Karbantartás

Ámulunk a xenonfényszórók hatékonyságán, de úgy tűnik vannak gyártók, ahol visszafejlődés figyelhető meg a lámpák fényerejét tekintve.


Olvasónk kérdezi

T.Cím,

2005év.Nissan Almera világításával van problémám,már ki cseréltem az izzót +50 százalékosra,de így sem kielégítő a tompított fény.

Segítségét előre is köszönöm.

Üdv. Molnár

Szakértőnk válasza

Kedves Béla,

Ma már a divat diktál, a lámpák egyedi alkotások, de fényerejük nem áll egyenes arányban a szépségükkel

Ma már a divat diktál, a lámpák egyedi alkotások, de fényerejük nem áll egyenes arányban a szépségükkel

Ma már a divat diktál, a lámpák egyedi alkotások, de fényerejük nem áll egyenes arányban a szépségükkel


sajnos a jelenleg futó autók egy részénél a tervezők/gyártók nagyobb hangsúlyt fektettek a formatervezésre, mint a használhatóságra. Ezekkel a problémákkal egyre gyakrabban szembesülünk. Jelen esetben nem is csak egyszerűen egy bosszantó kényelmetlenségről van szó, hanem a vezetésbiztonságot komolyan veszélyeztető jelenségről. Nem megnyugtatásul közlöm, de több különböző autómárkánál találkozunk a fényszóró gyenge “teljesítményéről” beszámoló panaszokkal.

Éppen ezért az izzógyártó cégek sorra rukkolnak elő az egyre magasabb fényerejű fényszóróizzókkal, amelyek Wattszáma megegyezik a jogszabályilag előírt értékkel. Már létezik +90% fényerőt produkáló termék, amely sokkal jobb látási viszonyokat teremt a használójának, és nem vakítja a közlekedésben résztvevő többi (ahogy a sógorom mondaná) “állampolgárt”.

F.I.

Vezetéstechnika

“Váltok ötösből kettesbe” – szól a Belga klasszikusa, a gyaloglás vége című szám. Amilyen jól hangzik, nagyobb sebességnél annyira káros ez a művelet, a motort tiltásig pörgetve komoly károkat okozhatunk a technikának.


Olvasónk kérdezi

Kedves Gyula!

Mi történik akkor ha normál városi használatban (50-70KM/h) hirtelen véletlenül 2-3fokozatot is visszakapcsolunk ezzel tiltáson túl pörgetbe a motort?Milyen hatással van ez a hajtóműre?Mennyire veszélyes ez első ill hátsőkerekes autónál?

Köszönöm!
Tibor

Szakértőnk válasza

Kedves Tibor !

Egy rossz váltással könnyen meggyilkolhatjuk az alattunk dolgozó technikát

Egy rossz váltással könnyen meggyilkolhatjuk az alattunk dolgozó technikát

Egy rossz váltással könnyen meggyilkolhatjuk az alattunk dolgozó technikát


Amennyiben véletlenül ilyen szigorúan visszavált , annak az autó, és az Ön mögött gyanútlan közlekedők sem örülnek.

A tiltáson forgatott motor,- amelyet a kerekek hajtanak a visszaváltás és a felengedett kuplung miatt,- alkotó elemei sérülhetnek. A hajtáslánc is hatalmas terhelést kap addig a pillanatig, amíg a kerekek meg nem csúsznak.Amikor az első tengelyen lévő kerekek megcsúsznak , a jármű egy rövid időre irányíthatatlan lehet.

Hátsókerék hajtású autónál egy pillanatra szintén elveszthetjük a kerekek tapadását, de mivel a súly előre terhelődik az autó kormányzott kerekein tud gördülni, tehát irányítható marad.Tételezzük fel, hogy mindez egyenes úton történt, és a pillanatnyi túlkormányzottság nem okoz stabilitásvesztést.
Egy fronthajtású autó hajtáslánca elvileg kevesebb alkatrészből áll, de nem biztos hogy olcsóbb a javítása mint a több egységből álló hátsókerekesé.

Azt csak halkan jegyzem meg, ha érzi hogy elváltotta magát, és a kuplungot újra kinyomja, megelőzhető hogy a motor felpörögjön.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Egymillió forintos kérdés! Mi lehet az ideális családi mindenes kompakt ezért a pénzért? Szokásos, jól ismert nevek, és szokásos, jól ismert megoldás.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

Autóvásárlás előtt állok a kiszemelteim a következők VW Golf IV , Opel Astra G, Skoda Octavia, Ford Focus, Honda Civic mindegyikből 2000-es évjárat utánit nézegettem 1000000Ft a keret. Évente kb 10000km használnám, fontos lenne a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság, valamint lehetőleg dinamikusan lehessen közlekedni az autóval (lehessen vele előzni :)) , ezért én mindegyikből főleg 1500ccm felettieket nézegettem. Várom tanácsát Ön melyiket ajánlaná és milyen motorral (pl a Civic-ből van 1.5, 1.6 ,1.6Vti ,1.7) valamint ötleteit esetleges olyan modellekre is amit én nem említettem.

Tisztelettel:
Gábor

Szakértőnk válasza


Kedves Gábor!

Ebből a keretből szerintem a Focus I képviseli az optimumot, mert a Hondák jobban tartják értéküket, tehát rosszabb állapotút kap egymillióból, a Golf IV pont az 1,6-os benzinessel produkál elég sok váltóhibát (a kétliteres benzines más váltóval már nem). Octaviából én is csak 2000 utánit néznék, a 2000-es modellfrissítés után az 1U kódú Octavia belső téri műanyagjai szebbek lettek (addig az alapmodellekben, tehát az SLX-ben nem, elég csúnyák és olcsók). Az Octaviáról a Golfban is szomjas 1,06-os motor miatt beszélném le, hiába praktikus és üzembiztos autó.

Nincs olyan markáns stílusa mint a Ford Focusnak, de elterjedt, megbízható típus a G Astra

Nincs olyan markáns stílusa mint a Ford Focusnak, de elterjedt, megbízható típus a G Astra

Nálam második lenne az Astra G, de inkább az olajat az egy-hatosnál kevésbé fogyasztó és igen belevaló 1,4-es benzinessel, viszont felfüggesztése, váltója, komor belső tere elmarad a Fordétól, amely abban az időben a kategória legjobb autója volt. A szintén megbízható és ésszerű alkatrészárú Focusban sokkal több öröme lesz. Váltója, futóműve, élénk 1,6-os motorja a 2002-es modellfrissítés utáni autókat mai szemmel is vonzóvá teszi.

Üdvözlettel, Szörényi András

Önnek is van kérdése?


Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!