdonságait. Szinte mindenki ilyen autót keres. :)

A viccet félretéve jó választás lehet a H Astra. Gombokért van az alkatrész és egyszerű, mint a faék. Persze ennél a típusnál is hamar bele lehet szaladni bontószökevénybe. Nem szétrohadt Mazda 3-at találni olyan, mint tűt keresni a szénakazalban. 10-ből 9 erősen korrodált. Javaslom még a Ford Focust. Itt is előfordulhat rozsda, de kevésbé, mint a Mazdánál és jobb autó, mint a H Astra.

 

Bármelyik típust választja, mindenképpen kérje szakember segítségét a vásárláshoz.  

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Öreg modern Minit?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Varga Tibor !

Mennyire kockázatos vétel egy , már az újkori mini első generációjából származó Toyota motoros dízel mini? A váltó széthullása ez esetben is fennáll, vagy a dízelek Toyota váltóval készültek?Tudomásom szerint e motorokkal szerelt Minikben nincs részecskeszűrő , jól tudom-e? A szokásos dízel gondokkal tisztába vagyok , de a családba egy 90 lóerős dízel Toyota Yaris 200 000 kilométer alatt fékbetéteken, tárcsákon, és hosszbordás szíjon, feszítőgörgőn kívül nem kért mást. Ennél a típusnál hol kell keresni rozsdát , általánosságban milyen a Mini korrózióvédelme?

Köszönettel Gábor

A használt prémium autóra akkor is sokat kell költeni, ha jó 5

http://www.autogaleria.hu –

Szakértőnk válaszol

Kedves Gábor!

Minit venni nem csak a motor miatt kockázatos. A Motor sem egyezik meg a Yarisokba szerelt erőforrással. A Miniben 16 szelepes motor dorombol. A sebességváltó nem Toyota és előfordulhat váltóhiba. A futómű fenntartása is felemészthet nagyobb költségeket. Az első generáció hajlamos a rozsdásodásra jellemzően az alján. Gyakori a fém fékcsövek korróziója is.

Amennyiben ilyen autó vásárlásán gondolkodik, mindenképpen nézesse át szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Forrás: Vezess
Kapcsolódó címkék: használt autó szakértő tanács