A Ssangyong sosem volt széles körben ismert márkanév hazánkban. A terepjárókra szakosodott dél-koreai gyártó termékei főleg retinaszaggatóan rút formatervüknek köszönhetően maradtak meg halvány emlékként a köztudatban.

Német technika, indiai pénz

Pedig a Mercedes alapokra épített, jó ár-érték arányt képviselő valódi terepjáró képességgel megáldott típusok nem számítottak ráfizetéses vételnek. A válság azonban a gyártót és a hazai képviseletet is megtépázta, 2009-ben megszűnt a hivatalos értékesítés Magyarországon.

A Ssangyong bizonytalan helyzetén egy tőkeerős befektető az indiai Mahindra segített. A vezetés, gyártás maradt Dél-Koreában, de a pénzügyi irányítás átkerült az új tulajdonosok kezébe. Az itthoni értékesítés is beindult, a Saab bukása után majdnem márka nélkül maradt Polar Mobil tulajdonosa, a Wallis csoport kapta meg az értékesítés jogát.

Megjelenésében tovább fejlődött a Rexton W, a frontrész teljes átfazonírozáson esett át.

A normalizálódó helyzet lassan magával hozta a márka megújulását, aminek legéleterősebb jele a teljesen új fejlesztésű Korando. A hobbiterepjárók piacára készült típust már több próbáltuk, és meglepően kellemes benyomásokkal szálltunk ki a vezetőülésből.

A teljesen új fejlesztésű Korando mellett most a modellpaletta másik tagjával a Rexton W-vel ismerkedtünk egy rövid menetpróba erejéig.

Sosem lesz hattyú, de már nem rút

A ráncfelvarráson átesett típus elődjéből kószál még néhány darab a hazai utakon. A 2001-2005 között gyártott robusztus SUV emészthető megjelenésével kiemelkedett a Ssangyong kínálatából, ezért ésszerű döntés volt átmenteni a megújulás első időszakára.

Megjelenésében tovább fejlődött a Rexton W, a frontrész teljes átfazonírozáson esett át. A mai trendnek megfelelően szögletesebb formát kaptak a LED nappali menetfénnyel felszerelt fényszórók, a márkajel pedig a hűtőrácsra költözött. Nem lett ellenfele az agresszív, szúrós tekintetű német ellenlábasoknak, de a hasonló méretű japán modellek mellett megállja a helyét.

A belső felett eljárt a kor, high-tech kütyüknek nyoma sincs, a kényelemre viszont nem lehet panasz

A sportosságot, dinamizmust felesleges is lenne erőltetni, mivel a Rexton vérbeli, klasszikus terepjáró, néhány tulajdonságát tekintve luxusszintű beltérrel. Alvázas felépítése, 25 centiméteres hasmagassága, kitűnő terepszögei nem csak a padkára parkolásra teszik alkalmassá. Mindehhez jön a kapcsolható összkerékhajtás, valamint a felező, így képességeit tekintve tényleg a Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero vadászterületére téved a Rexton W.

Régi vágású extrák tömkelege

A biztos technológiai alapot a Mercedes rokoni szálakkal rendelkező alkatrészek adják. A Rexton orrában szolgáló kétliteres 155 lóerős turbódízel saját fejlesztés, de komoly mértékben támaszkodik a német hagyatékra. Az új közvetlen befecskendezéses e-XDI blokk 360 Nm nyomatéka már alacsony 1800-as fordulattól jelentkezik, és kellő elánnal mozgatja a koreai masztodont.

USB, és hat fokozatban állítható ülésfűtés elöl!

A kéttonnás autóban sikerült elrejteni a dízel keltette rezgéseket, az utastérben nem tolakodik be a nyers kerregés. Az általunk próbált magasabb felszereltségű csúcsverzióhoz ötfokozatú, Mercedes származású hagyományos automataváltó szolgált. Az autó habitusához illett a lassú, finom működésű E-tronic, de aki türelmetlen a válógombon található kapcsolóval, vagy a kormányról is kapcsolhatja a fokozatokat.

Nem törekszik személyautós babérokra a Rexton, rugózása ringó csónakra emlékeztet, főleg alacsony tempónál, városban érezhető a billegés. Mindez a terepre edzett elől kettős keresztlengőkaros, hátul nyolc lengőkaros független kerékfelfüggesztésnek köszönhető.

Ezt a hullámzó kényelmet összesen hét utas élvezheti, a csomagtér sík padlójából két szükség ülés varázsolható elő. Az első két sor ehhez képest komoly kényelmet ad, a széles, elől-hatul fűthető bőrfotelekben könnyen peregnek a földúton legyűrt kilométerek.

Az előző generációs koreai autók hangulatát hozó belsőből hiányoznak a high-tech kütyük, gyári navigáció helyett utángyártott egységgel dobható fel a középkonzol, de a szélvédőre cuppantott kiegészítőket is tárt karokkal várja a gyártó, a műszerfal felső részén 12 Voltos ajzat várja a töltőkábelt.

Az autó méreteihez elvártan hatalmas a csomagtér, amit praktikus padlóba rejtett rekeszek egészítenek ki

A nyolc irányban elektromosan állítható vezetőülésben testalkattól függetlenül könnyen megtalálhatjuk a megfelelő üléspozíciót, és máris indulhat a hömpölygés, árkon-bokron át. A technikai háttér leghalványabb pontja a fék, néha igen keményen kell taposni, hogy veszítsen lendületéből a kéttonnás nagyvas.

Legolcsóbb a legnagyobbak között

Hipermodern kütyük nélkül, a klasszikus terepjárók viselkedését hozza a Rexton W, komoly kényelmi extrákkal kiegészítve. Egy igazi Joker, ami képességeit, a választható extrákat, motorkínálatot tekintve alulmarad a konkurenciával szemben, de alacsony ára miatt már elgondolkodtató ajánlat lehet.

Az autó mellé három év (vagy 100.000 km) garancia jár, és országszerte jelenleg nyolc márkakereskedés nyújt hivatalos szakszervizt a Ssangyong típusok számára.

Sok variáció nincs, a Rexton  hátsókerék hajtással 6,99 millió forintos listaárról indul, de az automata váltóval, összkerékhajtással szerelt DXL PLus verzió is megáll 8,5 millió alatt.

Ezzel szemben a Toyota Land Cruiser 11,8 millióról startol, a Mitsubishi Pajero (3.2 DI-D, 200 LE) pedig 12,2 millióért vihető haza. A Ssangyong Rexton W az előző generációs koreai személyautókat idézi. Elmarad az európai, japán vetélytársaktól, de árképzése ehhez mérten szerény, és úgy tűnik a magyar piacon ez az egy tényező is elég lehet a sikerhez.