Karbantartás

A legrosszabb mikor beköltözik a technika ördöge, és a szakik egymásnak adják a kilincset, de a problémára senki sem hoz gyógyírt. Így járt ez az dízel Opel Corsa is, amihez szerelő helyett lassan ördögűző javallott. 


Szakértőnk válasza

Kedves László,

Ha ördögien érthetetlen hibát produkál a gép, akkor néha a legtapasztaltabb szerelők is csak a fejüket vakarják

Ha ördögien érthetetlen hibát produkál a gép, akkor néha a legtapasztaltabb szerelők is csak a fejüket vakarják

Ha ördögien érthetetlen hibát produkál a gép, akkor néha a legtapasztaltabb szerelők is csak a fejüket vakarják


valószínűleg nem típus-, hanem egyedi hibáról lesz szó az Ön autója esetében.
Javasolnám, hogy vizsgálják át az összes elektromos csatlakozó érintkezőit, valamint a lambda szondáktól beérkező jeleket, értékeket. Ezek okozhatnak annyira apró feszültségingadozást, melyek időszakos problémát generálnak a motor működésében, de hibakódként nem olvashatóak ki. További kiváltó ok lehet,(ha az autó gyakran fut rövid távokat), hogy a keverékképző rendszerben koromlerakódás jött létre, ami műszeres diagnosztikával szintén nem mérhető.

F.I.

Vezetéstechnika

A csúszós utak hónapjai jönnek, amikor bárkit érhet meglepetés az úton. Sok esetben a megfelelő felkészültséggel elkerülhető a baleset, de ehhez tréning kell, nem őstehetség.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Tavaly télen egy 2-swifttel, ónos esőtől borított parkolóban, 90-fokos parkolási helyzetbe szerettem volna be állni.Téli gumival felszerelve,és sajnos érthetetlen módon(számomra) az autó elkezdett megcsúszni,és irányíthatatlanná vált.Nem tudom hol hibáztam,még ilyen élményem nem volt.Több, tíz éve járok munkába saját autóval,hiba nélkül.Sajnos nem értem,hol hibáztam.Talán hirtelen volt a kormány kezelés?

Várom szíves tanácsát.

Szakértőnk válasza

Kedves László !

Ónos esőben semmin ne csodálkozzon. Az ónos eső miatt , a gumiabroncs alatti felület tapadási együtthatója akár 0,1 – re csökken.

Az ónos eső ellen nincs megoldás, csak ha hagyjuk az autót garázsban pihenni

Az ónos eső ellen nincs megoldás, csak ha hagyjuk az autót garázsban pihenni

Az ónos eső ellen nincs megoldás, csak ha hagyjuk az autót garázsban pihenni


Biztos látott már olyan videókat, amikor egy szűk, lejtős utcába valaki felülről megérkezik szinte nulla tempóval, és az utca tetején szinte megáll, majd álló kerekekkel elkezd lefelé csúszni,a vezető rémülten kormyányoz jobbra balra, áll a féken , és az autó az út egyik oldalára lecsúszva elkezdi összetolni a hasonló sorsú korábbi vezetők autóit.Ilyenkor ők már kiszáltak, és imádkoznak, és figyelik hogy mi történik.

Létezik olyan kicsi tapadás ami mellett , egy autót még téli gumival sem tudunk stabilan megtartani.
A kicsúszás oka lehet a gravitációból származó nehézségi erő, az íven haladásnál fellépő kiszorító erő,az erős oldalszél stb. Amint az abroncsoknál megszűnt a kellő tapadás, akár ilyen szinten ki vagyunk szolgáltatva , a fizika törvényeinek.

A pályán tartott tréningeknél , naponta végzünk olyan gyakorlatokat, amikor pl.Ön gyanútlanul beérkezik egy kanyarkombinációba teljesen életszerű tempóban, az autó egy darabig tapad, majd egy bizonyos ponton elkezd megcsúszni. Amennyiben nem veszi észre a kicsúszás pillanatát, és elkésne mondjuk a túlkormányzottság kivédésére tett kormánymozdulatokkal, az autója 0,5 sec. alatt megperdül. Itt a cél, életszerű tempónál megérezni a csúszás határait, és megtenni a szükséges mozdulatokat.Ezt előtte nyilván az elméleti résznél átbeszéljük.


