Karbantartás

Rejtélyesen rángat a koreai technika, de a hibakódnak semmi nyoma, így a digitális hibafeltárásra szakosodott szakszerviz szakijai csak széttett karral állnak az eset előtt.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Cím!

1999 évjáratú KIA Sportage.m van. Hiba: Kb. 1500-as fordulatnál egyenletesen tartom a gázpedált a motor elkezd rángatni, ha erőteljesen gázt adok elmúlik a rángatás, Hidegen nem csinálja ezt.

Magasabb fordulatnál is érezhető egy ” darabosan” járó motor. Ezt a jelenséget a motor gyakran produkálja, ritkábban pedig tökéletesen egyenletesen jár. A szakszerviz sem hibát, sem hibakódot nem talált.

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdvözlettel

József

Szakértőnk válasza

Kedves József,

a hiba oka nagy valószínűséggel a fojtószelepházban lerakódott korom lehet. Hideg motornál azért nem jelent problémát, mert olyankor eleve plusz üzemanyagot juttat be a motorba az elektronika és működnek úgynevezett megkerülő levegőcsatornák is. Ennek a jelenségnek nincsenek elektronikusan mérhető hibajelei, visszajelzései.

A Kia Sportage még az előző évezredből származik, ennek ellenére általában nincs vele komoly panasz

A Kia Sportage még az előző évezredből származik, ennek ellenére általában nincs vele komoly panasz

További probléma lehet egy lecsúszott, vagy -alig észrevehetően- megrepedt vákuumcső, amely már oly sok esetben okozott fejfájást temérdek tapasztalt autószerelő szakembernek.

F.I.

Vezetéstechnika

Még mindig akad olyan autós akiben felmerül, hogy télen, hóban jobban jár némely nyári abronccsal. Ezúton is megragadjuk az alkalmat, hogy eloszlassuk ezt a tévhitet, a téli gumi nem marketingfogás, hanem a biztonságosabb közlekedés eszköze!


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr!

A médiában hallottam, h egyes téli abroncsoknál jobb, ha jó minőségű és mintázatú nyári abroncsot használok, igaz -e ez? Lehetne-e /sorrendet/ felállítani gyártók között, a végzett tesztek,ill. az ön tapasztalatai alapján?

Köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor !

A mintázaton jól látszik a különbség, a sűrűn recézett baloldali a téli, a jobb pedig a nyári abroncs

A mintázaton jól látszik a különbség, a sűrűn recézett baloldali a téli, a jobb pedig a nyári abroncs

A mintázaton jól látszik a különbség, a sűrűn recézett baloldali a téli, a jobb pedig a nyári abroncs


Napok óta éjjel , és napközben is jelentős mínusz hőmérsékletek uralkodnak. Igen szigorú az idő.
Tehát téli körülmények között kell autóznunk. Csak és kizárólag a téli gumi adhatja meg azt a tapadást ilyen zord időjárási körülmények között, ami az elinduláshoz, a megálláshoz , az életszerű tempóval történő biztonságos autózáshoz szükséges.

Amit kérdez a téli, nyári gumi összevetésében, és a médiában hallott. Ha létezik olyan nyári félcipő, ami jobban tapad havon jégen , mint egy téli bakancs ,akkor persze igaz lehet a tétel.

Jobb helyen nem variálnak, kötelező a téli gumi és kész. Nálunk még 20 év múlva is ezen fogunk vitatkozni. Rosszul lett bevezetve az egész annak idején. Mindenki arra gyanakszik, hogy ez is biztos csak valami úri passzió. És már megint az autósok zsebéből akarják kivenni a pénzt.

Közben a híreken meg ájuldoznak ugyanazok, hogy a jeges úton megperdült az autó és a vétlen szembejövő autóban hányan haltak meg. Mindig a pénztelenségre fogják a dolgot, meg én csak ide megyek a közelbe stb.


