Már mindenki nagyon várta, hiszen kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után érkezett meg a legújabb Mazda MX-5-ös. Könnyebb, rövidebb, laposabb és teljesen másként fest, mint a korábbi MX-5-ösök.
Mi már ültünk benne: Új MX-5
Itt még takaró alatt pihen az új MX-5-ös
Itt még takaró alatt pihen az új MX-5-ös
Fotó megosztása:
Az első kép, már ruha nélkül
Az első kép, már ruha nélkül
Fotó megosztása:
Kurtább lett a tengelytáv is, most 2315 milliméter
Kurtább lett a tengelytáv is, most 2315 milliméter
Fotó megosztása:
Formás fenék, olaszos lámpatesttel
Formás fenék, olaszos lámpatesttel
Fotó megosztása:
Pont szemből nem lehetett lefényképezni, mert egy ótvarnagy vasoszlop állta az ember útját
Pont szemből nem lehetett lefényképezni, mert egy ótvarnagy vasoszlop állta az ember útját
Fotó megosztása:
Álmos, még bedagadt szemekkel néz a világba
Álmos, még bedagadt szemekkel néz a világba
Fotó megosztása:
Vágott szem
Vágott szem
Fotó megosztása:
A hátsó lámpatest jó bonyolult lett
A hátsó lámpatest jó bonyolult lett
Fotó megosztása:
Szokatlan, megosztó lámpaforma
Szokatlan, megosztó lámpaforma
Fotó megosztása:
Ez is a hátsó lámpa
Ez is a hátsó lámpa
Fotó megosztása:
Igazán szép részlet
Igazán szép részlet
Fotó megosztása:
A kertek index a múlté, ez van helyette
A kertek index a múlté, ez van helyette
Fotó megosztása:
Kulcs nélkül is nyílik
Kulcs nélkül is nyílik
Fotó megosztása:
Külső tükör
Külső tükör
Fotó megosztása:
Azt az ablakívet nézzék!
Azt az ablakívet nézzék!
Fotó megosztása:
Dupla csövű kipufogó
Dupla csövű kipufogó
Fotó megosztása:
Kis műanyag izé
Kis műanyag izé
Fotó megosztása:
16 colos, emberi méretű kerekek
16 colos, emberi méretű kerekek
Fotó megosztása:
Sportos hangulatú utastér
Sportos hangulatú utastér
Fotó megosztása:
Kerek légbeömlő
Kerek légbeömlő
Fotó megosztása:
Sportos, könnyed ülések
Sportos, könnyed ülések
Fotó megosztása:
Csak fel és le állítható a kormány
Csak fel és le állítható a kormány
Fotó megosztása:
7500-től kezdődik a fordulatszámmérőn a piros szakasz
7500-től kezdődik a fordulatszámmérőn a piros szakasz
Fotó megosztása:
Kerek, tekergetnivalók
Kerek, tekergetnivalók
Fotó megosztása:
A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is
A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is
Fotó megosztása:
Hatfokozatú kéziváltó. Lesz automatikus is
Hatfokozatú kéziváltó. Lesz automatikus is
Fotó megosztása:
Csak az egyik ablakemelő automata
Csak az egyik ablakemelő automata
Fotó megosztása:
Öööö...
Öööö...
Fotó megosztása:
Ízléses részletek a belsőben
Ízléses részletek a belsőben
Fotó megosztása:
Állítólag keménytetős változat is lesz belőle, de mégiscsak ez az igazi
Állítólag keménytetős változat is lesz belőle, de mégiscsak ez az igazi
Fotó megosztása:
Állítólag keménytetős változat is lesz belőle
Állítólag keménytetős változat is lesz belőle
Fotó megosztása:
Csukott tetővel is remekül fest
Csukott tetővel is remekül fest
Fotó megosztása:
Csukott tetővel is remekül fest
Csukott tetővel is remekül fest
Fotó megosztása:
Csukott tetővel is remekül fest
Csukott tetővel is remekül fest
Fotó megosztása:
Vicces, mély üreg a csomagtartó
Vicces, mély üreg a csomagtartó
Fotó megosztása:
Elegáns zsanér
Elegáns zsanér
Fotó megosztása:
Mély, nagynak látszó csomagtartó
Mély, nagynak látszó csomagtartó
Fotó megosztása:
Mély, nagynak látszó csomagtartó
Mély, nagynak látszó csomagtartó
Fotó megosztása:
Hosszában beépített motor, váltó, majd a kardán és végül a hátsókerék-hajtás
Hosszában beépített motor, váltó, majd a kardán és végül a hátsókerék-hajtás
Fotó megosztása:
Egymás mellett a három, korábbi kivitel
Egymás mellett a három, korábbi kivitel
Fotó megosztása:
Egymás mellett a három, korábbi kivitel
Egymás mellett a három, korábbi kivitel
Fotó megosztása:

Itt még takaró alatt pihen az új MX-5-ös
Barcelonában vagyunk, a Mazda Space névre keresztelt palotában. Ebben az évekig romos épületben alakította ki a Mazda a saját, minden egyedi igényt kielégítő rendezvényközpontját. A jövőben ezen a több ezer négyzetméteres, több szintes, gyorsan átalakítható exkluzív helyszínen fogják levezényelni a márka európai rendezvényeit, céges továbbképzéseit. Az új MX-5-ös bemutatója az első komolyabb program itt. A bemutató elmebeteg időben, hajnali 3-kor zajlott, amikor Európában aludni szokás.

