Hogy vagy? Sikerült kigyógyulnod a legutóbbi kínai hétvégén összeszedett, Magyarországról nézve meglehetősen szokatlan betegségedből?

Igen, köszönöm, most már jobban vagyok. Meglepően erős szmog fogadott Kínában, már az érkezés után légúti problémáim akadtak, de mióta hazaértünk, kezdek kijönni belőle.

Ezt leszámítva is küzdelmes éved volt a WTCR-ben. Mindjárt itt a szezon vége, hogyan értékeled?

Első esztendeje ez a szériának, minden új, ezért az év elején kitűzött legfontosabb célunk a fejlődés volt. Ez sikerült is, aminek a kicsúcsosodása a Slovakia Ringen elért második helyem lett. Az élcsapatokhoz képest nagyon szerény a költségvetésünk, és sűrű a mezőny közepe, csak pár tized választja el egymástól a versenyzők többségét. Sajnálom, hogy többször már nem sikerült az időmérőn az első 10-be kerülni, ami pole-közeli indulással járt volna.

Volt mit ünnepelni a szomszédba elutazott magyar szurkolóknak

Sokakat meglepett az a 2-ik hely Szlovákiában, nyilván a szezonod fénypontja volt. De mit tartasz a mélypontjának?

A Nürburgring, sajnos. Abszolút kedvenc pályám, és hiába küzdöttünk, egyszerűen nem tudtunk úgy menni, ahogy szerettem volna. Nem jöttek a köridők, és sajnos a mai napig nem tudjuk az okát. Az ott nagyon fájt.

Kedvenc előzésed az évből?

Marokkó, Tom Coronel megelőzése. Talán azért, mert az első vébés előzésem volt. Mondanám még a Slovakia Ringet, ahol a helyi menőt, Homolát előztem meg a hazai közönsége előtt.

Ki lehet mondani, hogy a mezőny második felében ti külön bajnokságot vívtok?

A leggyorsabb autókba pakolt büntető-súlyokkal a szervezők szorosabbá kívánják tenni a versenyeket, de hiába teljesítünk erőn felül, így sem könnyű.

Két bajnokság?

Az élmenő Michelisz Norbit iszonyúan visszafogják a súlyok, nektek viszont segítség lehet. Célravezetőnek tartod ezt a módszert?

A szezon elején azt mondta nekem Francois Ribeiro promóter, hogy mi versenyzők erről ne nagyon beszéljünk. Szerinte ez egyszerű matematikai képlet alapján kialakított rendszer. Őszintén szólva nem nagyon tudom elképzelni azt a képletet, amely mondjuk ennyire visszafogja a Hyundai-okat, mint azt látjuk. Jó a szándék, de én ezt igazságosabban is tudnám működtetni.

Kérlek, rakd sorba az autókat.

Hyundai, Honda, aztán a Cupra-Audi-Golf hármas. A végén a Peugeot és az Alfa.

Balra a csapattulajdonos, Zengő Zoltán

Nálad ki az öt legjobb versenyző?

Michelisz, Müller, Björk, Guerrieri.

Csak négy?

Hát…, még ott van a Tarquini.

Ötödiknek említetted, holott jóval Michelisz Norbi előtt van a csapattársaként. Sőt, ő vezeti a bajnoki összetettet.

Nem olyan gyors, mint Michelisz vagy Björk, szerintem ők ketten küzdenek most a legjobban. Tarquininak már nem kell bizonyítani, ezért nem ugrott be a neve. Ő már a gyerekének tartja a Hyundai-t, kicsit fentről nézi az egészet.

Ha jól számolom, ő már évek óta Forma-1-es pilóta volt, amikor te még meg sem születtél. Na, de ki lesz a bajnok?

Björk.

Verseny előtt a két Cupra

37 nevet tartalmaz a WTCR jelenlegi ponttáblázata, amin a 24-ik helyen állsz. De hányadik legfiatalabb vagy a 23 éveddel a mezőnyben?

Nem is tudom pontosan, a három legfiatalabban benne vagyok.

Azért kérdezem, mert kíváncsi vagyok: ha ma egy 5-6 éves fiú édesapja olvassa az interjúnkat, és eldönti, autóversenyzőt farag a fiából, te milyen tanácsot adnál nekik? Honnan a legkönnyebb eljutni egy ilyen szintű nemzetközi bajnokságba?

Én még gokartból ültem át autóba, de a mai gyerekek többsége szimulátorozik. Rendkívül nívós bajnokságok vannak, amelyek legjobbjait a csapattulajdonosok is figyelik. Innen könnyebben, kisebb anyagi ráfordítással lehet kiemelkedni.

Te hogyan tudsz kiemelkedni, előrébb lépni a saját bajnokságodban?

Előzetes tesztek nélkül nehéz volt a WTCR első éve, számunkra minden új volt. Viszont jövőre eltűnhet ez a korábbi előnye a gazdagabb csapatoknak, hiszen most már nekünk is vannak adataink, tapasztalataink a pályákról, úgy megyünk mindenhová, hogy vannak előzetes beállításaink. Ez segíthet jövőre előrébb lépni. Ráadásul jelenleg is folynak tárgyalások leendő új támogatókkal.

Időmérőn kilyukadt hűtő cseréje

Végül engedj meg néhány személyesebb, rövidke kérdést. Mi a kedvenc autómárkád a Cuprán kívül?

Mindig a VW-konszern autóit szerettem. Egyértelműen németautó-párti vagyok.

Kedvenc autóverseny-szériád a WTCR-en kívül?

Stadium Super Trucks.

Az zseniális, én is imádom.

Ja, ha jönnek Európába, biztos elmegyek megnézni testközelből.

Ki a kedvenc autóversenyződ a WTCR-en kívül?

Alex Zanardi.

Kedvenc sportod az autóversenyzésen kívül?

Hegyi kerékpár, mátrai gyerek vagyok.

Kedvenc városod külföldön?

Nagyon nagy Amerika-fan vagyok, de ott még nem jártam, így Amszterdamot mondom.

Kedvenc étel?

Sok mindent szeretek, túl sokat is. Nehéz választani, de egy jó halászlé azért üt mindent.

Kedvenc ital?

(Itt gondolkodik a leghosszabban.) Alkoholt nem mondok, legyen a jeges tea.

Itthoni kedvenc elfoglaltságod, ami nem kapcsolódik az autóversenyzéshez?

Hát, az én életemben minden az autóversenyzés körül forog, így alig tudok mit mondani. Talán a bicajozás a városban, a Kossuth tér környékén, a rakparton.

Jövőre több lesz a mosoly