Ha lesz időm a honlapra felteszek majd egy több éve készített videót. Egy Skoda Octavia, egy Ford Mondeo, és egy Toyota Avensis fékez havas úton , 100 km/ h óráról nálam a pályán, a Vezetéstechnikai Képzési Központban. Mindhárom autó téli gumival szerelt, és kb. 120 méteren állt meg adott pillanatnyi tapadás mellett. Ugyanoda érkezik egy Corolla, amin csak két téli gumi van elől,és hátul a két nyári gumi. Az autó kb. 40 méterrel messzebb áll meg, mint az előző három. A video mindenféle vágás nélkül látható semmi trükk. Nyári gumival havon töredéke tapadás mellett autózunk.

Nyári abroncsokkal könnyen ilyen helyzetbe találhatjuk magunkat. És ez a jobbik eset

Nyári abroncsokkal könnyen ilyen helyzetbe találhatjuk magunkat. És ez a jobbik eset

Minden komolyabb gumigyártó előállít téli gumikat is. Nem kevés pénzt áldoznak a fejlesztésekre.
Ez egy komoly piac, érdemes ebbe befektetni. Az ADAC minden évben kiad teszteredményeket.
Mint minden tesztet, amit állítólag pártatlan, és független szakemberek végeztek el kell fogadnunk, hiszen miért kételkednénk abban a mit leírtak.

A gond akkor van , amikor az egyik tesztben az egyik gumit a legjobbak közé, a másikban már csak az ajánlottak közé sorolnak. Ez elbizonytalaníthatja a vevőt. Ha a vizsgálati módszerek azonosak, akkor lehet ,hogy a pontozásnál mégis valamerre lejt a pálya?

Amit javasolok, csak nagy múlttal rendelkező, ismert márkához tartozó gyár termékét vegyük meg.
Márka , és gyártmány neveket nem említhetek, mert abból sértődés lenne. Nyilvánvalóan van tapasztalatom a téli gumik kapcsán, de erről ezen a fórumon nem nyilatkozhatom.
Téli autózáshoz mindenképpen javaslom 4 téli gumi használatát.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

A Honda Civic legendás megbízhatóságának híre jó ajánlólevél, de sajna a trehány előéletet ez sem semlegesíti. Tehát ha jót akarunk mindenképpen kijár egy alapos átvizsgálás, legyen akármilyen bizalomgerjesztő magánszemély az eladó!


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi Úr !

Szándékoznék egy Honda Civic 1,7-es /LX/ benzinest venni, azonban a km órája mérföldre kalibrált- vizsgán nem lesz-e problémás ? Fontos lenne tudnom azt is, hogy megvegyem-e kb. 110 e Km-el ezt a 2002-es autót, amit külföldről hoztak be és 4 éve használják eddig hibátlanul. Magánszemély árulja, állítólag alig van használatban. Erről a típusról hazai web-en nem találok véleményeket.

Hálásan köszönöm szakvéleményét!

Lajos

Szakértőnk válasza

Kedves Lajos!

Egy 2002-es Honda Civic, bár nem túl izgalmas, a megfelelő utánajárást követően még hosszú ideig szolgálhatja új gazdáját

Egy 2002-es Honda Civic, bár nem túl izgalmas, a megfelelő utánajárást követően még hosszú ideig szolgálhatja új gazdáját

Egy 2002-es Honda Civic, bár nem túl izgalmas, a megfelelő utánajárást követően még hosszú ideig szolgálhatja új gazdáját


Az alig használjuk és hibátlanul működik megjegyzésekkel sose foglalkozzon, amennyiben ezt nem tudja ellenőrizni! Az ember hajlamos magát meggyőzni ilyesmivel, hogy mennyire jó autót választott.

Amennyiben az autót magyar rendszámmal használják itthon négy éve, elvileg két vizsgán már átment ezzel a kilométerórával, így a skálázástól nem tartanék. (Kicsiben amúgy is ott van a km/órás skálázás középen.)

Ugyanez a benzines volt eltérő kivitelben a Stream egyterűben, majd az FR-V-ben is, és épp ezért javasolnék inkább 1,6 literes modellt a Civicből, mert az a motor ereje és fogyasztása alapján nekem jobban tetszett. Így kivédheti azt az esetleges macerát is, hogy a nem EU-szabványos kipufogógáz-tisztításhoz szüksége legyen egy olyan alkatrészre, ami az itthoni-európai 1,6-osoktól eltérő.

Üdvözlettel, Szörényi András

Önnek is van kérdése?


Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!