Autóvásárlási szokásaink folyamatosan változnak. Ahogy szorul a nadrágszíj, úgy lesznek egyre kelendőbbek az alsó árkategóriába tartozó gépek, és egyre több ember jön rá, hogy ha bajosan, zajosan, de egy kétszázezer forintos autó is használható a mindennapokban. Sőt.

Ezért mi most nagyot álmodunk és egyenesen a bűvös félmilliós határig keresünk használható kisautót, ami orvosolni tudja egy kezdő család közlekedési igényeit.

Hölgyválasz

Népszerűség alapján az első választás egyértelműen az Opel Corsa. A villámos márka termékei rendkívül kelendőek nálunk, így az 1993 és 2000 között gyártott második generációs Corsából rengeteg vár új gazdára.

A női szíveket könnyen meghódító gömbölyű forma világszerte ismert, a General Motors szinte minden kontinensen piacra dobta, ezért az alkatrészek miatt sosem fog fájni a fejünk.
A siker nem véletlen, a külső méreteihez mérten tágas Corsa mindazt tudja, amit elvárhatunk tőle. A kínálatból főleg az 1994 után gyártott autókra vadásszunk, ezek már mentesek a gyerekbetegségektől.

A tapasztalatok szerint elromolhat a motoros ablakemelő, a vészvillogó kapcsolója beeshet, a hőmérő és a műszerfal-világítás. Hibaforrás az önindító és a generátor. Tömítetlenség fordulhat elő a benzinvezetékeknél és az olajpumpánál. Tehát a megálmodott árért minél fiatalabbat, és a mai árak tükrében mindenképpen benzinest.

Corsából Dunát lehetne rekeszteni, mindenféle formában kapható a mai napig

Corsából Dunát lehetne rekeszteni, mindenféle formában kapható a mai napig

Corsából Dunát lehetne rekeszteni, mindenféle formában kapható a mai napig


Megbízhatóak a japán Isuzu gyártmányú dízelek is, de mára megették kenyerük javát, és ha kontár szaki foltozgatta, annak eredménye könnyen nálunk csapódhat le.

A benzines jobb vétel lehet, a kínálat bővebb, több motorvariáció közül választhatunk, a háromhengerestől egészen a méregzsák GSi 109 lóerős 1.6 literes blokkjáig. Az összkép megbízható kisautót mutat, egyedül a puritán alapfelszereltség, és a lomhaság lehet ellenérv, valamint a jó értéktartásnak köszönhető magasabb ár.

Egy élhető olasz

A Corsával egy időben bemutatott Punto karrierje szintén fényesen indult, az olasz vas rögtön elnyerte az Év Autója címet. Friss gömbölyded forma, sokféle motorvariáns és a tágas utastér tette kedvenccé.

A könnyű karosszériához az 1.1 literes 54 lovas motor volt a legnépszerűbb választás, így ez a verzió uralja a használtpiacot. Harmatossága ellenére elegendő menetteljesítményt biztosít, de fő előnye a takarékossága városi használat mellett sem kér többet hat liternél.

Apróbb hibái ellenére rendszeres karbantartással szerethető autó válik az olaszból

Apróbb hibái ellenére rendszeres karbantartással szerethető autó válik az olaszból

Dízelmotorral elvétve találni első szériás Puntót, de ahogy a Corsa esetén a Punto szintén kínál felpaprikázott verziót. Ha igazi méregzsákra vágyunk, az 1.4 literes turbós motorral szerelt 133 lóerős Punto GT-t kell kutatni.

Az ADAC meghibásodási statisztikájában és a Dekra német vizsgáztató intézet éves jelentéseiben a Punto a sereghajtók közé tartozott a kiskategóriában. Ezzel mindent elmondtunk, nincs olasz autó némi nyűg nélkül.

Ezek inkább bosszantó apróságok, sem mint hatalmas hibák, főleg az elektromos rendszert szállja meg az ördög, valamint típushibának számít a generátor pajzs repedése. A Punto nem hazudtolja meg magát, olaszként kéri a törődést, de rendszeres karbantartással tartós és megbízható kocsit tudhatunk a birtokunkban.

A német konfekcióméretre gyártott kisautó sok vevőt vonzott nálunk, főleg magas komfortja okán

A német konfekcióméretre gyártott kisautó sok vevőt vonzott nálunk, főleg magas komfortja okán

A német konfekcióméretre gyártott kisautó sok vevőt vonzott nálunk, főleg magas komfortja okán


A Volkswagen mindig népszerű

Ha már a magyar piacon kutakodunk, nem mehetünk el a Volkswagen mellett szó nélkül, hiszen nálunk sokan voksolnak a német márkára. A félmilliós kategóriában a harmadik generációs 1994 óta gyártott Polo képviseli a népautót. Nem egy vérpezsdítő jelenség, semmi különös trükkje nincs, igazi konfekció autó, Volkswagen elemekből összerakva.

Elől megfelelő a tér, hátul szűkebb az átlagnál, de legalább készült belőle négyajtós verzió, 455 literes csomagtérrel, nem beszélve az 1997-től gyártott kombiról.

Jó az öreg motor a háznál

Benzinmotorok helyett ősi leleteket találunk a Polo orrában, az 1.4 literes 60 lóerős blokk enyhén szólva kiforrott technika, átlagos fogyasztással, átlagon aluli teljesítménnyel. A kisebb 45-50 lóerős motorok csak városi közlekedésre alkalmasak, erőtlenségükön a kínzás sem segít, csak a fogyasztás ugrik, a dinamizmus marad. A nagyobb löketű motorok sem csillogtatnak korabeli csúcstechnikát, de legalább mindegyik megbízható.

A Polo benzinmotorjai nem nevezhetőek csúcstechnikának, cserébe a kiforrott technika megbízható

A Polo benzinmotorjai nem nevezhetőek csúcstechnikának, cserébe a kiforrott technika megbízható

A Polo benzinmotorjai nem nevezhetőek csúcstechnikának, cserébe a kiforrott technika megbízható


A dízelek már izgalmasabbak, a zajos TDI motorok 75-110 lóerővel játszva rángatják a kocsit, fogyasztásuk ennek köszönhetően megfelel a legendáknak, megelégszenek ötliternyi gázolajjal.

Mégis jó választás a Polo, mert ahol a többiek gyengélkednek, ott jönnek elő a német erényei. Futóműve az átlagosnál strapabíróbb, úttartása biztos, zajcsillapítása jobb az átlagnál. A kényelmet és a könnyű vezethetőséget mindig nagyra értékelte az átlagautós, ezért sok elkelt a 2001-ig gyártott típusból.

Hibalistája nem túl hosszú, a központi zár és a motoros ablak adhatja fel a küzdelmet, feltéve, ha van. A vásárlás előtti vizslatáson a hűtőrendszert nézzük át árgus szemmel, a hűtéscsövek tömítetlensége mellett a termosztátok meghibásodása is előfordul.

Ára már új korában sem volt alacsony, értékét tartja ma is, de kis szerencsével kifoghatunk egy jól felszerelt, erősebb motorral szerelt darabot.

Hasonló válságmodellek tömkelege a Vezess.hu Használtautó keresőjében!