Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásában három Lada bizonyítja, hogy igenis, itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! A cikksorozatot Facebook oldalunkon osztottuk meg, és már az első beküldött autó nem hagyott kétséget afelől, hogy itt a helye a cikkben.
Gábor fehér 2106-osát csak hozzá hasonló érdekes típusok követték, de végül úgy alakult, hogy három különböző Lada is összegyűlt két nap alatt, így most ezekkel indul útjára a sorozat.
Ezeröcsi, némi tuninggal!
Gábor Lada 2106-osáról profi képeket küldött, és az albumot lapozgatva csak nőtt bennünk a kíváncsiság, ezért pár kérdéssel fényt derítettünk az autó háttértörténetére is.


Olvasói Verdák – A Lada örök, és elpusztíthatatlan!
Olvasói Verdák – A Lada örök, és elpusztíthatatlan!





























Módosítások, tuning: akad pár árulkodó részlet, kipufogóvég, sötétített ablak, felnik? – Rengeteg munka van benne! A motor az majdnem gyári, 1 mm van síkolva a hengerfejből, de kapott programozható gyújtást MAP -szenzorral, elektromos tápszivattyút. Elöl-hátul KONI állítható lengéscsillapítók felelnek az úttartásért és rozsdamentes hátsó dobból szól az igazi Ladákra jellemző karcos motorhang.

A ködlámpák sokat dobnak az összképen, lelki szemeink előtt máris látjuk a Mecsek Rali egy gyorsasági szakaszán, kilinccsel előre csapatva…
Végül, aki fellelkesült a téma iránt megnézheti ezt a videót, ami megmutatja tényleg mekkora meló volt eljutni erre a szintre.
A Gonosz Orosz
Második példánk már a jóval elterjedtebb széria tagja. Zoltán “kockája” még nincs abban a korban, hogy komoly restaurálási alap legyen, inkább csak a mókát szolgálja. De amikor december elején leesik az első hó, garantált a fülig érő vigyor ezzel a Gonosz Orosszal!
“Sziasztok! Az olvasói rovatba szeretnék én is pár fotót küldeni az autómról. 1989-es évjárat, versenyautónak készül. Ami eddig benne van az autóban: r4 (sírós váltó), keményített futómű, sport kipufogórendszer, optikai tuning. A Gonosz Orosz névre hallgat! Remélem tetszik majd mindenkinek, aki szereti a típust. Köszönöm hogy kirakjátok!”

Ennél olcsóbban hátsókerékes, szórakozásra való gépet nem igen találunk. Egyszerű, sokan sok helyen értenek hozzá, nem csoda, hogy népszerű
Csábító vörös veterán
A trió végére hagytuk a Róbert által beküldött gyöngyszemet. Ez a Zsiguli bizony OT vizsgával büszkélkedhet! Róbert egy igen korai (1973-as), 85 000 km-t futott Ezerkettessel csatlakozott a Veterán Lada egyesülethez. Karosszériamunka nem volt az autón, csak a 40 év alatt szerzett horpadások, karcok miatt üveg alatt körbe lett fényezve. Nagyon kevés korai piros 1200-es maradt fenn…
Nézzétek végig a képeket, makulátlan az autó, ebben a színben pedig egyenesen csodás, komoly birtoklási vágyat gerjeszt. (fotók – Hertelendy Tamás)

Az ilyen találatokra le kell csapni, mert már ritkák akár a fehér holló! Korai, keveset futott, kiváló alap arra, hogy ebben a formában maradjon fenn az utókornak

Ez volt a hetvenes évek álom-utastere, és ha tudjuk milyen autókat lehetett még beszerezni a KGST piacon, akkor meg kell hagynunk joggal vágyott erre az autóvásárlásig eljutó átlagember