Az első kép, már ruha nélkül
A világszerte egy időben zajló parádét az amerikai életritmushoz igazították, hiszen a legtöbb Mazda MX5-öst ott adták el – 443 ezret a globálisan értékesített 935 ezerből. Szerencsére a puhányabbak kedvéért van egy pótbemutató is, szerényebb tömeggel, kisebb bulival, de több tapogatási, nyomkodási lehetőséggel.
Külső
Az MX-5 képeit nézegetve a szerkesztőség 9:2 arányban úgy érzi, hogy többet is ki lehetett volna hozni az új formából. Főleg az orr-résszel nem voltak megbarátkozva a kollégák, ők valami olyasmit vártak, mint amit a Mazda3-as és a 6-os nyújt.
Az Autó Magazinnál korábban valahogy ilyennek képzelték el a jövő MX-5-östét. Nem jött be a tipp.
Mentségükre szóljon, hogy egyikük sem látta még élőben az autót, csak fotókon. És fotón közel nem néz ki olyan jól, mint igazi, kézzel fogható autóként. De persze ez erősen szubjektív dolog, majd mindenki eldönti maga, amikor jövőre, az első autók megérkezésekor elballag egy Mazda kereskedésbe nyálat csorgatni.

Formás fenék, olaszos lámpatesttel
Ami nagyon feltűnő, hogy a klasszikus MX-5-ös dizájnelemek, amelyek az első generációs autó bemutatása óta kitartóan minden szérián megjelentek, mára eltűntek. Így a jellegzetes, kerek oldalindex, a motorháztető domborulata, vagy a szintén generációkon keresztül nagyjából ugyanolyan formákból építkező hátsó lámpatest is elveszett.

A hátsó lámpatest jó bonyolult lett
A legújabb MX-5-ös kissé agresszívabb lett, a jól megszokott gömbölyded, barátságos vonalak helyett egy keményebb kiállású, vagányabb kocsi ácsorgott a frissen elkészült rendezvényközpont porondján.
Míg egy új modell bevezetésekor általában arról hallani, mennyivel nagyobb, tágasabb lett a frissen érkező járgány, addig az MX-5-ös 8 centivel rövidebb, 1 centivel alacsonyabb és a tengelytávja is kurtább lett 15 milliméterrel. Egyedül a szélessége nőtt egyetlen centiméterrel. Azt viszont, hogy a korábbi tömegből hogy tudtak egy mázsát lecsippenteni, el sem tudjuk képzelni. Pedig a sajtóanyag szerint így van.

7500-től kezdődik a fordulatszámmérőn a piros szakasz
Technika
Túl sok információt nem árultak el a részletekről, mindössze annyit lehet sejteni, hogy 1,5 és 2,0 literes, hosszában beépített benzinmotor lesz a kocsiban, amelyhez újonnan fejlesztett hatfokozatú kéziváltó csatlakozik. Lesz belőle automatikus is, szintén 6 fokozattal, de ez nem a Skyactiv sorozatból származik majd.

A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is
A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is
Beltér
Az MX-5-ös beltere is teljesen megújult. Jó hír, hogy ebben a generációban már a magasabb emberek is kényelmesen elférnek, legalábbis 190 centiig biztosan nem ér bele a fej a tetőkárpitba. Bár csak az egyetlen kiállított járgányba tudtunk beülni, de az ülés kényelmes, a műszerfal is dögös lett, és a szellős, de gombokkal gazdagon megszórt kormány is klassz darab. Kár, hogy tengelyirányban továbbra sem állítható, csak fel és le. Ránézésre a csomagtartó is nagyobb, mélyebb, jobban használható lett.

Csukott tetővel is remekül fest
Ami kevésbé tetszett, hogy a kiállított autóban néhány helyen könnyen karcolódó műanyagot találtunk – ilyen van az ajtó egy részén és a kormány környékén is – de bízhatunk benne, hogy ez még nem a végleges kivitel.
Mikor jön?
A negyedik generációs Mazda MX-5 gyártása 2015-ben kezdődik és szerencsétlen módon hozzánk éppen nyár végére fut majd be. Árakról még szó sincs. Addig is számoljuk, mennyit kell még aludni, hogy a sportos, könnyű, évtizedek óta parádés vezetési élményt nyújtó kis sportkocsi legújabb változatát is kipróbálhassuk.
Neked tetszik? Dögös lett, vagy neked a korábbi stílus jobban bejött?
2 szavazat - átlag: 10.00 (10-ből)
Neked tetszik? Dögös lett, vagy neked a korábbi stílus jobban bejött?