Vezetéstechnika

Egy fiatal, tapasztalatlan sofőr számára igazán fontos, hogy igazi, hasznos tudást adó vezetéstechnikai képzésen vegyen részt, mert ha a való életben először lepi meg a csúszásba kezdő autó, akkor már régen mindegy. 

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr! 

 Szeretném, ha gyermekem (akinek 3 éve van jogosítványa és 1 éve rendszeresen hosszútávon is vezet) havas és jeges úton is nagyobb gyakorlattal rendelkezne. Így az esetlegesen előforduló veszélyhelyzeteket jobban tudná kezelni. Érdeklődnék, hogy ílyen teszt vezetésen hol lehet részt venni. Hány órás és mennyibe kerül? Illetve, hogy milyen autóval gyakorolnak. Válaszát köszönöm.  

Üdvözlettel: Anita

Szakértőnk válasza

Kedves Anita ! 
 Lassan nyolc éve, hogy a Vezetéstechnikai Képzési Központot létrehoztam a tököli reptéren.Itt bonyolítjuk le saját szervezésű kurzusainkat. Az nem gond ha még nem hallott rólunk, reklám nélkül dolgozunk, csendben de szigorúan. Egész évben nyitva tartunk,és természetesen műgyanta pályával is rendelkezünk. Mi közepes ( 60 – 80km/h ), és nagysebességű ( 80 – 100km/ h és a fölötti ) tréningeket tartunk, átlag civil vezetők, és hivatásosak számára egyaránt.

Egy vezetéstechnikai tréning sokaknak felnyitja a szemét, főleg arról, mennyire keveset tudnak az autó irányításáról.

A fél, és egynapos tréningek a legnépszerűbbek, ami az árakat illeti a félnapos tréning egy tank benzin ára, az egynapos tréning két tank benzin ára.Minden hozzánk érkező vezető a saját autóját használja, autót nem adunk bérbe, hiszen mindenki a saját járműve menetdinamikai tulajdonságait szeretné megismerni. Minden lényeges további infót megtalál a www.vezetestechnika.eu oldalunkon. 
Üdvözlettel Székely Gyula 
Kéthetente Németországba ingázni olyan kihívás, amire nem árt körültekintően autót választani. Lehet az ember szerelmes, elkötelezett egy márka iránt, de ha a biztos célbaérés elsődleges, akkor le kell venni a szemellenzőt, és józan érvek szerint dönteni!

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakertö Ur! 

Nemetorszägban dolgozom,600km-re, kethetente järok haza – a csaläd itthon – es a 200000km-es gäzos, 1,4-es Skodämat szeretnem lecserelni. Nem igazän erre talältäk ki – 500km autopälya. A kivälasztott szerelem egy Volvo C30. Egyedül utazom,csomag sincs sok. Egy 1,6-os es egy 2,0-äs dizel autot talältam, 3 millioert. Mindkettö 2008-as, kb 60000km-rel. nemet hasznältauto piacon. A legfontosabb a fogyasztäs,es a biztonsäg lenne.Persze a kenyelem sem utolso. Melyiket javasolja, mit szol hozzä? Kell a 2,0-äs motor? 

Segitseget häläsan megköszönöm! Üdvözlettel: Krisztina

Szakértőnk válasza

A Volvo C30 valószínűleg nem a legjobb választás a több száz kilométeres túrákhoz

A Volvo C30 valószínűleg nem a legjobb választás a több száz kilométeres túrákhoz


