Én még nem láttam ilyennek Gablini Gábort. Autószerelő műhellyel kezdte 1988-ban, majd jött az új Peugeot-k forgalmazása, aztán a márkapaletta bővítésével a Nissan-, a Hyundai- és a Kia-modellek értékesítése. Az ezredforduló után a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke lett, 2003-tól immár nemzetközi pozícióba emelkedett (alelnök, Peugeot-Márkakereskedők Európai Szövetsége).

Közben évről évre pörgött, hasított, vagonszámra termelte a lóvét itthon a piac, majd 2009-ben fájdalmasan összezsugorodott, de ő vitte tovább a bizniszt. 2018-ban immár 17 milliárd forintos bevételt csinált a cégcsoportja, 3 százalékos profit mellett. „Hülyék vagytok, hogy ilyen komoly összegből csak ennyit vesztek ki” – idézi fel a jobbkeze, Kovács Farkas Tamás a bankár haverjai által szemére vetett kritikát.

Gablininek azonban az autó a szerelme, és most csúcsra ért. Nem üzletileg, habár 2-3 év múlva már milliárdos összeggel tolhatja meg a szekeret új márkája, nem darabszámban, hiszen 20-30 autóval ad majd el többet éves szinten, hanem presztízsben. Szolgáltatási minőségben.

Egyszerű autórajongóként együtt örülhetünk vele: a Vezess kérdésére elárulta, 2020. május elsején nyit az Aston Martin legelső szalonja a régióban, az M3 kivezetője melletti épületkomplexum átalakításával.

Az Astonnal egy 106 éves múlttal rendelkező, ritka kivételként még nagyrészt független luxusautó-gyártó jelenik meg Magyarországon csodaszép termékeivel. A méregdrága sportkocsikból (plusz a leendő SUV-ból)  szó szerint csak a felső tízezernek is mindössze az egy százaléka vásárol majd.

„Ez más szint, ez más liga” – kommentálta Gablini a megállapodás aláírását, majd hozzá tette, a luxusszegmensbe lépéssel új kultúrát kell kialakítani. Thomas Kiesele, a brit márka európai elnöke és csapata két esztendővel ezelőtt kezdte átvilágítani a magyarországi autókereskedelem jelentősebb szereplőit

Gablini hosszan, némileg meghatottan és meglepően őszintén beszélt arról, komoly dilemmát jelentett eleinte számára, hogy egyáltalán felmerült a nevük az Aston Martin lehetséges régiós képviselőjeként. Ma már boldog, hogy ezt a másfajta értéket ők képviselhetik majd

A leendő szalon az M3-as kivezetője melletti, jelenleg éppen átalakítandó 1800 négyzetméteres épületükben lesz 300 négyzetméteren. Ez nagyjából a duplája a nemrég megnyílt, részben rivális Bentley Szerémi úti szalonjának. A Vezess kérdésére Gablini Gábor elmondta, hogy több százmilliós lesz a beruházás, ez az ő költségük. Az Aston Martin a marketingköltségekbe és a képzésbe száll be

Kétállásos márkaszerviz épül a szalon mellé, amely várja az országba szürkeimporttal bekerült mintegy 20-30 használt Astont is. Kereskedésükben egy értékesítő lesz, mondta a márka leendő hazai vezetője, Kovács Farkas Tamás. Szerkesztőségünk információi szerint a Nissan GT-R korábbi értékesítője árulja majd az Astonokat

A budapesti szalon, és iroda egyúttal dél-kelet-európai régiós központ lesz, amely kiszolgálja Szlovéniát, Horvátországot, Szerbiát, Bosznia-Hercegovinát és Albániát is

Thomas Kiesele szerint hét új modellt vezetnek be az elkövetkező években, és a gran turismóktól a sportkocsik irányába tesznek új lépéseket. A márka jövőjét nagyban befolyásoló leendő szabadidő-autójukról egyáltalán nem beszélt

Jelenleg négy modellből áll a kínálat: a DB11, az ötajtós Rapide, az alapmodell Vantage, és a képen éppen V12-esét felfedő csúcsmodell DBS Superleggera (ebből a nyitható tetős Volante jött el a sajtóeseményre)

Ehhez jön a pár darabos hipersportautó Valkyrie (már mind elkelt), valamint a 155 példányban készülő Rapide, és a DBX projektnéven futó SUV – ezekről tudunk

Érdekes karbon légterelők

725 lóerő, 900 Nm

Ők is felírják a motort kézzel összeszerelő, és érte felelős szerelő nevét a blokkra

A Gablini cégcsoport öt márkából 2000 új autót értékesített 2018-ban itthon, míg az Aston világszerte 6441-et, ami 26 százalékos emelkedés volt 2017-hez képest. Az értékesített autók átlagára 141 ezer angol font volt

Gyönyörű a DB11 sziluettje is

Nem kevésbé a részletei

Mind a négy, Budára elhozott modell fara más, mégis tipikus Aston

Példásnak tűntek az illesztések és főúrinak az anyagok – nem volt ez mindig így a komoly árcédulák ellenére

Érintős a klímakezelő

Remek fogású a kormány, és rengeteg kapcsolót pakoltak rá

A dán Bang and Olufsen szállítja az audiót

Vicces a csavarfej jobbra

Tavaly a kamat- és adófizetés, valamint az amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 20 százalékkal, 247,3 millió fontra emelkedett a cégnek, míg a bevétele 25 százalékkal, 1,1 milliárd fontra ugrott. Ennek ellenére e hét szerdán a brit szaksajtó azt írta vezető hírként, hogy a 2019-re előre jelzett 7100-7300-zal szemben most már csak 6300-6500 autó idei értékesítésével számolnak

Ez már a belépő modell Vantage, amelynek – bréking – van egy ronda része. Az orra

A 20-as felnije viszont szexi

A fara szintén, nagyon is

Hátul a parkolóban találtam meg a főnök autóját, bár kötve hiszem, hogy elöl utazott Kiesele úr. 2010-ben beültem hátra egy Rapide-ba, azóta is fáj a lábam, mégis nekem ez kellene az összes Aston közül, hiszen az ötéves kisfiam elférne hátul. Nincs is jobb egy családi Astonnál

Lesz belőle villanyos is

A Porschétól a Lambóig iszonyatos pénzeket termelt a saját SUV piacra dobása, az Aston is kaszál majd. Már hónapok óta tesztelik a DBX prototípusát – Magyarországon is ez lesz majd valószínűleg a legnépszerűbb modell 2-3 év múlva