Fontos !!! A gyakorlat helyszíne nem egy baromfiudvar méretű területen van , a pálya szélessége több mint 50 méter.Tehát fontos, nem használunk semmi trükköt, eszközt,sem kéziféket nem húzunk, rántópadot, csúszószimulátort stb. Csak megyünk, és a kellő hatást a fizika törvényeinek pontos ismeretével, és alkalmazásával érjük el.

A gyakorlathoz a vezető 3. sebességi fokozatban érkezik, és ezzel már a tempót is behatároltam.A gyakorlatot augusztusban rövidújjú pólóban, és télen sídzsekiben is ugyanúgy oldja meg mindenki. A pálya kialakítása olyan, amivel ezt el tudjuk érni.

Visszatérve az ónos esőben higgye el lépésben történő haladásnál is bármi előfordulhat. Elég ha nagyobb lendülettel érkezik, vagy a szokott módon elhúzza a kormyányt, és már megcsúszik.Utána egyet tud tenni, rááll a fékre, és várja a lecsapódást, majd belenéz a tükörbe, a többit tudja.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Sokoldalú kisautó, aktív családi élethez? A választás nem könnyű, de a környezettudatos, megfontolt vásárló ma akkor tesz jó lóra, ha egy hibridre költi a megspórolt 3,5 millió forintját.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Tanácsadó!

Ketten vagyunk a barátnőmmel kis családban de aktív életet élünk (szállítani kell biciklit, meg minket kirándulni), így kettős céllal munkába járásra és kirándulásokra keresnénk kisautót. A munka az 60 km napi ingázással jár fő úton így kirándulásokkal együtt olyan 20-25.000 km éves futást tervezünk. Az autót hosszú távra szeretném venni legalább 5-8 évre, a benzinárak alakulása miatt ilyen távon az alacsony fogyasztást mindenképp fontosnak tartom.

Gondolkodtunk dízelben de arról nagyon lebeszélnek mert hogy nem lesz ideje kitisztulni a részecske szűrőnek a napi ingázás alatt. Jelenleg 3 új autó közül gondolkodtunk de most felajánlottak egy használt 2010 Honda Insight elegance-ot 40000 km full felszereltséggel megbízható helyről (3.3 forgalomba helyezéssel, jelenleg ő vezet)

A másik 3 új autó mindegyik közepes felszereltséggel(vonóhorog tolatóradar stb 3.7 ért forgalomba helyezve)

Skoda fabia ambition 1.2 tsi (105 le)
Honda Jazz 1.2 trend
Ford fiesta 1.4 TDCI
Bármilyen segítséget vagy kritikát szívesen fogadunk.
Üdvözlettel: Péter

Szakértőnk válasza

Kedves Péter!

A legkevesebb meghibásodás a Jazztől várható, mert az a legegyszerűbb konstrukció. A Fabiát viszont sokkal jobb vezetni, ám többet fogyasztana a másik három autónál. Újonnan vett autóknál én nem zárnám ki a dízelt, mivel a legalacsonyabb fogyasztást a Fiesta hozza és az Önök esetében a tervezett 5×20-8×25 ezer kilométer alatt a dízel megéri, ha jót választanak. A Fiesta 1,4 TDCI-ben egy kiforrott konstrukciójú, stabil dízelmotor van, csekély nyomású turbófeltöltéssel, kíméletes bemelegítés esetén hosszú élettartammal (a minap láttam az órát a szomszédunk előző generációs Fiestájában átfordulni félmillió kilométeren ezzel a motorral.)

A csekély környezetszennyezés, és a tágas belső szól a Honda Insight mellett,

A csekély környezetszennyezés, és a tágas belső szól a Honda Insight mellett,

Én végül az Insight és a Ford között döntenék, tágasabb belső tere, megnyugtató hangulata és csekélyebb környezetszennyezése miatt inkább az Insightot választva. Az Insight tartósteszten futott nálunk, 5,3 literes vegyes fogyasztással és nagyon megnyert bennünket. Csatoltam pár linket az autóról:

hibrid használtan

tartósteszt nyitány

szervizben az Insight

Üdvözlettel, Szörényi András

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!