Egy minőségi csereakció keretében érkezett hozzám a HotWheels Elite Ferrari 348tb, s hamar meg is állapítottam, hogy erre a célra maradéktalanul tökéletes és ezzel kapcsolatos igényeimet kielégíti. Tehát, hogy minden tekintetben jobb, mint a Bburago volt. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy önállóan megállja-e helyét a prémium modellek piacán.

Miért pont oda? Miért pont így?

Miért pont oda? Miért pont így?


Miért ne állná?

Talán azért, mert közel sem olyan kidolgozottságú, mint például a California volt. Ebben már nincs rendes plüssözés csak valamiféle azt imitáló műanyagburkolat, aminek egy Maisto BMW Z4-esben nagyon örültem, de itt inkább kínos A Világ Legmacerásabb Doboza címre jogosan pályázó csomagolás ugyan a máshol is már megszokott négy darab rögzítő csavart tartalmazza, de a kisegítő távtartó rudacskák komoly logikai feladattá nehezítik a kibontás-visszacsomagolás műveletét. Motorháztetejét és a csomagtér fedelét pedig nem hajszálvékony, hanem igencsak masszív, vastag drótok tartják csukva. Ebből adódóan, ezeken a részeken hatalmas, bumszli

Aranyos kis sárga táblácska, mesteri rácsozás és illúzióromboló rögzítő bumszliság

Aranyos kis sárga táblácska, mesteri rácsozás és illúzióromboló rögzítő bumszliság


felfogatópontokat kellett kialakítani, amik csúnyán belepofátlankodnak az összképbe. Nem beszélve a csomagtér padlóján éktelenkedő lefolyóról, ezzel kisebb méretű csomagok szállítására teljesen alkalmatlanná válna, ha nem a vitrinben álldogálás lenne a fő tevékenysége. A talapzatra való visszacsavarozáshoz főleg nagyon sok türelemre és nyugtatóra van szükség, mert bizony minimum két távtartó pöcök biztosan kipotyog, amikor látjuk a szenvedés végét és szinte célegyenesben érezzük magunkat. Már a gondolatától is Xanax-ra éhezezem!

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

A karám

Ott a nyüzsgés mélyén van a V8-as

Szívderítő látvány a motortér, melynek mélyén látható a Ferrari-piros szelepfedél. Szerencsére ezen kívül is akad bőven látványosság a 3405 köbcentis, 300 lóerős V8-as körül. Apró táblácskák nagyító alatt olvasható szövegekkel, pici ezüst bilincsek a csöveken, a felfüggesztés felfogató pontjai és az alatta lévő, alig látható rugós tag. Nagyszerű az apró szemű rács a gépháztető belső oldalán. A szürke és fekete elemek megfelelő kombinációjával is ügyesen teremtettek életet a tér felsőbb részében.

A nyeregben

A váltókar talán lehetne vékonyabb

A váltókar talán lehetne vékonyabb


A zsanéros ajtókat kitárva rögtön látható, hogy belső oldalukon a folytatódnak a műszerfal vonalai és anyaghasználata. Emlékszem, hogy ez a megoldás veszettül tetszett nekem és akkoriban sok helyen is alkalmazták a ’80-as évek legvégétől. Egy enyhén futurisztikus, zártabb közeget teremtett a kabinban. Múltra való utalásként ott volt az ötsebességes váltó nyitott kulisszája, melynek karja tizennyolcszor kisebben szerintem egy kicsit vastagabb és műanyagosabb a kelleténél. Nincs zavarbaejtő gombrengeteg a középkonzolon, az a pár darab, ami van, az korrektül kivitelezett, a vezető előtt lévő óracsoport egy igényesebb fajta matrica. Szánhattak volna még egy kis időt a szellőzőkre, tudnak ők szebbet is, ha akarnak. Műanyagból vannak az ülések, szerencsére felületük matt, így a szövetből készített övekkel és szép csatokkal kiegészítve valósághűen festenek.

Tömörített Testarossa

Tömörített Testarossa


A paripa

Első pillantásra olyan, mint egy zsugorított és picikét gömbölyített Testarossa. Hibátlan a Ferrari jellegzetes Rosso Corsa nevű fényezése. Az illesztési hézagok a csomagtérfedél első felénél és az ajtók körül – nem zavaróan – de nagyobbak a szokásosnál. Sajnos a kétdimenziós, fotomaratott ablaktörlőkről sem szoknak le a Mattel-nél. Ez ugyan igényes megoldás, de erre a célra egyértelműen rossz. Az első lökhárítókban lévő fényforrások és a bukólámpa kivitelezése is példás. Ez elmondható a hátsó lámpatestekre is, melyek egy rács mögül szemlélik a lekörözötteket.
A gumik enyhén ballonosak, de az ötágú csillagra emlékeztető felni és, ami mögötte van, megfelel az alapelvárásoknak. A féktárcsa sem késve követi a kereket mozgatáskor. Különösen tetszik a fekete féknyergeken lévő Ferrari felirat.

Egyszerű sziluett

Kötelező elem a Pininfarina logó

Kötelező elem a Pininfarina logó


Oldalnézetből hamar szemetszúr a félig leeresztett, ultravékony plexiből kivitelezett ablak, ami sokak szerint így rendkívül bután néz ki, de egyelőre valószínűleg többen vannak, akiknek ez örömet okoz, hiszen hosszú ideje nem változtatnak ezen sem. A hátsó kerékjárati ív előtt midként oldalt ott az elmaradhatatlan Pininfarina embléma. A hátsóján alig látható a fekete rácsba beleolvadó ágaskodó lovacska, pluszpont jár a rendszámtábla világításának meglétéért, ezt az apró részletet a modellek túlnyomó többségéről lespórolják.

Célegyenesben

Kedves invitálás

Kedves invitálás


Minden bosszantó hibájával együtt örülök, hogy a legyártott ötezer darab egyike az én gyűjteményemet gazdagítja. Hiányosságait sok apró részlet és legfőképpen a motortér kidolgozása képes feledtetni. jelenlegi árfolyama hatvan és nyolcvan euró között mozog. Mielőtt a gyűjtögető lecsap a Ferrari 348tb modellre, érdemes tapintható közelségébe férkőzni egynek, akkor majd minden eldől és választ kap a nagy kérdésre.


A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.