Bruttó 2.140.785.000 forintért vásárol két közbeszerzés eredményeként 250 darab Suzuki Vitarát az ORFK – tudta meg a Vezess. Az autók ára darabonként bruttó 8.563.140 forint.

A 8,56 milliós ár tartalmazza a dízelmotoros, GL+ felszetreltségű szabadidő-autókat, járművenként négy darab kerékre szerelt téli gumit, valamint a megkülönböztető jelzéseket, a rendőrségi matricákat, és az egyéb kiegészítő rendészeti eszközöket, és mindezek felszerelését – közölte kérdésünkre az ORFK.

Jelenleg a Suzuki budaörsi központjánál alakítják rendőrautóvá a Vitarákat

A rendőrautósított SUV-ok megvásárlása mellett a beszerzés része még egy 582.930.000 forintos szervizcsomag is. Az 5 évig (vagy 200 ezer futott kilométerig) élő gondoskodás költsége járművenként és havonta bruttó 38.862 forint.

7,11 millió az autó listaára

Benzinzabáló összkerekes Mercedesek és 313 lóerős Audik után ezúttal igazi népautót vásárol a rendőrség: 2017 első felében 2716 darabbal Suzuki Vitarából helyeztek a legtöbb személyautót üzembe Magyarországon. Az Esztergomban gyártott kompakt SUV sikere mögött nagyrészt kedvező ára áll, ez a kategóriája legolcsóbbja.

Három fokozatban állítható (de diffizár és felező nélküli, AllGrip névre keresztelt) összkerékhajtással, alufelnikkel veszi a rendőrség a Vitarákat

Böngészve a Suzuki hivatalos oldalát kiderül, hogy a Vitara kínálatát nyitó GL listaára 4,59 millió forintról indul, az efölötti – és a rendőrség által most vásárolt – GL+ felszereltség 4,91 millióról. Ez még benzines, az ORFK közbeszerzésén nyertes dízelmotoros, kéziváltós, 4×4-es változat már 7,11 millió forintról indul.

Jóval a listaár alatt odaadják az új autókat

Sorozatunkban újautó-vásárlónak kiadva magunkat kiválasztjuk egy-egy kategória népszerű modelljeit, és álnéven megversenyeztetjük a kereskedők ajánlatait. Célunk, hogy kiderüljön, mekkora engedményt lehet kicsikarni egyes új autókra, amivel segítjük olvasóink közül a szerencsés, vásárlás előtt állókat.

Az eddigi cikkekből kiderült, hogy az általunk kiválasztott kereskedések
– 3,5 millió körüli kisautónál bő 600 ezret elengedtek a listaárból,
– 6,4 milliós kompaktból 1 milliónál is többet,
– míg 15 milliós prémiumszedánból 2,5 milliót sikerült alkudni.

A rendőrség Suzuki-vásárlása természetesen nem így, egy magánszemély alkudozása után történt, közbeszerzés volt.

Újabb, hatalmas vásárlás jöhet

A rendőrautóvá alakított Suzukik tervezett átadási ideje a harmadik negyedév, kérdésünkre az ORFK annyit közölt a jövőjükről, hogy a rendészeti terület veszi majd használatba a kocsikat.

Nagyon úgy tűnik, hogy ezen a 250 darab új rendőrautón felül lesz még újabb vásárlás, nem is akármilyen, ugyanis az állami járműbeszerzéseket többnyire intéző Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) nemrég kiírt egy gigantikus közbeszerzést.

A rendvédelmi szervek és honvédelmi szervezetek részére gépjárművek beszerzése néven futó projekt közzétételi dátuma 2017. május 22. volt, kerete brutális, nettó 45 milliárd forint. Az ajánlatkérés 14 kategóriába sorolja a járműveket, szerepelnek benne mások mellett alsó-középkategóriás ügyintézői személykocsik, speciális rendőrautók és terepjáró képességű személyautók is. Ajánlatot kategóriánként külön lehetett tenni (100-500 millió forint), feltétel volt, hogy a pályázó cég az elmúlt három évben adott el ilyen járművet, és limitált az átlagos üzemanyag-fogyasztás is 6,5 litertől 10,5-ig.

Sokáig nem nyert, újabban tarol a Suzuki?

Két és fél éve örömmel közöltünk fotókat a budaörsi Suzuki-központnál rendőrautós sorsukra váró Swiftekről, hiszen addig a 150 darabos bűnügyi-ügyintéző flottáig nem igazán sikerült az olcsó, takarékos, összességében jó ár-érték arányú márka autóinak nagyobb rendőrségi közbeszerzést nyerni.

Nem kaptak fényhidat

Meg is kérdeztük akkor a rendőrséget, hogy a Suzukik sikertelenségnek mi volt az oka korábban. „A közelmúltban nagyobb tételben nem került sor Suzuki gyártmányú gépjárművek beszerzésére. A kiírásokban megfogalmazott elvárások mindegyike a rendőri feladatellátást szolgálja. A műszaki paraméterek meghatározásának az állami normatíva előírásaira kell figyelemmel lennie, mint a kötelező felszereltség, továbbá méretkategóriák. A rendőrség az utolsó kérdését illetően nem folytat adatgyűjtést arra vonatkozóan, hogy melyik forgalmazó miért nem tett vagy tehetett ajánlatot.”

Azért Mercik és Audik is kellenek

Az új Vitarákkal egyre cifrább a magyar rendőrség járműparkja, korábban jellemzően Fordok, Opelek, Skodák, és valamennyi Suzuki mellett szép számban Mercedesek, valamint Audik is bekerültek a flottájukba. A legutóbbi hatalmas rendőrautó-beszerzést 2015 elején több átadási ünnepség kísérte, akkoriban 1587 darab új járművet kapott az ORFK.

Háromból kettő német prémium

A hírekben annyi szerepelt, hogy 9,4 milliárdot fizettek a kocsikért, a költségvetési keretből jött 7,2 milliárd, az EU által finanszírozott Külső Határok Alapból 2,2 milliárd. De hogy pontosan mennyi forintért vették például a 313 lóerős Audikat, a mezei ügyintézők Suzuki Swiftjeit, vagy a járőrök szép új Mercedeseit, nem részletezték.

A Vezess akkor megszerezte, és közzétette az ORFK és a közbeszerzésen nyertes pályázók szerződéseit. Cikkünkben elárultuk a különféle autók valós vételárait, és a havi szervizköltségeiket is. Sőt, segítőkész rendőrökkel a kocsikba is beültünk, mentünk velük. Itt a forintos összegek és a fotók a kocsik összes belső titkáról!