Kedves Krisztina! 
 A két C30 közül a kétliteres dízel elvileg többet fogyaszt nem egészen egy literrel (kb. 5,5 helyett 6,5 litert), de mivel a nagyobb motorhoz hatfokozatú váltó jár, az Ön esetében az autópályás ingázáshoz jobban illik az alacsonyabb fordulatszám és a kisebb zajszint miatt. Ha a német szakaszokon gyorsan vezet, még takarékosabb is lehet a kétezres dízel a hatodik fokozat miatt. A Yetit nagyon jó autónak tartom, már az 1,2 literes, turbós benzines alapverzióban is bőven elég erős és kulturált autópályás utazásokra, nem értem, miért beszélték le róla. 
Ám ha ebben az esetben az Ön igényeihez ennyire jól passzol a C30, amely egyébként a Ford Focus testvérmodellje, válassza a Volvót, mert azzal lesz boldog. Óratekerés Németországban is van, de sokkal ritkább. Itthon szinte kötelező, mert azok a vásárlók, akik évi 30-40 ezer kilométert mennének a használtan vett dízelmotoros autóval, nem fogadják el, ha 4-5 év alatt beletesz az első tulaj is 200-300 ezret. Mivel kell nekik az illúzió a jutányos, de keveset futott használt dízellel, a nepperek vagy akár magánszemélyek is megadják nekik. 
Ez szomorú, de amíg egy márkaszervizben karbantartott, vezetett szervizkönyves autót nehéz eladni a megtett 150-200 ezer kilométer miatt, addig általános marad a csalás. Németországban reálisabban felmérik az autóvásárlók a futásteljesítményt, ezért ritkább az órapörgetés. A nagyobb sztrádahálózat miatt is többet mennek az autó, nem hinnék el a 60-80 ezret a 4 éves dízelről. A Volvo Selekt garancia fontos érv, de nézzen körül alaposan, több tucat autó szerepel a német hirdetésekben 8000 euró alatt, nemhogy hárommillióból. Ne válasszon összesen két autó közül! Üdvözlettel, Szörényi András 

Az adásvétel megtörtént, a történet végére mégsem került pont. A vevő nem fizeti a fennmaradó összeget, az ügyről szóló levelezés pedig egyre hízik, előrelépés nélkül. Ilyen esetben jön jól egy ügyvéd tanácsa.

Olvasónk kérdezi

T.Tamás. 

Márc.9.-én eladtam a sógorom autóját, Az eladáskor a vevő aláírta a kitöltött adásvételi 2 példányát. A papíron egy hét haladékot kért a fennmaradó összeg /50.000 Ft/ kifizetésére. Úgy egyeztünk meg, hogy a törzskönyvet csak a rendezés után kapja meg. az azóta eltelt idő óta csak telefonon ill e-mail-en keresztűl hiteget magyarázkodik .Érdemben semmit sem haladunk előre, csak az e-mail-ek gyűlnek amiket szorgalmasa kinyomtatok. Érdeklődöm mi tévő legyek, és ér e valamit a kigyüjtött e-mail-ek amiken mindent elismer.

Köszönettel.S István.

Szakértőnk válasza

Az autó adás-vételekor mindig járjunk el maximális körültekintéssel, mert egy apró figyelmetlenség elég, hogy hónapokig húzódjon az ügy

Az autó adás-vételekor mindig járjunk el maximális körültekintéssel, mert egy apró figyelmetlenség elég, hogy hónapokig húzódjon az ügy


Tisztelt Olvasónk! 

 Az e-mailen történt levélváltás elméletileg ugyanúgy bizonyítéknak tekinthető, mint a papír alapú irat, a peres, illetve nem peres eljárásban bizonyos korlátoktól eltekintve (pl.: eskünek nincs helye) kötetlen a bizonyítás rendszer. Tény ugyanakkor, hogy az e-mail a tartalmát, illetve megíróját tekintve nem olyan megbízható, illetve hiteles, mint egy papír alapú, aláírt levél. A problémára megoldást jelenthet a vevőnek egy ügyvédi felszólító levél küldése. Ettől függetlenül azonban mindenképpen szükséges sürgetni a fennmaradó rész kifizetését, és a gépjármű átírását, mivel amíg a központi nyilvántartásban a sógora szerepel üzembentartóként, addig a ?begyűjtött? közigazgatási bírságot, a felhalmozott parkolási díjat, és pótdíjat, és a teljesítményadót tőle fogják követelni. 
Üdvözlettel: dr. Kozma Tamás ügyvéd www.karterito.hu 
Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!